Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe etueste  (Luettu 2135 kertaa)

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
etueste
Onko monien lehmillä parsissa se sellainen maassa oleva etueste?? oletteko kokeneet sen hyödylliseksi ja onko se sellainen muovinen kupera valli.. olen miettinyt olisko sitä järkeä hommata että parteen sontiminen vähenisi... tai sitten tekisi vaan kakkosnelosesta sellaisen...

Saparn

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: etueste
Meillä on nyt uusissa petiparsissa tuo muovinen kolmioeste. Ennen oli itse kolmesta kakkosnelosesta väsätty hökötys. Ehdottomasti kannatan jonkinlaista estettä, lehmät makaa suorassa ja pienimmätkään ei linttaa itseään liika eteen. Ehkä se likaantuminenkin on vähäisempää. Välttämättä en valettua etuestettä haluaisi, osa lehmistä tykkää kuitenkin nostaa etujalkansa tuon etuesteen yli tai maata pää pitkänä ja käyttää sitä tyynynä, betonista voi kai helpommin tulla hankaumia ja luonnollisesti on kovempikin ja säätömahdollisuuskin aika vähäinen jatkossa... Tuon kakkosnelosvirityksen lisäksi jotkut on kuulemma tehneet pyöreästä puusta halkaisemalla esteitä, sekään ei varmaan hullumpi ole. Käyttöikä toki puulla lyhyempi.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8369
Vs: etueste
Tanskassa oli 75 mm muoviputkesta tehtyä etuestettä. Kiinnitys oli parrenerottimeen. Olen jo haaveillut rikkinäisen sadetuskoneen putken uusiokäytöstä. :D
Mystinen kesälaatumies