Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suomalainen työ ja sen arvostus!  (Luettu 5378 kertaa)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Suomalainen työ ja sen arvostus!
Eletään kylläkin vapailla markkinoilla ja sillä kotimmaisuudella ei niin ole väliä.
Puolalainen maanviljelijä tekee ihan yhtä arvokasta työtä kuin mekin.
Kuluttaja on taasen vapaa ostamaan niitä tuotteita joita haluaa.
Kotimmaisilla maatalouskonevalmistajilla on riippana tuotannon pienuus jasiitä johtuva tuotekehityksen kalleus, toki poikkeuksiakin on.
Mutta ihmeellistä on että, täällä on vilja ja liha euroopan halvimpia. 8)

raaka-aineiden hinnat halvemmat ja tuet pienemmät kuin keski-euroopassa,kyllä me vaan ollaan paskoja tuottajia ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: Suomalainen työ ja sen arvostus!
ihan paskoi ollaan ko edes yli kymppitonnin satoihin ei kyetä :'(

roadman

  • Vieras
Vs: Suomalainen työ ja sen arvostus!
Olen paljon mietiskellyt oman ammatin kiroja ja hyviä puolia.
Ensiksin on tullut mieleen sellainen sanalasku. Kuka sen kissan hännän nostaa ellei kissa itse.

Mitä moinen tarkoittaa? Sitä että ei kukaan muu anna minulle arvostusta ammatissani jollen ITSE ensin arvosta omaa ammattiani ja ole YLPEÄ siitä.
Toinenseikka on juuri tuo muiden mollaaminen ja siihen sanonta.
ei omat asiat parane toisia haukkumalla. Vaan ITSE sen eteen on tehtävä työtä, myös samalla annettava toiselle kunnioitus ja arvostus tehdä mitä haluaa, millä haluaa ja miten haluaa.
Mulla on ainakin omien asioiden kanssa riittävästi pähkäilemistä etten paljon joidenkin mollaajien puheista kerkiä suivaantua.
 

Lissu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
Vs: Suomalainen työ ja sen arvostus!
Vaan ITSE sen eteen on tehtävä työtä, myös samalla annettava toiselle kunnioitus ja arvostus tehdä mitä haluaa, millä haluaa ja miten haluaa.
Mulla on ainakin omien asioiden kanssa riittävästi pähkäilemistä etten paljon joidenkin mollaajien puheista kerkiä suivaantua.

Samaa mieltä! Arvostetaan itseämme ja varsinkin toisia!