Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vehnä 238 €/t, rehuvehnä 214 €/t  (Luettu 13786 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Vehnä 238 €/t, rehuvehnä 214 €/t
Minun mielestäni surkastuneet ja muu epäkuranttitavara on mukana noissa rikkajyvissä.
On juu. Eli kuiva kesä + Anniina lajikkeena selittänee rikkajyvät. Lajitella kannattais ehkä silti, tai myydä rehuksi.
7% saa olla niin kelpaa vielä leiväks. 10e menee pois hinnasta. Ei kannata lajitella......
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Vehnä 238 €/t, rehuvehnä 214 €/t
Minun mielestäni surkastuneet ja muu epäkuranttitavara on mukana noissa rikkajyvissä.
On juu. Eli kuiva kesä + Anniina lajikkeena selittänee rikkajyvät. Lajitella kannattais ehkä silti, tai myydä rehuksi.
7% saa olla niin kelpaa vielä leiväks. 10e menee pois hinnasta. Ei kannata lajitella......
Mutta jos täpinöintiurakoitsija lajittelee 3 €/tn...
Se mikä ei tapa, se vituttaa

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Vehnä 238 €/t, rehuvehnä 214 €/t
Minun mielestäni surkastuneet ja muu epäkuranttitavara on mukana noissa rikkajyvissä.
On juu. Eli kuiva kesä + Anniina lajikkeena selittänee rikkajyvät. Lajitella kannattais ehkä silti, tai myydä rehuksi.
7% saa olla niin kelpaa vielä leiväks. 10e menee pois hinnasta. Ei kannata lajitella......
Mutta jos täpinöintiurakoitsija lajittelee 3 €/tn...
Siinä tapauksessa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Vehnä 238 €/t, rehuvehnä 214 €/t
Minun mielestäni surkastuneet ja muu epäkuranttitavara on mukana noissa rikkajyvissä.
On juu. Eli kuiva kesä + Anniina lajikkeena selittänee rikkajyvät. Lajitella kannattais ehkä silti, tai myydä rehuksi.
7% saa olla niin kelpaa vielä leiväks. 10e menee pois hinnasta. Ei kannata lajitella......
Mutta jos täpinöintiurakoitsija lajittelee 3 €/tn...
Siinä tapauksessa.
Itte ;) Jätteethän voipi ajaa myllyn läpi ja antaa ammuille.  ;D
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Vehnä 238 €/t, rehuvehnä 214 €/t
Minun mielestäni surkastuneet ja muu epäkuranttitavara on mukana noissa rikkajyvissä.
On juu. Eli kuiva kesä + Anniina lajikkeena selittänee rikkajyvät. Lajitella kannattais ehkä silti, tai myydä rehuksi.

Avena mainostaa ostavansa satamaan myös pienijyväistä tavaraa.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Vehnä 238 €/t, rehuvehnä 214 €/t
Keski-Euroopan hintoja katsellessa pitäisi myös tietää käykö kauppa noilla hinnoilla.

Oikeastaan tuo täytyisi tietää myös kotimaan hintojen kohdalla.

3070 E

  • Vieras
Vs: Vehnä 238 €/t, rehuvehnä 214 €/t
Minun mielestäni surkastuneet ja muu epäkuranttitavara on mukana noissa rikkajyvissä.
On juu. Eli kuiva kesä + Anniina lajikkeena selittänee rikkajyvät. Lajitella kannattais ehkä silti, tai myydä rehuksi.

Avena mainostaa ostavansa satamaan myös pienijyväistä tavaraa.



Kaikestahan on nykyään mini-, pienois- ja taskumalleja.  ::)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet

Viimeksi muokattu: 15.12.10 - klo:14:42 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vehnä 238 €/t, rehuvehnä 214 €/t
Miten muuten on:

Mulle oli so***** viljan haku "marraskuun aikana". Ei oo haettu... olisiko sellainen tuuri, että voinkin myydä viljat nyt parempaan hintaan jollekkin toiselle  ;D

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: Vehnä 238 €/t, rehuvehnä 214 €/t

"Mulle oli so***** viljan haku "marraskuun aikana".

Agrimarketin kanssa sovitut ovat kuin veteen kirjoitetut.Siellä ei kukaan
välitä mistään mitään.

Jos on tuolta,kauppaa huoletta muualle.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vehnä 238 €/t, rehuvehnä 214 €/t

"Mulle oli so***** viljan haku "marraskuun aikana".

Agrimarketin kanssa sovitut ovat kuin veteen kirjoitetut.Siellä ei kukaan
välitä mistään mitään.

Jos on tuolta,kauppaa huoletta muualle.



Näin on. Apulantaakin piti tulla, vaan ei oo näkyny. Meinaavat tietysti että turha tuoda apulantaa koska ei sillä oo rahhaa kun ei oo viljojakaan haettu  :P

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Kui mää ain olen paras?

Frank

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Vehnä 238 €/t, rehuvehnä 214 €/t
KM 14/2010, s. 51

Viimeisessä Käytännön Maamiehessä satokilpailun tulosten  lomassa oli pieni juttu Suomalaisen vehnän hinnasta. Siinä PTT:n ekonomisti  Tapani Yrjölä piti kannattavana viljan vientiä, jos Keski-Euroopan hinta on vientisataman hintaa 40-50 euroa korkeampi. Olisi toivottavaa että näin todella tapahtuisi. Toivon  myös onnea ja menestystä kaikille vientiponnisteluissa mukana oleville yrityksille!

Vaikka Suomessa hinnat ovat nyt alkaneet vähän nousta, niin eroa Eurooppaan on enemmän kuin  tuo alussa mainittu 50 euroa. Tässä tilanteessa tuntuukin hölmöjen hommalta mennä myymään nykyhinnoilla kotimaiseen käyttöön mitään vehnää. Varsinkaan kun interventioista alkaa meillä vilja todennäköisesti enemmän tai vähemmän virrata pois Suomesta. Oletteko samaa mieltä?

Meillä kevätvehnän valkuaiset ovat nyt niin  hyviä, että omaa vehnäänsä  kannattaa verrata Saksassa A-vehnään (264 €/t Itämeren rannalla) tai E-vehnään (273€/t Itämeren rannalla) ja tuo perus B-vehnäkin on 246 €/t. Meillä hinta taas on parhaimmillaan 195 €/t  + valkuaislisä enimmillään +10€/t.

Ehkä nyt olisi paikka kohottaa kaikkien viljalijöiden hintatietoisuutta ja viljakauppaosaamista sellaisen toimijan, joka ei ole sidoksissa mihinkään kotimaiseen ostajaan. Tuo nk. kaupallinen neuvonta jota eri firmat tekevät on vähän oman edun kalastelua.............