Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kone kaupoilla  (Luettu 16039 kertaa)

Rehuukko

  • Vieras
Vs: kone kaupoilla
No on sulla veijo ollut tosi omituinen 685.
Ei tuossa meikäläisen koneessa ole mikään hinkkautunut puhki ja 10000 alkaa olla mittarissa ainoa mikä isompi remontti ollut on kytkimen uusinta 6000 tunnissa mutta se on sitten kuormaajakäytön osaltaan aiheuttamaa.Ja eturenkaat on mennyt uusiksi.
Nooh meillä nyt katotaan ja huolletaankin koneita eikä odoteta että jokin leviää käsiin.Silloinhan se on pelkästään koneen vika jos huollon puutteesta ja kuskin huolimattomuudesta tulee ongelmia.Nainhän se on Weijo ;D

Joo saattaahan se olla että noiden normaalihuoltoihin olisi kuulunutkin vaihdella johtosarjat tuhannen tunnin huolloissa, ja uusia nippusiteet letkutuksiin jne.  Oli miten oli, se on ainakin selvä että mulle riitti englanninkoneet loppuelämäksi
Otan osaa.
Mulle riitti suolahden susi koneet jo ajat sitten.

3070 E

  • Vieras
Vs: kone kaupoilla
Minulla oli joskus 80-luvulla muutaman vuoden omistuksessani Natikan 584 sekura-hytillä. No surkein traktori mitä minulla on ollut, verranteena Fordit ja viime aikoina Valmet/Valtra.
Remonttia oli enemmän kuin kait muissa traktoreissa yhteensä mm. kytkinremontti(1000 tunnin ajon jälkeen) ja kerran jouduin syylärin repimään irti ja käyttämään tinaajalla kun alkoi vuotamaan, tämäkin vika siis alle 5 vuotiaassa koneessa. Kone oli todella hengetön ja menovesi kelpasi, siinä se pärjäsi jopa Fordille, jossa kyllä samaa vikaa, mutta Fordissa sentään olivat hevosetkin tallella.
No ei tarvinnut kuivikkeita eli varsin tiivis muuten niin moottorista kuin perästäänkin. Ergonomia luku sinänsä, en niihin vasemman käden vaihdevipuihin oikein tottunut.
Natkoista voisi sanoa, että engelmanni- ja saksalaisnatikoilla on eroa kuin yöllä ja päivällä, jälkimmäisiä voi jopa suositella. Tämä 84-sarja taas on kotoisin britteen saarilta, minä ainakin kiertäisin kaukaa.

Itse olen lähes kauttaaltaan eri mieltä, kyllä Englantilaisesta pidän enemmän verrokkina työharjoittelu paikan 745 omaan 684:seen, kulutus pysyy kurissa kun ei ihan täydellä 2600 kierroksella päästele 40km/h ja kyllä puhtiakin on, 6,4 m tasauäestäkin ollaan joskus vedetty kun taas NH TS 90 on olevinaan niin kauheen laiska, tosin se painaakin kuormajineen yli viis tonnia, mutta Fordin 5 litranen kone kuitenkin ja ihan perus suunnanvaihtaja nappikytkimellä vaihteistolla.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: kone kaupoilla
Mitähän tuohon sanois:) Nuoruudes meillä oli se "nopeanatikka" 574 jota on tavallaan ikävä vieläkin, siitä vaan yks asiantunteva "konemurskaamo" (dieselkorjaamo) hoonas moottorin niin väljäksi, että puhalsi öljyt huohotinputkesta pihalle kun mittari näytti 1900 kierrosta, alkuperäinen syy, oli veden pesään meno. Nyt on käytös 685, jonka mittaris pian 5000, kahdesti on kytkin rempattu, kun silmälaakeri ja painelaakeri on alkanu huutaa, samalla vaihdettu kaikki helyt, vaikka levyt ihan hyviä vielä olleetkin. Ihan terhakka, kun on syöttöä ruuvattu senverran, että vähän savuaa tyhjäkäynnillä, nopeutta vain on ikävä, mutta kohtuu vähällä pyörittää klapikonetta. Syyläri on vaihdettu jossain 2000 tuhannen tunnin paikka ja pieniä sähkövikoja korjailtu, käsijarrun panta muuten vaihtuu altapäin, kun öljyt on pois. Sitten on vielä oikeastaan samaa sarjaa on vielä tuo cx 90,kin vaikka siinä on joku idiootti laittanu nuhapumppu perkinssin pellin alle ja engelsmannit tehny ite vaindelaatikon, vaikka kepit on nyt oikealla, niin on paljon huonompi vaihdeltava, kuin tuo vanhan mallin vasenkätinen loota, varsinkin se lovirauta malli oli synkronoinniltaan ihan mieletön, jos kytkintä painoi ei vaihteet varmasti narissu vaikka kuinka nopeasti kepitti. Mutta ainut traktori hallissa on vallu, jonka alle ei laiteta kuivikkeita:)

Rehuukko

  • Vieras
Vs: kone kaupoilla
muuten tuohon vaihdekepin "vasenkätisyyteen" ottaisin sen verran kantaa että se on vallan helvetin hyvä kuormaajakäytössä.Vasemmalla kädellä vetelee suunnanvaihtajaa ja oikella voi koko ajan hoidella kuormaajan hallintaa.Wejjo ei moista ole päässyt kokemaan ;D.Ohjataan sitten konettaa sillä kädellä joka parhaiten ko hommaan on liikenemässä.
HÄHHÄÄ

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: kone kaupoilla
Just näin ja takakuormaajan taikka taikon kans iha haka! Paljo putsattu kivii 685:lla ja taikol, toine käsi nostolaitteen vivul ja toinen ratis ja ohjaa. Sillä vaan haravoi nii tulee siistiä enne kivipoimurii.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: kone kaupoilla
muuten tuohon vaihdekepin "vasenkätisyyteen" ottaisin sen verran kantaa että se on vallan helvetin hyvä kuormaajakäytössä.Vasemmalla kädellä vetelee suunnanvaihtajaa ja oikella voi koko ajan hoidella kuormaajan hallintaa.Wejjo ei moista ole päässyt kokemaan ;D.Ohjataan sitten konettaa sillä kädellä joka parhaiten ko hommaan on liikenemässä.
HÄHHÄÄ


 ??? ???  siis minähän olen ajanut tuollaisella lähes 4000h  ??? ???

Minä olen onnellinen puolestasi, jos olet koneeseesi tyytyväinen. Minulla on oma mielipiteeni, eikä sen pitäisi noin kovin sua rassata

Rehuukko

  • Vieras
Vs: kone kaupoilla
Älä nyt kuitenkaan repee liitoksistas vaikka oletkin onnellinen puolestani
PS
yhtään nippusideviritelmää en ole omasta 685 koneestani löytänyt,ja ne nippusiteet joita siellä on ovat omia asennuksiani.Siis olen laittanut lisävaloja ym.Johdotukset ovat asiallisesti suojakuoressa eikä yhtään kaapelia tai muuta ole hankautunut mistään kohtaa poikki.