Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra 8750  (Luettu 15049 kertaa)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra 8750
muista tarkistaa 89 ja 8750:stä että on ehd perällä. ulkomailla niissä ei vättämättä hd perää ollu. kallis laittaa jälkikäteen.

maatalousperäkin kestää kyllä, niitä on ihan ammattiajossa olevissakin hakkuri valtroissa. mutta jos voimaa ottaa paljon niin ehd on oltava.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra 8750
Joo,luulisin pärjäileväni normaali VOA:lla.Katsotaan nyt mitä tässä saadaan aikaan...ilmeisesti emme tule yli 200n hp yrittämään...ainakaan alkuun.

pela

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Valtra 8750
Itsellä olisi 8750 8500h ajettu ja vieläpä edelleen vakiotällissä. Kertaakaan ei ole aukasta mistään välistä.
1000 ulosotto ilman ajovoimaa vaan eipä ole tarvettakaan. Joskus tuotettiin tämä ulkoa ja ainut mikä jäi harmittaa toi 40 perä.
Käytetään vain maakärryn ja lavetin eessä.

Nyt olis kiva saada lisää löylyä ylämäkiin.
Onko paras keino virittää laittamalla suora virta katkasijan taa tohon pumpun päälle imusarjassa kiinni olevaan magneettikytkimeen?
Vai onko se mikään hyvä tehon nosto pysyvästi?
Eli pitäskö pumppu oikeen säädättää erikseen?
Mikä turbo tässä on? Riittääkö turbo ja suuttimet jatkuvaan 200hv tehoon vai olisko hyvä päivittää?
Ilmeisesti tää pikkupumppukin ihan hyvin riittää tähän 200hv tehoon vakio osilla.

Sitten olis vielä 8050 josta alkaa stanan pumppu antautua edellisen omistajan virheine takia.
Kannattaako tämä vanha pumppu korjata vai onko Bosch:n pumppu niin paljon parempi, että siihen kannattaa investoida.
Vähän oli ajatuksessa, että tähänkin voisi samalla nostaa tehoja. Eli uudet kärjet ja pumpun säätö. Kuinka paljon tästä koneesta kannattaa kestävästi ottaa irti?
Ilmeisesti tässä ei ole ihan samat hilut sisällä kuin mitä muissa 6,6 moottoreissa. Öljyn jäädy taitaa ainakin puuttua. Tosin ei ole oma laitos menossa mihinkään jatkuvaan ison tehon käyttöön.
Lähinnä hetkellistä tehon tarvetta ylämäkiin ym.

Siitä nää vanhat kapistukse on kivoja että osia saa hyvin purkuna ja aika mutkattomia pelejä. Toimii ku tarvitaan ja itsekin pystyy tekemään paljon.
Toisessa viestiketjussa pohdiskelin näiden vaihtoa 171 tai 191 teekkariin. Siihenkin saa ottaa kantaa. Vähän sais laittaa vielä väliäkin ja vois saada joku 6500-8000h ajetun kuormaajalla.
Harmi että suomivehkeissä edelleen harvoin ilmoja ja itsellä kaikki kärryt ilmajarruilla. Toki niihin nyt tunkitkin laittaa aika pienellä vaivalla. Miinus, että olisi vain yksi kone.
Eli mikä mahtaa olla mielipide näistä yli 8000h ajetuista teekkareista.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtra 8750
Itsellä olisi 8750 8500h ajettu ja vieläpä edelleen vakiotällissä. Kertaakaan ei ole aukasta mistään välistä.
1000 ulosotto ilman ajovoimaa vaan eipä ole tarvettakaan. Joskus tuotettiin tämä ulkoa ja ainut mikä jäi harmittaa toi 40 perä.
Käytetään vain maakärryn ja lavetin eessä.

Nyt olis kiva saada lisää löylyä ylämäkiin.
Onko paras keino virittää laittamalla suora virta katkasijan taa tohon pumpun päälle imusarjassa kiinni olevaan magneettikytkimeen?
Vai onko se mikään hyvä tehon nosto pysyvästi?
Eli pitäskö pumppu oikeen säädättää erikseen?
Mikä turbo tässä on? Riittääkö turbo ja suuttimet jatkuvaan 200hv tehoon vai olisko hyvä päivittää?
Ilmeisesti tää pikkupumppukin ihan hyvin riittää tähän 200hv tehoon vakio osilla.

Sitten olis vielä 8050 josta alkaa stanan pumppu antautua edellisen omistajan virheine takia.
Kannattaako tämä vanha pumppu korjata vai onko Bosch:n pumppu niin paljon parempi, että siihen kannattaa investoida.
Vähän oli ajatuksessa, että tähänkin voisi samalla nostaa tehoja. Eli uudet kärjet ja pumpun säätö. Kuinka paljon tästä koneesta kannattaa kestävästi ottaa irti?
Ilmeisesti tässä ei ole ihan samat hilut sisällä kuin mitä muissa 6,6 moottoreissa. Öljyn jäädy taitaa ainakin puuttua. Tosin ei ole oma laitos menossa mihinkään jatkuvaan ison tehon käyttöön.
Lähinnä hetkellistä tehon tarvetta ylämäkiin ym.

Siitä nää vanhat kapistukse on kivoja että osia saa hyvin purkuna ja aika mutkattomia pelejä. Toimii ku tarvitaan ja itsekin pystyy tekemään paljon.
Toisessa viestiketjussa pohdiskelin näiden vaihtoa 171 tai 191 teekkariin. Siihenkin saa ottaa kantaa. Vähän sais laittaa vielä väliäkin ja vois saada joku 6500-8000h ajetun kuormaajalla.
Harmi että suomivehkeissä edelleen harvoin ilmoja ja itsellä kaikki kärryt ilmajarruilla. Toki niihin nyt tunkitkin laittaa aika pienellä vaivalla. Miinus, että olisi vain yksi kone.
Eli mikä mahtaa olla mielipide näistä yli 8000h ajetuista teekkareista.

Ostin viime keväänä 10000h ajetun T170:n vm. 2007. Aina ollut vakiotehoilla ja muuten ollut täysin viaton peli mutta yksi sähkölohkon ohjauspää pätki välillä syksyn kuivalannan levitysurakoilla ja voimansiirron öljynlauhdutin tihkuu ja on kevääksi sekin varmaan vaihdettava. Tätä ei ole ikinä remontoitu mistään merkittävästi ja ollut aina vakiotehoilla. Commonrail-moottorit antavat ohjelmoinnilla niin paljon lisätehoa liian helposti että voimansiirto voi olla kulahtanut jos ollut viritetty. Tämmöinen ikänsä vakiona ollut ison ruotsalaisen karjatilan etukuormaajakone on voimansiirrosta vielä yllättävän terveen tuntuinen 10000 ajettuna. Lisätehoiset jättäisin isomman harkinnan varaan.

Viimeksi muokattu: 11.01.18 - klo:14:19 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.