Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kesän marjasaldo  (Luettu 1210 kertaa)

simmo

  • Vieras
Kesän marjasaldo
Pitää antaa vähän väliaikatietoja.Kesä on ollut runsas luonnon antimien suhteen.Mansikoita sain maaltani 30 laatikkoa.Vadelmia 4 ämpäriä,(keruu vielä kesken)punaherukoita 14 ämpäriä,mustikoita 9 ämpäriä(metsämustikoita)hillojaki muutama kilo, karviaiset ja mustaherukat on vielä suurelta osin poimimatta.Kasvimaalla käy kuhina,kun kaikki juurekset meinaa kasvaa ylisuuriksi.
Enhän minä tätä määrää itse tarvitse,mutta olen antanut ylimääräiset sellaisille,jotka eivät itse pääse metsään ja lapset on saaneet osansa.
Kyllä on ollut fantastinen kesä.Vielä kun pääsen sienien kimppuun, niin siitä se riemu alkaa.
Kyllä maalla on mukavaa,varsinkin kesällä ::)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Kesän marjasaldo
Pitää antaa vähän väliaikatietoja.Kesä on ollut runsas luonnon antimien suhteen.Mansikoita sain maaltani 30 laatikkoa.Vadelmia 4 ämpäriä,(keruu vielä kesken)punaherukoita 14 ämpäriä,mustikoita 9 ämpäriä(metsämustikoita)hillojaki muutama kilo, karviaiset ja mustaherukat on vielä suurelta osin poimimatta.Kasvimaalla käy kuhina,kun kaikki juurekset meinaa kasvaa ylisuuriksi.
Enhän minä tätä määrää itse tarvitse,mutta olen antanut ylimääräiset sellaisille,jotka eivät itse pääse metsään ja lapset on saaneet osansa.
Kyllä on ollut fantastinen kesä.Vielä kun pääsen sienien kimppuun, niin siitä se riemu alkaa.
Kyllä maalla on mukavaa,varsinkin kesällä ::)
Meillä pihapuskista viinimarjat pääosin korjattu ja säilötty, suurin osa keitetty mehuksi. Sato hyvä eikä syöneet linnutkaan ihan mahdottomasti. Vadelmia ei tullut puutarhaan eikä lähipusikoihin, luumuja ei tule myöskään. Omenoita sen sijaan runsaasti. Kasvihuoneessa tomaatit kasvaneet hyvin, samoin maalla perunat.

Hyvä vaan, meillä noita kaikkia kyllä kuluu. Paitsi puolukkaa, sitä on pakkasessa sen verran, että ei tarvi tänä(kään) vuonna poimia. Vanhempia on keitetty mehuksi niitäkin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Kesän marjasaldo
Pitää antaa vähän väliaikatietoja.Kesä on ollut runsas luonnon antimien suhteen.Mansikoita sain maaltani 30 laatikkoa.Vadelmia 4 ämpäriä,(keruu vielä kesken)punaherukoita 14 ämpäriä,mustikoita 9 ämpäriä(metsämustikoita)hillojaki muutama kilo, karviaiset ja mustaherukat on vielä suurelta osin poimimatta.Kasvimaalla käy kuhina,kun kaikki juurekset meinaa kasvaa ylisuuriksi.
Enhän minä tätä määrää itse tarvitse,mutta olen antanut ylimääräiset sellaisille,jotka eivät itse pääse metsään ja lapset on saaneet osansa.
Kyllä on ollut fantastinen kesä.Vielä kun pääsen sienien kimppuun, niin siitä se riemu alkaa.
Kyllä maalla on mukavaa,varsinkin kesällä ::)
etenkin pohjanmaalla,kun ei ole tuota luonnonhaitta kuivuutta.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Kesän marjasaldo
teällä hillasato oli meleko anhiton, puolisen sankkoa saen hommattuo pakkaseen.
Elämä on parasta kometiijjaa

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Kesän marjasaldo
Eipä ole paljon viinmarjapuskissa kerättävää, eikä paljon muissakaan luonnon antimissa, ja omenapuut oli jo ennestään kuivana pystyyn.