Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitä tehdä kymmenellä peltohehtaarilla?  (Luettu 7509 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Mitä tehdä kymmenellä peltohehtaarilla?
10 ha olisi myös sopiva vaikka hautausmaaksi  ;D

Lemmikkihautausmaa? Mitäköhän lupia tollaseen tarttis?

Ainakin luvat ko. elikoiden omistajilta. Ainakin jos ne elikot ovat vielä hengissä  :D Lain mukaan alle 40 kiloiset saa haudata maahan yli metrin syvyyteen. (Mut tuo ei koske nautoja). Varmaan joku lupa tarvitaan. MUTTA ei huono idea...

3070 E

  • Vieras
Vs: Mitä tehdä kymmenellä peltohehtaarilla?
10 ha olisi myös sopiva vaikka hautausmaaksi  ;D

Lemmikkihautausmaa? Mitäköhän lupia tollaseen tarttis?

Ainakin luvat ko. elikoiden omistajilta. Ainakin jos ne elikot ovat vielä hengissä  :D Lain mukaan alle 40 kiloiset saa haudata maahan yli metrin syvyyteen. (Mut tuo ei koske nautoja). Varmaan joku lupa tarvitaan. MUTTA ei huono idea...

Ku tuonkin olisi aiemmin tietänyt, siis silloin kun pikkuveli oli viellä alle 40 kiloinen ;D , maakaasuputkea saatiin siirrettyä kun sanottiin että se on piirretty koirien hautausmaan lävitse.

Bonden

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 583
Vs: Mitä tehdä kymmenellä peltohehtaarilla?
10 ha olisi myös sopiva vaikka hautausmaaksi  ;D

Lemmikkihautausmaa? Mitäköhän lupia tollaseen tarttis?

Ainakin luvat ko. elikoiden omistajilta. Ainakin jos ne elikot ovat vielä hengissä  :D Lain mukaan alle 40 kiloiset saa haudata maahan yli metrin syvyyteen. (Mut tuo ei koske nautoja). Varmaan joku lupa tarvitaan. MUTTA ei huono idea...
Lemmikkieläinten krematorio ja hautausmaa..... http://keskustelu.suomi24.fi/node/8915870

Teroman

Vs: Mitä tehdä kymmenellä peltohehtaarilla?


10  HA  kasvihuonetta

Kukkia ja muuta kivaa

Luulis kannattavan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 8)

3070 E

  • Vieras
Vs: Mitä tehdä kymmenellä peltohehtaarilla?


10  HA  kasvihuonetta

Kukkia ja muuta kivaa

Luulis kannattavan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 8)


Tero onkin tuollainen kukkaispoika, siellä se painelisi mekossa vaalean punainen kolmen litran kastelukannu kädessä.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,  ;D

talutehnika

  • Vieras
Vs: Mitä tehdä kymmenellä peltohehtaarilla?
Niin, en ole siis viljelijä vaan palkansaaja, mutta olen kyllä maalaistalon kasvatti sekä asun maalaistalon talouskeskuksessa. Maata on tällä hetkellä tontin ja hevosten laitumen verran, viitisen hehtaaria viljelykelvotonta aluetta. Vuoden kuluttua minulle aukeaisi mahdollisuus vuokrata taloni vieressä olevat 10 ha hyvää, salaojitettua peltoa. Omistaja on sukulaiseni ja mielellään haluaisi minulle pellot vuokrata.

Olen kuumeisesti yrittänyt miettiä, onko mitään järkevää tapaa saada tuosta alueesta elantoa, edes osin. Toki ymmärrän että ala ei nykyään riitä mihinkään perinteiseen viljelyyn tai karjankasvatukseen, mutta olisiko erikoiskasvipuolella, puutarhataloudessa tms. mitään mihin kannattaisi katsetta suunnata? Jokin uusikin idea olisi kehittelyn arvoinen.

Toivoisin asiallisia kommenttejanne, pitääkö minun vain unohtaa nuo pellot..  :-\

Unohda viljely ja:   http://kuluttaja.etuovi.com/kohde/7015263

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Mitä tehdä kymmenellä peltohehtaarilla?


10  HA  kasvihuonetta

Kukkia ja muuta kivaa

Luulis kannattavan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 8)


kahden robon navettaa vaa pykää ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?