Mikäli se koulutuspuolen insinööri, joka meitä Marktoberdorfissa viikon koulutti oli jotain ymmärtänyt laatikosta, niin peruutus on 100% hydraulinen. On myös helppo kokeilla, sama kuorma ja sama mäki II alueella etuperin ja takaperin, takaperin ei nouse. I alueella momenttia kyllä riittää sitten pakillakin. Pakin nopeus rajoitettiin juurikin siksi, ettei kestänyt pitkään kuormittaa takaperin yli 40 vauhdissa. Lisäksi suosittelen laatikon sielunelämästä kiinnostuneille matkaa Fendtin tehtaalle, siinä lasiseinäisessä rakennuksessa koeajoradan vieressä, on 900 sarjan laatikko, missä on muovinen päällikansi, pyörii sähköllä ja voi katsella miten pumput ja moottorit liikkuu.
Heitän seuraavan pallon johon voitte tarttua, Fendtin laatikossahan ei pumpun ja moottorin kulmaa voi säätää toisistaan riippumatta.
Pumpun ja moottorien kulmansäätimethän toimivat samasta pyörivästä ohjausakselista, mikä kyllä yksinkertaistaa rakennetta, mutta ei salli erilaisia ohjausvariaatioita.
Peruutus tapahtuu asettamalla pumpun kulma miinukselle jolloin ajosuunta muuttuu ja voima välittyy 100% hydraulisesti nopeudesta riippumatta.
Vaihteiston perusrakenne on patentoitu 1886 ja päättynyt jo, eli rakenne olisi kyllä muidenkin valmistajien käytettävissä, mutta ilmeisesti hitaiden nopeuksien heikon hyötysuhteen takia muut ovat päätyneet osittais portaattomiin ratkaisuihin. Nykyisen Agco Varion tulee todennäköisesti kohta korvaamaan seuraavan sukupolven portaaton vaihteisto, mikä on automaattivaihteisto tyyppinen.