Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Saako pääskysen listiä?  (Luettu 14679 kertaa)

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Saako pääskysen listiä?
Jeps. Biologista itikan torjuntaa. Se on nykyaikaa.

Vielä kun oppisivat käymään tarpeillaan lietesäiliön reunalla. Lokit siinä usein istuvat, mutta olen huomannut, että useiten ovat nokka keskelle päin. Ei tule arvokas fosfori hyötykäyttöön.

 :)

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Saako pääskysen listiä?
Hyyödyksihän ne pääskyset vaan eläinsuojassa ovat, kärpäset ovat niiden herkkua.  :D

 Ja mistä muualta ne sen salmonellan sais jollei kärpäsistä. Joka navettaan salmonellavapaa kärpäskanta. Siihen pitää pyytää vielä lisätukea ;D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Saako pääskysen listiä?
Monta kiloa katoaa sääskiä, kärpäsiä, ym. hyönteisiä kesän aikana lintujen suihin.
-Toisaalta se paskan määrä esim. pääskysten pesien alla, kyllä sitäkin kilokaupalla kertyy, eikä ole mukavaa...


Mistäs sitä tietää, mitä viruksia ja bakteereja linnut tuovat, pääskysetkin Afrikasta saakka. Vouhkattiinhan sitä lintulentsustakin kovin paljon.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Saako pääskysen listiä?
Yön yli nukuttuani olen jo lauhtunut.Turmelus pääsi yllättään.Laitan verkot oveen,jos muu ei auta.Säälittää tuo tytär,kun yksin yrittää viedä tuota tilaa eteenpäin ja aina lykkää jotain harmia.Kiitokset vastauksista. ::)
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

~Tuulia ~

  • Vieras
Vs: Saako pääskysen listiä?
Yön yli nukuttuani olen jo lauhtunut.Turmelus pääsi yllättään.Laitan verkot oveen,jos muu ei auta.Säälittää tuo tytär,kun yksin yrittää viedä tuota tilaa eteenpäin ja aina lykkää jotain harmia.Kiitokset vastauksista. ::)
    Mulle pääsky merkitsee kesää ja riemukasta pesänrakentamista  :D  Muistan lapsuuden keväät, kun pääskyset muuttivat latoon pesimään, seurattiin poikasten kehittymistä. Oli se hieno tunnelma. Isäkin, miehekäs mies, suorastaan palvoi niitä !  Listiä ! Ei ikinä !   Onneksi Simmo heltyi.  :D

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Saako pääskysen listiä?
Yön yli nukuttuani olen jo lauhtunut.Turmelus pääsi yllättään.Laitan verkot oveen,jos muu ei auta.Säälittää tuo tytär,kun yksin yrittää viedä tuota tilaa eteenpäin ja aina lykkää jotain harmia.Kiitokset vastauksista. ::)

  Tiedätkö simmo kuinka pääskysistä ja varpusista  pääsee 100% varmasti eroon. Eläimet lahtiin. Toimii varmasti.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Saako pääskysen listiä?
Löytyykö jostain faktaa siitä että pääskyset levittäisivät salmonellaa?? Itse olen varovasti luudalla opastanut ensimmäiset ulos navetasta mutta minkäänlaista vahingoittamisen aikomusta ei ole ollut.

Epäilen että pääskyset haluavat rakentaa pesänsä eläinsuojiin koska sinne eivät tule niiden pahimmat pesärosvot harakat ja varekset. Meillä joskus kyseiset pesärosvot tuhonneet pääskyjen pesät mutta onneksi lähellä asustaa elinvoimainen rastasyhdyskunta joka ajaa kyseiset pesärosvot tiehensä.

Jossain materiaalissa se mulla lukee, mutta sitä on varmaan metrin pino. Myös punatulkut ja ennenkaikkea SIILIT kantavat salmonellaa. Mutta ovatko nuo salmonellakannat vaarallisia tai tarttuvia niin sitä en tiedä. Eläinlääkäri puhui myös tästä kun oltiin joskus jossain luentokiertueella 10 vuotta sitten.

Pääskyset syö pääasiassa hyttysiä ja kärpäsiä, mikäli niissä on salmonellaa niin eiköhän se ole tilalta kotoisin ...

caseman

  • Vieras
Vs: Saako pääskysen listiä?
Pääskyset pesineet pihatossa jo toistakymmentä vuotta, eikä ole tauteja ainakaan vielä tullut. Enemmän tuo varpuslauma harmittaa. ???

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Saako pääskysen listiä?
Hyyödyksihän ne pääskyset vaan eläinsuojassa ovat, kärpäset ovat niiden herkkua.  :D

 Ja mistä muualta ne sen salmonellan sais jollei kärpäsistä. Joka navettaan salmonellavapaa kärpäskanta. Siihen pitää pyytää vielä lisätukea ;D

Veikkanpa, että nää lintujen salmonellatartunnat tulevat poikkeuksetta ulkomailta tuoduista auringonkukan siemenistä, talipalloista yms..  :D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Saako pääskysen listiä?
Hyyödyksihän ne pääskyset vaan eläinsuojassa ovat, kärpäset ovat niiden herkkua.  :D

 Ja mistä muualta ne sen salmonellan sais jollei kärpäsistä. Joka navettaan salmonellavapaa kärpäskanta. Siihen pitää pyytää vielä lisätukea ;D

Veikkanpa, että nää lintujen salmonellatartunnat tulevat poikkeuksetta ulkomailta tuoduista auringonkukan siemenistä, talipalloista yms..  :D
Pääsky ei taida niistä piitaata.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Saako pääskysen listiä?
Hyyödyksihän ne pääskyset vaan eläinsuojassa ovat, kärpäset ovat niiden herkkua.  :D

 Ja mistä muualta ne sen salmonellan sais jollei kärpäsistä. Joka navettaan salmonellavapaa kärpäskanta. Siihen pitää pyytää vielä lisätukea ;D

Veikkanpa, että nää lintujen salmonellatartunnat tulevat poikkeuksetta ulkomailta tuoduista auringonkukan siemenistä, talipalloista yms..  :D
Pääsky ei taida niistä piitaata.

En minäkään ole ikinä nähnyt pääskystä kiinni talipallossa. Pääskyset syövät vain hyönteisiä. Esim. kärpäsiä. Kärpäsistä osa viihtyy ja valitsee kodikseen ja appeekseen paskakasan. Salmonellabakteerit asustavat eläinten suolissa joista sonta työntyy maailmaan kärpäsen kodiksi. Pienellä päättelyllä tästä voi keksiä miten/miksi hyönteisiä syövissä linnuissa voi olla salmonellaa.

Punatulkkuihin Salmen Elli tarttuu tuontitavara auringonkukista.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Saako pääskysen listiä?
Hyyödyksihän ne pääskyset vaan eläinsuojassa ovat, kärpäset ovat niiden herkkua.  :D

 Ja mistä muualta ne sen salmonellan sais jollei kärpäsistä. Joka navettaan salmonellavapaa kärpäskanta. Siihen pitää pyytää vielä lisätukea ;D

Veikkanpa, että nää lintujen salmonellatartunnat tulevat poikkeuksetta ulkomailta tuoduista auringonkukan siemenistä, talipalloista yms..  :D
Pääsky ei taida niistä piitaata.

Juu, ei varmaan, mutta en tiedä pääskysistä salmonellaa löytyneenkään, ainakaan tänne Suomeen ehtineistä. Taitavat pudota koneesta jo matkalla. ;D
Keltasirkkuja ja varpusia sen sijaan löytyy joka talvi lintulautojen läheisyydestä juuri salmon ellan kuristamina.  :D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Saako pääskysen listiä?


  Tiedätkö simmo kuinka pääskysistä ja varpusista  pääsee 100% varmasti eroon. Eläimet lahtiin. Toimii varmasti.
Täytyy pitää karjaa vielä 5 vuotta,ei voi lopettaa kesken.Ja voihan se vaikka ukon vielä löytää.Maailma on ihmeitä täynnä. ::)
[/quote]
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Saako pääskysen listiä?


  Tiedätkö simmo kuinka pääskysistä ja varpusista  pääsee 100% varmasti eroon. Eläimet lahtiin. Toimii varmasti.
Täytyy pitää karjaa vielä 5 vuotta,ei voi lopettaa kesken.Ja voihan se vaikka ukon vielä löytää.Maailma on ihmeitä täynnä. ::)
[/quote]

  Onko se ukosta kiinni karjanpito. Pitäähän mun serkku karjaa , vajaa 100 lehmää, ei oo ukkoa eikä akkaa ;D

  Meikäläinen pääsi pääskysistä ja varpusista, kun elukat lähti.

Viimeksi muokattu: 03.06.10 - klo:11:57 kirjoittanut Sepedeus

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Saako pääskysen listiä?


  Tiedätkö simmo kuinka pääskysistä ja varpusista  pääsee 100% varmasti eroon. Eläimet lahtiin. Toimii varmasti.
Täytyy pitää karjaa vielä 5 vuotta,ei voi lopettaa kesken.Ja voihan se vaikka ukon vielä löytää.Maailma on ihmeitä täynnä. ::)

  Onko se ukosta kiinni karjanpito. Pitäähän mun serkku karjaa , vajaa 100 lehmää, ei oo ukkoa eikä akkaa ;D
[/quote]

Mitä sukupuolta serkkusi edustaa  ???