Kuulen ja näen katkeruuden viesteissäsi.Ymmärrettävää jos ajaa ahtamattomalla autolla.http://www.youtube.com/watch?v=HrBC_osEQIU&feature=relatedSiinä ruotsalaisten vastaisku Bugatin veyronille. Voiko turbottomalla autolla ajaa? Onkos plinillä turbo?
aika kesy vastine...
vw veyron:
* Hinta: 1 016 000 euroa (Saksassa)
* Teho: 1001 hv / 736 KW @ 6000 kierr/min
* Vääntö: 1250 Nm / 922 ft lbs @ 2200 kierr/min
* Voimansiirto: Neliveto Haldex-monilevykytkimellä (jatkuva veto takana)
* Paino: 1,9 tonnia
* Huippunopeus: > 407 km/h
* 0–100 km/h: 2,5 s
* 0–300 km/h: 16,7 s
* Sylinteritilavuus: 7 993 cm³, 16 sylinteriä, W16 à 72°, kaksi VR8:aa (8 sylinteriä erittäin pienessä v-kulmassa) asennettu yhteen
* Turbot: 4
* Venttiilit: 4 jokaisessa sylinterissä
* Pituus: 4 462 mm
* Leveys: 1 998 mm
* Korkeus: 1 204 mm
* Kulutus kaupunkiajossa: noin 34 l/100 km
* Kulutus maantieajossa: noin 24 l/100 km
* Kulutus huippunopeudessa: 112 l/100 km, joten auto kuluttaa 100 litran tankkinsa kahdessatoista minuutissa
valmistaja myy autoa "pilkkahintaan". Käytännössä valmistaja tekee tappiota yli kuusi miljoonaa euroa per auto. Bugatti Veyron voidaankin nähdä VW-konsernin teknisenä taidonnäytteenä ja PR-asiana, kuin järkisyin perusteltuna, voittoa tavoittelevana kaupallisena tuotteena.
saab:
Testipenkissä tietokonesimuloinneissa !!! auto on saatu kiihtymään satasen nopeuteen 4,9 sekunnissa. Huippunopeus yltää 250 kilometriin tunnissa.