Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lukittu aihe  (Luettu 4864 kertaa)

Talojussi

  • Vieras
Vs: Lukittu aihe
Nyt minä en oikein ymmärrä...?
Ettäkö tuotteitten hinta ei kotieläintiloilla laskenut??
Kyllä mitä minä olen mm. maidon tilityshintoja joskus katsellut niin EU:ta edeltävistä 3,38 (taispa laatu- ja pitoisuushyvityksineen olla joskus yli 3,60) markan tilityshinnoista tultiin tuonne 26c.
Ja naudanliha 36-38 markasta 7 - 11 markkaan.
Ja ainoa olennainen kustannuserä mikä laski oli vilja - sikäli kun ostoviljaa käyttää. Kyllä kaikki muut olennaiset kustannukset ovat nousseet. Ja jos karjanpitäjille olet kateellinen, niin sillähän siitä pääset, että pykäset navetan pystyyn. Eipä taida sinunkaan pakoputki olemaan poikittain aamu viiden ja ilta-10 välillä enää sen jälkeen... - että jos tuntitienistejä lasket...
-stadipaukku-

Taas tyypillistä...

Maidontuottajat saavat rehunsa maailmanmarkkinahintaan, osti tai viljeli itse  EU:n kompensoidessa peltoviljelyä.
Lisäksi Suomessa  maksetaan kauhiat investointituet kotieläintaloudelle, viljanviljelijät jäävät lähes kokonaan ilman. Kuten eräs MTK-herra aivan oikein totesi samoin kuin eräs tutkija,  kotieläintilojen olosuhdehaitta kompensoituu korkeilla investointituilla ja LFA:lla, mitään nylimääräisiä ei näille enää kuuluisi.

Ainoa tuotantosuunta, mikä jää jäljelle, on ulkona tapahtuva kasvinvilely ja sitä meillä tuetaan huonosti....kotieläintiloille maksetaan lisähintoja ja jopa suuremmat peltoviljelyn ha-tuet! ...perseestä koko systeemi!

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Lukittu aihe
Taas tyypillistä...

Maidontuottajat saavat rehunsa maailmanmarkkinahintaan, osti tai viljeli itse  EU:n kompensoidessa peltoviljelyä.
Lisäksi Suomessa  maksetaan kauhiat investointituet kotieläintaloudelle, viljanviljelijät jäävät lähes kokonaan ilman. Kuten eräs MTK-herra aivan oikein totesi samoin kuin eräs tutkija,  kotieläintilojen olosuhdehaitta kompensoituu korkeilla investointituilla ja LFA:lla, mitään nylimääräisiä ei näille enää kuuluisi.

Ainoa tuotantosuunta, mikä jää jäljelle, on ulkona tapahtuva kasvinvilely ja sitä meillä tuetaan huonosti....kotieläintiloille maksetaan lisähintoja ja jopa suuremmat peltoviljelyn ha-tuet! ...perseestä koko systeemi!

Juu juu. Lisää tukea vaan kasvinviljelylle niin kotieläintiloille eläintenpidon lopettaminen ja kasvinviljelyyn siirtyminen tulee houkuttelevammaksi ja kaikilla menee hyvin, vai meneekö?? Jos kadehdit eläintenpitoa niin voit kokeilla sitä itsekin.

Joms

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 156
Vs: Lukittu aihe
....niin "Talojussi" jos tuo eläintenpito on niin Kroisokseksi olemista, niin mikset pykää navettaa tai sikalaa pystyyn? Eipä taida jätkässä olla munaa siihen!!?? Siinähän joutuu tekemään töitä!  ;D
-stadipaukku-
P:S. Mulla ittellä ei oo kyl munaa alkaa hyysää 24/7/365 kantturoita ta sikoi - on se niin tiukka jobi! Parempani pidän mummoja syöttäes ja sit sitä samaa seuraavana päivänä hiukka jalostuneemmas muodos toisest pääst pois pestes. Mut kyl mä käyn navetas jeesaa ihan mielellään ku vaik uutta elämää pukkaa pihalle tai konitohtori tarttee apuu vaik suolien pidos keisarinleikkaukses! Siinä ollaa työn syvimmil juuril!

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Lukittu aihe
....niin "Talojussi" jos tuo eläintenpito on niin Kroisokseksi olemista, niin mikset pykää navettaa tai sikalaa pystyyn? Eipä taida jätkässä olla munaa siihen!!?? Siinähän joutuu tekemään töitä!  ;D
-stadipaukku-
P:S. Mulla ittellä ei oo kyl munaa alkaa hyysää 24/7/365 kantturoita ta sikoi - on se niin tiukka jobi! Parempani pidän mummoja syöttäes ja sit sitä samaa seuraavana päivänä hiukka jalostuneemmas muodos toisest pääst pois pestes. Mut kyl mä käyn navetas jeesaa ihan mielellään ku vaik uutta elämää pukkaa pihalle tai konitohtori tarttee apuu vaik suolien pidos keisarinleikkaukses! Siinä ollaa työn syvimmil juuril!

Juuri noin. Ansiotyössä osaava työmies pääsee varmasti helpommalla kuin kotieläintilallisena. Ei tämä työ aina niin herkkua ole.

Joms

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 156
Vs: Lukittu aihe
Ei se työ kyllä kaikistellen herkkua ole - mutta onneksi mielenkiintoista! Kyllä mm. lehmä, jos joku, on hyvä työkaveri! Se kyllä näkee hoitajansa ilot ja surut - ja reagoi niihin.  ;)

KT

  • Vieras
Vs: Lukittu aihe
....niin "Talojussi" jos tuo eläintenpito on niin Kroisokseksi olemista, niin mikset pykää navettaa tai sikalaa pystyyn? Eipä taida jätkässä olla munaa siihen!!?? Siinähän joutuu tekemään töitä!  ;D
-stadipaukku-
P:S. Mulla ittellä ei oo kyl munaa alkaa hyysää 24/7/365 kantturoita ta sikoi - on se niin tiukka jobi! Parempani pidän mummoja syöttäes ja sit sitä samaa seuraavana päivänä hiukka jalostuneemmas muodos toisest pääst pois pestes. Mut kyl mä käyn navetas jeesaa ihan mielellään ku vaik uutta elämää pukkaa pihalle tai konitohtori tarttee apuu vaik suolien pidos keisarinleikkaukses! Siinä ollaa työn syvimmil juuril!

Juuri noin. Ansiotyössä osaava työmies pääsee varmasti helpommalla kuin kotieläintilallisena. Ei tämä työ aina niin herkkua ole.
No onhan sillä kokemusta kantturoiden hyysäämisestä. Kunhan vaan kiukuttelee.

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Lukittu aihe
Ei se työ kyllä kaikistellen herkkua ole - mutta onneksi mielenkiintoista! Kyllä mm. lehmä, jos joku, on hyvä työkaveri! Se kyllä näkee hoitajansa ilot ja surut - ja reagoi niihin.  ;)

Niin...Tiällähän näkköö ketkä on karjaimmeesiä tahi tekemisissä jollakkii lailla karjan kansa...Ne jotka juopi jottain ulukomualaista pussimaitoo, ovat jo kokonnaan oma lukunsa...Iemeli on tästä konkresitisoituna esmerkkinä...KaKolaisuuvven perkuva, nähhään myö Akrosa heijjän surut, ilonaiheita heilä sittä ei näy paljoo olevankaan, KaKosta ei ou siihen...