Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kelfri  (Luettu 6366 kertaa)

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
kelfri
onko nuo kelfrin kauhat minkäämoisia? 1.8 levee yleiskauha onlis tarpeen...  440€.n hintalappu on sitä luokkaa että voisi jo harkita ostavansa valmiina. Valtralla vastaava maksaas noin 700€ samoin ku IKH.lla, nuolla hinnoolla minä ainaki hakisin romuvirmasta kauhavärkit ja tekisin itte..
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: kelfri
Mt-tukun pikkukauha maksoi 549 kotipihalla veroineen.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: kelfri
Jos veikata pitäis, niin kulutusterästä tuskin kjellfri kauhasta tulet löytämään. Möttörautaa ja paksumpi on parempi periaatteella.

Jos valtran kauha on liperin pajan tekosia, niin lie hyvin hintansa väärti.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Teroman

Vs: kelfri

Kelfri on hyvää Multiva laatua

Zetor kelta vihreää,,,,,,,,
 :'(

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: kelfri
Hommaa ennemmin vaikka mp-liftin kauha. Ne ei ainakaan oo mistään ratkeillu ja aivan hyvän mallisiakin. Toimii ainakin mp-liftin kuormaimissa. 1.8m leveä yleiskauha 570 € sis. ALV!

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: kelfri
Suosittelen myös joko quickea, mp-liftiä, tai jotain muuta ei niin halpaa kauhaa. Itse sorruin nuukuuksissani mt-tukun 2.5 metriseen "erikoisvahvistettuun" yleiskauhaan ja nyt kaduttaa.... Mm. huulilevy on kokonaista 10cm leveä ja pohjasta löytyy kaikkiaan 2 kpl pitkittäisiä kulutuslattoja! Muutenkin kauha on jotenkin keskeneräisen oloinen. Suunnitelmissa on vahvistella itse kauhaa ennen varsinaista käyttöönottoa. Taas nähtiin, ettei halvalla saa hyvää... :(

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: kelfri
Suosittelen myös joko quickea, mp-liftiä, tai jotain muuta ei niin halpaa kauhaa. Itse sorruin nuukuuksissani mt-tukun 2.5 metriseen "erikoisvahvistettuun" yleiskauhaan ja nyt kaduttaa.... Mm. huulilevy on kokonaista 10cm leveä ja pohjasta löytyy kaikkiaan 2 kpl pitkittäisiä kulutuslattoja! Muutenkin kauha on jotenkin keskeneräisen oloinen. Suunnitelmissa on vahvistella itse kauhaa ennen varsinaista käyttöönottoa. Taas nähtiin, ettei halvalla saa hyvää... :(

joo halpa ja hyvä on yleensä kaksi eri asiaa

Teroman

Vs: kelfri

Kelfrii on tosi hyvää laatua

Ei voi kotimaisiin verrata
 ???
 :o

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: kelfri
Kyllä kotimainen laatu kellfriin päihittää ja monet muutkin ulkomaiset. Ei se saksan laatukaan aina hääviä ole... esim. autoista opelit kautta aikojen täysiä paskakasoja.

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: kelfri
Eli siis haen 5mm levyä, leikkaan palaset, käytän niitä särmässä, leikkautan huulilevyn 8mm hardoksista ja kulutuslattoja pohjaan ja sitte teen sovitteet. Tuommonen "patarauta" levy on halapaa, mutta on va tuuristakin kysymys että romujoppariilla on sitä vitosen levyä. Tehtaallaaset kauhat tuppaa olleen 4mm levyä.. Ja kauhan alakulmaan 2x50 asteen kulmia, jolloin kauhan  takaseinä olisi noin 10 astetta kenaamassa eteenpäin, ja sitte ne sovitteet hitsaa ensin kiinni 120x60x8 profiiliin, ja sitte ne hitsaa kiinni siihen kauhan takaseinään. ja kauhan yläreunaan pistääs poikittain sen 120x60x8 profiilin, johon saa pistää multigrappi tyyppisen kauhan päällykouran, jos/kun semmosta innostuu sitte joskus rakentamaan. Mutta onkion enstalven ajankulua. Nyt ku sais nuo karsinan pohja elementit valettua ja korjattua tuon apulantaviskan... Meinaan tuo 800 ylö on pikkuusen paikkapalan tarpessa..  Pitäs se sektorisuoja tehdä paremmaksi, kun tuo edellinen päätti mädäntyä.. 

Nii, ja tietysti semmonen kauhan voisi ostaa käytettynäkin, josva jostain semmonen vastaan tulisi.
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: kelfri
Tiiä kannattaako sitä huulilevyä leikkuuttaa isommasta levystä, saahan sitä hankittua 16mm? vahvuisena valmiinakin pätkänä.

Joskus olen sottaillut että vanhoista lananterän pätkistä vois lisäillä kulutusrautaa kauhanpohjaan. Pätkät hyötykäyttöön.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: kelfri
Tiiä kannattaako sitä huulilevyä leikkuuttaa isommasta levystä, saahan sitä hankittua 16mm? vahvuisena valmiinakin pätkänä.

Joskus olen sottaillut että vanhoista lananterän pätkistä vois lisäillä kulutusrautaa kauhanpohjaan. Pätkät hyötykäyttöön.

Mitenkäs jousiteräs menestyys siellä kauhan pohjassa? Meinaan ku nuota kuorma-auton jousipakkoja on muutamia tuossa tontilla lojumassa joutilaana. Ainaki aurojen leikkureina jousiteräksestä tehdyt veitsileikkurit on palvellu hyvin..
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

Teroman

Vs: kelfri

Kuorma-auton jousihan on hyvää moneen kohteeseen;

Muoto voi olla sellaisenaan vaikea esim Kauhaan laittaa ???????
 :'(

Jupu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27
Vs: kelfri
Traktorin vaihdon yhteydessä otin valtran kautta Liperin konepajan valmistaman 1,8m yleiskauhan.Vaikuttas tukeva tekoiselta kauhalta kun vertaa edelliseen mt tukun kauhaan.Ainevahvuuksissa paljon eroa...

Teroman

Vs: kelfri

Tarvikkeet on tarvikkeita

Mulla Stoll alkuperäis kauha ja siinä on rautaa sekä suunnittelua ihan vakiona OK
 8)