Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe LOMAT ?  (Luettu 9035 kertaa)

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: LOMAT ?
Kun Timppa baisè,
niin silloin p.... haisee.   

 Vanha condomilainen sananparsi.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

suomileijona

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 460
Vs: LOMAT ?
viimeksi olin lomalla heinäkuussa 2008, jolloin pääsin armeijasta.. kylläpä  siellä oli helppoa..

sorkkis

  • Vieras
Vs: LOMAT ?
Rikas muijan suku viljatilan pystyssä pitää .  ;D

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: LOMAT ?
Rikas muijan suku viljatilan pystyssä pitää .  ;D
Ilmankos meneekin huonosti :'(
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: LOMAT ?
Rikas muijan suku viljatilan pystyssä pitää .  ;D
Ilmankos meneekin huonosti :'(

Joo ja nää muija sukulaiset laskee sen yhdeksi suvun eläteistä, tukijussiluuseriksi jolla on kovat mielipiteet mutta kädet toisen taskussa aina ????

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: LOMAT ?
Rikas muijan suku viljatilan pystyssä pitää .  ;D
Ilmankos meneekin huonosti :'(

Joo ja nää muija sukulaiset laskee sen yhdeksi suvun eläteistä, tukijussiluuseriksi jolla on kovat mielipiteet mutta kädet toisen taskussa aina ????
Muijalla ei ole rikasta sukua.  :-[
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: LOMAT ?
Rikas muijan suku viljatilan pystyssä pitää .  ;D
Ilmankos meneekin huonosti :'(

Joo ja nää muija sukulaiset laskee sen yhdeksi suvun eläteistä, tukijussiluuseriksi jolla on kovat mielipiteet mutta kädet toisen taskussa aina ????
Muijalla ei ole rikasta sukua.  :-[

Joo, en minä sinua tarkoittanut, vaan sitä joka muijansa omaisuudella ja suvulla täällä kehuu ????

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: LOMAT ?
Milloin tässä ny lomalle joutais,kun kesä on tulossa ja näppejä syyhyttää.
Katselin tuota kunnan laittamaa kuukausilehteä ja sitä pippaloitten määrää,mitä kuntalaisille ja seurakuntalaisille järjestetään!!!!!!!!!!On ostosmatkaa lähikaupunkiin ja Haaparantaan,on teatteriiltaa ja laulu ja lausuntailtaa,taidenäyttelyitä, markkinoita,messuja  ..pilvin pimein.Mietin, kuka näitä tarvitsee?Eikö nykyihminen osaa harrastaa itse mitään,vaan ainako joku pitää olla ohjaamassa ja viemässä johonkin suuntaan? Simmo ei näitä tarvitse,vaan keksii itse omat ajanvietteensä.Mua ei saa kirveelläkään markkinoille,vaikka ne on tuossa nurkan takana.Eikä mihinkään kunnan järjestämiin.Ja äitienpäivänä syödään äidin laittamaa ruokaa, eikä lähdetä ravinteliin.Mikä ihme ihmisiä vaivaa vai onko kunnassa töissä liikaa ihmisiä ,koska on aikaa suunnitella kaikkea tollaista.Laitettais neki rahat tuonne vanhainkodin hoito puolelle,siellä niitä tarvitaan ja jokainen keksiköön menonsa itse.
Onkohan joka kunnassa tuota ohjelmaa näin paljon,vai onko tämä ainoa siinä suhteessa >:(
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: LOMAT ?
Milloin tässä ny lomalle joutais,kun kesä on tulossa ja näppejä syyhyttää.
Katselin tuota kunnan laittamaa kuukausilehteä ja sitä pippaloitten määrää,mitä kuntalaisille ja seurakuntalaisille järjestetään!!!!!!!!!!On ostosmatkaa lähikaupunkiin ja Haaparantaan,on teatteriiltaa ja laulu ja lausuntailtaa,taidenäyttelyitä, markkinoita,messuja  ..pilvin pimein.Mietin, kuka näitä tarvitsee?Eikö nykyihminen osaa harrastaa itse mitään,vaan ainako joku pitää olla ohjaamassa ja viemässä johonkin suuntaan? Simmo ei näitä tarvitse,vaan keksii itse omat ajanvietteensä.Mua ei saa kirveelläkään markkinoille,vaikka ne on tuossa nurkan takana.Eikä mihinkään kunnan järjestämiin.Ja äitienpäivänä syödään äidin laittamaa ruokaa, eikä lähdetä ravinteliin.Mikä ihme ihmisiä vaivaa vai onko kunnassa töissä liikaa ihmisiä ,koska on aikaa suunnitella kaikkea tollaista.Laitettais neki rahat tuonne vanhainkodin hoito puolelle,siellä niitä tarvitaan ja jokainen keksiköön menonsa itse.
Onkohan joka kunnassa tuota ohjelmaa näin paljon,vai onko tämä ainoa siinä suhteessa >:(
Etkös sinäkin harrastanut jotain kuorotoimintaa? Kai senkin joku järjestää ja vetää, yksin ei ole kuoroa. :)
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: LOMAT ?
Jooo, hyvähän se on pitää matalaa profiilia, mutta tökkii vaan tuo, kun aikuinen mies kehuu vaimonsa palkkaa ????
Ehkä olemme vaan niin eri ikäluokkaa, ettet varmaan tajua asian merkitystä ....

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: LOMAT ?
Rikas muijan suku viljatilan pystyssä pitää .  ;D
Ilmankos meneekin huonosti :'(

Joo ja nää muija sukulaiset laskee sen yhdeksi suvun eläteistä, tukijussiluuseriksi jolla on kovat mielipiteet mutta kädet toisen taskussa aina ????

Ei nyt sentään. On Aimolla sen verran omaakin omaisuutta ja harrastusta ja kun yli 50 k-euroa vuodessa repii melko vastuullisesta hommastaan firmassa jossa noin 17 miljoonan liikevaihto niin ei ne nyt ihan tukiluuserina pidä... Onhan tuo Aimon palkka hiukan vaatimaton tietty mutta menettelee, se on Aimon oma valinta, tasapainoilua palkan ja työn ja työnantajan ja joustojen yms välillä.

On Aimoa yritetty puhua yhden vaimon suvun firman tj:ksikin mutta Aimo ei lähtenyt. Vaimon suvulla on sen verran yrityksiä että työllistävät täällä meillä ja ulkomailla yhteensä yli 1500 henkeä. Aimon koulutuksen ja osaamisen huomioiden koittivat puhua Aimoa korkean osaamisen yritykseen, työntekijöistä yli 80% korkeakoulututkinto ja niistäkin vielä yli puolella tohtorintutkinto. Aimon osana olisi ollut osata palkata firmalle töihin itseään pätevämpiä ja viisaampia työntekijöitä, hoitaa talous, isommat kaupat, johtaa asiantuntijoita. Ongelmana kaksi asiaa. Ulkomaan matkapäiviä olisi tullut keskimäärin vähintään kolme viikossa ja Aimo viihtyy kotinurkissa. Ja toinen on että suvun firmassa on omat rasitteensa. Firman perustajan, "vanhan patun" kanssa Aimo tulee hyvin juttuun ja meillä on aika lailla samanlaisia ajatuksia. Sen sijaan tulevat omistajat eli vanhan patun perilliset jotka lähinnä elävät koroilla eli firman tuottamilla osingoilla niin heidän kanssaan voisi jatkossa tulla ongelmia. Ja tj:lla on tunnetusti 3s irtisanomisaika ja kun suvun firma niin ristiriitatilanteista voisi tulla mielenkiintoisia. Pysyn erossa ja elän omaa valitsemaani tietä.


Noniii  Aimo onkin Jaakko:

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/63297-sieppausdraama-lunnaat-maksettu-turkulaismies-pidatetty

 ;D
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: LOMAT ?
Joo, en minä sinua tarkoittanut, vaan sitä joka muijansa omaisuudella ja suvulla täällä kehuu ????

Eikös se ollut että kehuu vaimon palkalla? Sitä vaan ihmettelen että eikö täällä muka ole muita joilla on vaikka lääkäri vaimona? Siinä palkka nousee helposti yli 50 k-euron.

Jossakin välissä ihmettelit että miksi Aimo ei kehu omilla saavutuksillaan? Se johtuu ihan siitä että niistä Aimo on tunnistettavissa. Ja Aimolla on jo nyt hiukan päänvaivaa noiden keskustalaisten naapureidensa kanssa jotka siitä lähtien kun tänne muutettiin ovat olleet nyreissään. Tosin olivat isällekin että mikään ei juurikaan ole muuttunut. Ovat mm muutamaan otteeseen hommanneet ihan poliisit puhalluttamaan Aimon aamutuimiin kun Aimo tullut yöllä 2-4 välillä kotio. Vaikka Aimo ei maksan poksahtamisen takia voi koskeakaan alkoholiin.

Mutta että Aimo haluaa esittää mahdolliset mielipiteensä täällä niin että naapurit eivät tiedä kuka ne esittää. Aimo voi siis kertoilla että kansalaissodan aikoihin eräs Aimon esi-isistä äidinn puolelta osallistui sekä itse kahakkaan että jälkihoitoon sen verran voimallisesti että nimitys "lahtari" lienee kohdallaan oikeutettu ja kirjallista materiaalia toimistaan on "tarpeeksi". Tai että Aimon iso-iso-isä oli kansalaissodan aikoihin alueen suurin veronmaksaja joka lähti valkoisten joukkoihin vaikka ikääkin jo oli. Näitä ei juurikaan moni edes tiedä. Tai että asekätkentää oli tai sodassa isoisiä reservin upseereina 2 kpl tms ja vaimolla myös 2 kpl. Näistä yksi jäi sille tielle, yksi ei koskaan toipunut ennalleen ja kaksi muuta sai sen verran rautaa sisuksiinsa että reissusta oli muistoja. Tai että setämies pressan linnassa vakiovieras. Kun oli äidin puolelta eikä isän niin eipä löydy juurikaan jotka tietäisivät... Näitä asioita ei juuri kukaan tässä nykyisin asuvista tiedä ja riittävän epämääräisiä että sopii tarpeeksi moneen. Jos taas Aimo kertoilee mitä itse on tehnyt liian tarkasti niin löytyy vähän turhankin monta jotka heti tunnistavat.

Ja mitä taas vaimon sukulaisiin tulee niin eipä niistä ole kerrottu juurikaan naapureille. Tietysti naapurit näkevät kun tullaan pihaan citimaasturilla lai loistobemarilla tai loistomersulla mutta mistä ne sen tietäisivät että tuossa on sen ja sen firman kansainvälisten toimintojen johtaja? Mutta että veikkaan että täältä ei löydy sellaisia jotka vinkkien perusteella arvaisivat kuka Aimo on ja se on vähän tarkoituskin.

Kerro nyt vielä että sinulla on keskimääräistä kookkaammat "vehkeet" niin joku pikkusieluinen voisi jo tulla kateelliseksi  ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: LOMAT ?
Aimolla on sukutila. Suku vaan on vaihtunut siinä välissä muutamaan kertaan.   ;D

Kui mää ain olen paras?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: LOMAT ?
Aimolla on sukutila. Suku vaan on vaihtunut siinä välissä muutamaan kertaan.   ;D

Aimon tila on ollut saman suvun hallussa 1600-luvulta asti, viimeisimmät mitä on selvinnyt niin ehkä mennään jopa 1500-luvun loppupuolella. Tosin tila on siirtynyt muutaman kerran suvussa tyttären kautta kun poikaa ei ole ollut tai kuollut mutta suku on kuitenkin säilynyt.


Kyllä suku sillon vaihtuu kun isälinja tulee uutena muualta.  ;D


Vai onko se uusi isäntä "suvuton" ?
Kui mää ain olen paras?