Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Raportti S-marketin maitohyllystä  (Luettu 15590 kertaa)

Kontuveikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 434
Vs: Raportti S-marketin maitohyllystä
vähempi taetaa olla vaktoja liikkeellä ;D

Lue uusimmasta MT:stä faktoja.

Aika tarkkaan tulee raakamaidoksi muutettuna tuo 200 miljoonaa kiloa tanskasta ja ruotsista. Itse asiassa 172kg plus 30 milj kiloa raakamaitoa tekee sen 202 miljoonaa kiloa.

Eli 1000kpl 20-25 lehmän tilaa.

Ei merkitystä?

Ja monenkos tuollaisen tilan tuotannon Valio vei ulos? Tää on kans toinen asia mitä minä en tajua. Valio saa vapaasti viedä mitä vaan vaikka Ruotsiin ja pilata sillä Arlan bisneksen mutta auta armias jos joku tänne jotain tuo. Minä en tajua tätä että jos Valiolla on oikeus viedä täältä niin pitää minusta muillakin olla oikeus tuoda tänne. Muutenhan Valion toimintaa voitaisiin kuvata että "nyppii rusinat pullista"?


Et varmaan myöskään tajua, miksi Suomi kävi aikoinaan sotia?

Kontuveikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 434
Vs: Raportti S-marketin maitohyllystä
Etkä taida tajuta, mitä tapahtuisi jos Valio ei veisi litraakaan ulos, niin kuin ilmeisesti haluat?

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Raportti S-marketin maitohyllystä
Etkä taida tajuta, mitä tapahtuisi jos Valio ei veisi litraakaan ulos, niin kuin ilmeisesti haluat?


Minäkään en tajua.

Kerro mitä silloin tapahtuisi jos valio ei veisi litraakaan ulos.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Raportti S-marketin maitohyllystä
Ettekö te itse huomaa mitään outoa tässä ajattelutavassa? Ihan oikeasti?


Mä en oikein ymmärrä, miten se voi olla kenenkään suomalaisen maidontuottajan etu, että täysille markkinoille tuodaan maitoa... Jos joku ymmärtää siitä olevan etua, selittäköön sen mullekin.
tethering holes to their concave windings

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Raportti S-marketin maitohyllystä
Ettekö te itse huomaa mitään outoa tässä ajattelutavassa? Ihan oikeasti?


Mä en oikein ymmärrä, miten se voi olla kenenkään suomalaisen maidontuottajan etu, että täysille markkinoille tuodaan maitoa... Jos joku ymmärtää siitä olevan etua, selittäköön sen mullekin.
hyvin on rookeri poikansa aivopessy kerta valion vienti ryssii heidän pisneksiään ja osa porukkaa itkee kun valio myy kotimaahan.kyll on ihme porukkaa.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

tissinkoittaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 189
Vs: Raportti S-marketin maitohyllystä
vähempi taetaa olla vaktoja liikkeellä ;D

Lue uusimmasta MT:stä faktoja.

Aika tarkkaan tulee raakamaidoksi muutettuna tuo 200 miljoonaa kiloa tanskasta ja ruotsista. Itse asiassa 172kg plus 30 milj kiloa raakamaitoa tekee sen 202 miljoonaa kiloa.

Eli 1000kpl 20-25 lehmän tilaa.

Ei merkitystä?

Ja monenkos tuollaisen tilan tuotannon Valio vei ulos? Tää on kans toinen asia mitä minä en tajua. Valio saa vapaasti viedä mitä vaan vaikka Ruotsiin ja pilata sillä Arlan bisneksen mutta auta armias jos joku tänne jotain tuo. Minä en tajua tätä että jos Valiolla on oikeus viedä täältä niin pitää minusta muillakin olla oikeus tuoda tänne. Muutenhan Valion toimintaa voitaisiin kuvata että "nyppii rusinat pullista"?


Ei valio mitään raakamaitoo ainakaan vie ruotsiin ja kuka on väittäny että ei saa tuoda ,mutta moni tuottaja siitä katkeroituu sillä se polkee maidon hintaa täällä kun arla tuo suomeen raakamaitoa.

Kontuveikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 434
Vs: Raportti S-marketin maitohyllystä
Lainaus
miksi se ei oo sata?

En tiedä. Tosin ovat erikoisjuustoja, eivät tuoremaitoa eivätkä kulutusjuustoja. Pitäähän teilläkin jotain sanomista löytää  ;D


Heinon kanssa sanaillaan aina väliin. Kovasti ollaan eri mieltä, vaikka jämyjä pohjosen poikia olemma?

Pannaan asialle piste. Suoraan kysymykseen suora vastaus:

Kumpi noista kahdesta suuresta (Arla vai Valio) on oikeasti enemmän suomalaisen tuottajan asialla ja puolella?

salaneuvvosko erikoesjuustoa, no joo, oha se erikoesta että valijo tuopi sitä. Assieta muuten ihimetteli "ääneen" yks valijon mies MT:n plokissasa, tässä talavemmalla...

mitä tässä mittää pisteitä laettamaan, kulluuha se rospuuttoaeka hupasasti näennii... sinähä tiukkoja kysymyksie asettelet... iteassiessa, lopputulostaha ei tiijjä kukkaa, kun mahtaa olla hyväksi heilutella sitä issoa valijotaki joskus jonku, se kun se yks nimeltä maenihtematon neste yläkerrassa on aeheutanu ja aeheuttaa vastae pokloomie. Sitä kun puolikaakymmentä taunouittoa samassa kammarissa sukkamehun hajussa on olevinnaan, niin ne henkselliin solet tahtoo kilstoella auki...

Olihan siinä Heinolla argumentteja kerrakseen  ;D

Uiton Taunon henkseleiden takia Heinokin on puolensa valinnut, vahvat on meriitit  :o

Heinon vastauksesta rivien välistä: Taidetaan aika pitkältä Arla-leirissäkin uskoa, että jos Valiolla on hyvä tilityskyky maidosta, AI-tuottajakin saa hyvän tilin. Ja päinvastoin.

Vinkkinä: Arlan suuntaan kumarteleminen ei paljoa paranna Valion tilityskykyä..



Minä uskallan vastata tuohon omaan kysymykseeni suoraan, sinä et uskaltanut:

Valio on ja tulee olemaan enemmän suomalaisen maidontuottajan puolella ja asialla. Se on varma kuin tauti. :)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Raportti S-marketin maitohyllystä
et sitte ollu tievvarressa huiskuttamassa, kun meijjänkylän lötönä ohitte ajo... apprikoos, kaenuun portissa oli arla-inkmannin maetoa....
Elämä on parasta kometiijjaa

Kontuveikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 434
Vs: Raportti S-marketin maitohyllystä
Lainaus
se kun se yks nimeltä maenihtematon neste yläkerrassa on aeheutanu ja aeheuttaa vastae pokloomie.

Mitä sellaisia pokloomeja se on aiheuttanut, jotka Arla olisi paremmin hoitanut?

Kerro edes yksi tällainen "pokloomi."

Änkyröitä ja jääriä on varmasti Valiossakin hallinto pullollaan, mutta niin on varmasti AI:lle tuottavien meijereiden hallinnossa.

Änkyröiden määrä ei tee kummastakaan meijeri ryhmittymästä varmasti parempaa. Yleensä änkyrät ja jäärät jäävät kuitenkin oppositioon, toisin taisi käydä kuitenkin Hämeenlinnassa kun tuontimaitoa ryhdyttiin purkittamaan.


Lisäkysymys:

Nyt valitellaan huonoa maidon tuottajahintaa.
Kumpi kotimaisen maidon tuottajahintaa lähtee aikanaan nostamaan ylöspäin, Arla vai Valio?

Suoria vastauksia, kiitos ::)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Raportti S-marketin maitohyllystä
kyllä se meleko ylleistä on, värilassiista riippumati, että yli kymmenen vuotta samassa luottamusvirassa olleille kasvaapi semmoset laput silimänkuppeisiin ku hevosilla käytetään ja sitte sieltä norsunluutorniista katellaan... nuista änkyröestä ja jääristhä me ollaan justiisa sammaa mieltä...
Elämä on parasta kometiijjaa