Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalouden tulojen jakaminen  (Luettu 6782 kertaa)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Maatalouden tulojen jakaminen
Mitenkähän onnistuisi tulojen laittaminen vaimolle kokonaisuudessaan vaikka ei omista tilasta mitään? Minä olen palkkatyössä ja emäntä kotona. Myel-työtulo on jaettu puoliksi, saadaan näin valtiolta suurin mahdollinen maksuosuus ;). Onko sillä jotain merkitystä asian kannalta?
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

mah

  • Vieras
Vs: Maatalouden tulojen jakaminen
Mitenkähän onnistuisi tulojen laittaminen vaimolle kokonaisuudessaan vaikka ei omista tilasta mitään? Minä olen palkkatyössä ja emäntä kotona. Myel-työtulo on jaettu puoliksi, saadaan näin valtiolta suurin mahdollinen maksuosuus ;). Onko sillä jotain merkitystä asian kannalta?
Jos vaimo on oma (Ainakin paperilla) voi hänelle laittaa vaikka kaikki tilan ansiotulot. Pääomatulot joutuu kai ilmoittamaan papereihin merkitty omistaja.

tissinkoittaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 189
Vs: Maatalouden tulojen jakaminen
Mitenkähän onnistuisi tulojen laittaminen vaimolle kokonaisuudessaan vaikka ei omista tilasta mitään? Minä olen palkkatyössä ja emäntä kotona. Myel-työtulo on jaettu puoliksi, saadaan näin valtiolta suurin mahdollinen maksuosuus ;). Onko sillä jotain merkitystä asian kannalta?

Myel työtulolla ja verotuksella ei oo mitään tekemistä keskenään

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Maatalouden tulojen jakaminen
Mitenkähän onnistuisi tulojen laittaminen vaimolle kokonaisuudessaan vaikka ei omista tilasta mitään? Minä olen palkkatyössä ja emäntä kotona. Myel-työtulo on jaettu puoliksi, saadaan näin valtiolta suurin mahdollinen maksuosuus ;). Onko sillä jotain merkitystä asian kannalta?
Jos vaimo on oma (Ainakin paperilla) voi hänelle laittaa vaikka kaikki tilan ansiotulot. Pääomatulot joutuu kai ilmoittamaan papereihin merkitty omistaja.
Onko sillä merkitystä osallistuuko tilan töihin? Mielestäni jossain vaiheessa oli niin että verottaja ei oiken hyväksynyt viljatilalla edes tulojen jakamista. Sitten jonkun maataloustuloratkaisun(?) yhteydessä sovittiin että ne voi jakaa mutta että voisi kokonan laittaa vaimon nimiin? Niin kyseessä on ihan minun oma laillisesti vihitty puolisoni. Mitenkähän  rekisteröidyssä parisuhteessa?
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.