Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tilallisen puolison tuet..  (Luettu 5274 kertaa)

MariK.

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Tilallisen puolison tuet..
Kiitos kaikille vastanneille! Sain paljon hyviä vinkkejä ja minne ottaa yhteyttä asian tiimoilta.

Lainaus
Oleellista on se, että työllistytkö sinä ko. työssä ja voitko ottaa vastaan kokoaikatyötä. Jos sinun ei katsota työllistyvän yritystoiminnassa ja siitä ei ole estettä kokoaikatyön vastaanottamiselle, niin sinun pitäisi olla oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Myel-vakuutuksen ja tilan tulojen jakamisen ei pitäisi tähän vaikuttaa.

En työllisty tilalla(en edes osaa suurimpia osia hommista, lähtöjäni kaupunkilainen kun olen.. :-\) ja olin työttömänä työnhakijana ja pystyin vastaanottamaan kokoaikatyötä, niin työttömyyskorvaus evättiin siihen perustuen, että kun minulla on alan koulutus (juu, olen käynyt maaseutuopistossa kouluni, mutta pieneläinhoitajapuolella=ihan eri asia) ja tilan koko edellyttävät, niin työllistyn yrittäjää vastaavassa asemassa tilalla, vaikka en työllistynyt!
Ja nyt siis meinavaavat kieltää multa starttirahan kun olen laittamassa omaa yritystä pystyyn (muu ala kun maatalous), samoihin syihin vedoten!
Se tässä eniten v*tuttaaki  :'(

On Myel, se otettiin koska se asiamies sitä suositteli sillon ku tulin aikoinani tilalle..mutta nyt irtisanon sen koska alan jokatapuksessa maksamaan Yeliä.
En omistaa tilasta mitään enkä ole mukana verotuksessa. Ja työssä olen ollut päätoimisesti 9kk tilan ulkopuolella (sitä ennen hetken työttömänä ja sitä ennen äitiyslomalla ja kotihoidontuella kotona lasten kanssa)

Ja kyllä kaikenmaailman spurgulle maksetan kaikki maholliset tuet, mutta kun jotain tässä maassa haluaa yrittää, niin ei myönnetä tukea edes siihen ittensä elättämiseen hittosoikoon!

Et silleen, mutta taistelu alkakoon heti huomenna!!

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Tilallisen puolison tuet..
Oliko sinulle sijaisapulomitusta äitiysloma aikoihin?

MariK.

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Tilallisen puolison tuet..
Ei, koska ei mulla ole lomaoikeuttakaan, se on vaan miehen oikeus  :D