Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kotimaisuus ja brändäys  (Luettu 7235 kertaa)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kotimaisuus ja brändäys


Kyllähän tarkoitus on nimenomaan, ajaa Ingamannin purkeissa Arlan logoa sisään Suomen markkinoille ja näin häivyttää Ingmannin maidon alkuperä pitkässä juokussa, ehkä nyt Ingmannin maito on Suomalaista mutta onko myös tulevaisuudessa ????

Etköhän nyt tee kärpäsestä härkästä.

Minun mielestäni jos tila sijaitsee Suomessa, ja myy Maitonsa Suomalaiselle osuuskunnalle, josta pakataan Suomalaisille maitoa. On Suomalaista. Se että tuoteet markkinoi ulkoimainen yritys, ei minulle, kuluttajalle vaikuta. Koska luotan Suomalaiseen kuluttajaan, että He jatkossakin ostavat Suomalaista maitoa.

Mitä te Valiolaiset tällä masinoillilla oikeesti haette ?
[/quote]

Eihän tässä ole kysymys masinoinnista, mutta kyllä sen näkee "sokea reettakin" että Arla ajaa Ingamnnin avulla brändiään sisälle Suomen markkinoille, kun se on Ingmannin purkissa niin se mielletään Arlan maidoksi, joka on Arlan tarkoituskin ja samalla häivytetään maidon todellinen alkuperä pikkuhiljaa vuosien saatossa.

Minävaan

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: Kotimaisuus ja brändäys

[/quote]

Eihän tässä ole kysymys masinoinnista, mutta kyllä sen näkee "sokea reettakin" että Arla ajaa Ingamnnin avulla brändiään sisälle Suomen markkinoille, kun se on Ingmannin purkissa niin se mielletään Arlan maidoksi, joka on Arlan tarkoituskin ja samalla häivytetään maidon todellinen alkuperä pikkuhiljaa vuosien saatossa.
[/quote]


Kyllä tässä on on kyse masinoinnista ja sen toden totta näkee sokea reettakin, mutta ei tehdä tästäkin eipäs juupas juttua ;)

Pelkääkö Valiolaiset myös että esim. Satamaito alkaa tuomaan Arlalaista maitoa ?
Koska tällähetkellä Valio käy taas kerran hintasotaa Satamaitoa kohtaan Satakunnassa.
Minun ajatusmaailmaani ei mene tämä yhtälö....

Minusta Suomessa juodaan ja halutaan juoda jatkossakin tuoremaitoa enemmän kun UHT ym ym ja tuoremaidon tuominen ulkomailta suuressa mittakaavassa ei ole realistinen vaihtoehto.

Toisaalta Eviran eilen antama lausunto joka perustuu tutkittuu tietoon, kertoo että Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa maidon laatu on ylivertaisen laadukasta verrattuna muuhun maailmaan.

Siitä huolimatta ostan itse ennemmin Suomalaista maitoa ja mahdollisuuksien mukaan muitakin Suomalaisia tuotteita ja palveluja. Koska niin tuen Suomalaista työtä. Tottakai laatu merkitsee myös riippuen tuotteesta.

Mutta sisäistän myös sen realiteetin että KAIKKI kuluttajat eivät toimi tai ajattele kuten minä, monille kuluttajille vaikuttaa ensisijaisesti hinta.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kotimaisuus ja brändäys
Joo, ei tässä mitään mielipide-eroa tästä synnykkään, mutta selvähän se on, että Arla ajaa ensisijaisesti omien tuottajiensa etua, sekä yhtiön etua pitkällä aikavälillä ....

Minävaan

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: Kotimaisuus ja brändäys
Joo, ei tässä mitään mielipide-eroa tästä synnykkään, mutta selvähän se on, että Arla ajaa ensisijaisesti omien tuottajiensa etua, sekä yhtiön etua pitkällä aikavälillä ....

Olet oikeassa, niinhän kaikkien yritysten pitäisi tehdä. (Tuottaja = Omistaja )

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kotimaisuus ja brändäys
Joo, ei tässä mitään mielipide-eroa tästä synnykkään, mutta selvähän se on, että Arla ajaa ensisijaisesti omien tuottajiensa etua, sekä yhtiön etua pitkällä aikavälillä ....

Olet oikeassa, niinhän kaikkien yritysten pitäisi tehdä. (Tuottaja = Omistaja )

Eli Arlan etu on se, että Ingmannin maidon alkuperä hämärtyy kuluttajan silmissä ????