Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ei kun kättä toisen taskuun  (Luettu 15052 kertaa)

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Ei kun kättä toisen taskuun
No kerta uusia raivioita ei saa tehdä enää ylituotantoon vedoten, niin eikös sitten kaikki pellot jotka on raivattu vuoden 1930 luvun jälkeen pitäisi sitten istuttaa puulle.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Naturalis

• Vieras
No kerta uusia raivioita ei saa tehdä enää ylituotantoon vedoten, niin eikös sitten kaikki pellot jotka on raivattu vuoden 1930 luvun jälkeen pitäisi sitten istuttaa puulle.
Kannatetaan! :D

JoHaRa

• Vieras

Mulle käy myös hyvin. Myös vuodet 1830 ja 1730 käyvät. 1630 on jo siinä rajalla, mutta menköön  :D

milkboi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.

Mulle käy myös hyvin. Myös vuodet 1830 ja 1730 käyvät. 1630 on jo siinä rajalla, mutta menköön  :D
metitetään myös raivaamattomat ;D ;D ;D
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI

Kerta homma meni huutokaupaksi niin nokitetaan. Kaikki mitkä on raivattu viime jääkauden jälkeen ne metitetään.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

3070 E

• Vieras
Ja paskat! 15 ha ja alle pikkutiloille ei makseta mitään tukia, niin jo riittää tukivarat paremmin. Ei harrastuksia tarvitse tukea!  8)
Kaikki harrastukset maksaa, joten kättä reippaasti vaan harrastevirkamiehen ynnä muiden perikuntien taskuun ja syvälle!  ;D
Eihän tuo 15 oo mitään pannaan ny vähintääkin puolta paremmaks.  :D

JoHaRa

• Vieras
Ja paskat! 15 ha ja alle pikkutiloille ei makseta mitään tukia, niin jo riittää tukivarat paremmin. Ei harrastuksia tarvitse tukea!  8)
Kaikki harrastukset maksaa, joten kättä reippaasti vaan harrastevirkamiehen ynnä muiden perikuntien taskuun ja syvälle!  ;D

Kaikille yli 17 hehtaarin tiloille tuet  :D

3070 E

• Vieras

Eihän tuo 15 oo mitään pannaan ny vähintääkin puolta paremmaks.  :D
Kaikille yli 17 hehtaarin tiloille tuet  :D
Ei täällä nyt tinkaamaan ruveta, kun hommakin oli juuri karkailemassa käsistä.  ;D

milkboi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
tai mieluummin 15 hehtaarin omavastuu,muutenhan ne maksaa mitä vaan puuttuvasta hehtaarista ;),mulla se onkin jo täynnä ;D,omavastuu meinaan.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

sirkussonni

• Vieras
Mun mielestä rajan vois puuhastelulle laittaa vaikka viiteenkymmeneen hehtaariin, tai vaikka sataan, ei haittaa mua! Mutta puuhastelu vois kyllä loppua. Ei voi olla mitenkään mahdollista, että esim. nyt yksikin tila on ostanut 17 hehtaarin tilalle sampo 2085 puimurin!!!!

Aulis Anttila

• Vieras
Hyvä ehdotus...
Mun mielestä rajan vois puuhastelulle laittaa vaikka viiteenkymmeneen hehtaariin, tai vaikka sataan, ei haittaa mua! Mutta puuhastelu vois kyllä loppua. Ei voi olla mitenkään mahdollista, että esim. nyt yksikin tila on ostanut 17 hehtaarin tilalle sampo 2085 puimurin!!!!

Niinpä... ja sit se mun "markkinoimani" kokopäiväinen elinkeinotoiminta... eli apuhoitajat ja taksikuskit harrastelkoon maanviljelyään omilla rahoillaan, perkele, juu!!!

JoHaRa

• Vieras

Hui. Toivottavasti ei ole mulle tulossa. Riittääkös tuommoisen Sampon puintiteho alkuunkaan noin isolle alalle  ;D

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....

Nimim. Eemeli on siis päättänyt uusia konekalustoaan.

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Tukioikeus
Ennen EU:ta oli raivauskielto ylituotannon takia. Eli peltoa on tarpeeksi vaikka sinulla ehkä ei ole. Sitä saa ostaa rahalla, sinullekin löytyy jos tarvitset lisämaata.

Sinä siis pidät oikeidenmukaisena sitä että pellon tukioikeus määräytyy hatusta vedetyn viitekauden mukaan. Täällä Tundralla tilat luonnostaan pieniä, paljon entisiä rintamamiestiloja. Ei ole reilua että ne pärjäävät jotka ovat onnistuneet saamaan ja raivaamaan pellot oikeaan aikaan tukien piiriin.

Eihän sitä määrätty kuin sen verran takautuvasti kuin EU-liittyminen oli tiedossa. Monissa muissakin asioissa on laitettu joku takaraja. Kyllä se ihan oikeudenmukaista on jos sille löytyy perusteet ja tässä tapauksessa se on ylituotannon kuriinsaaminen.  Meikäläisen pellot on jo olleet olemassa 1800-luvulla. Isossajaossa vain tehtiin tilusjärjestelyjä.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Hyvä ehdotus...

Niinpä... ja sit se mun "markkinoimani" kokopäiväinen elinkeinotoiminta... eli apuhoitajat ja taksikuskit harrastelkoon maanviljelyään omilla rahoillaan, perkele, juu!!!

Entäs vaikka lottovoittaja joka siirtyy päätoimiseksi viljelijäksi? Kuka on harrastelija? Palkkatyön ohessa maata viljelevä vai tuo lottovoittaja?
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.