Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Verotus  (Luettu 16093 kertaa)

Totuuden jyvä

  • Vieras
Vs: Verotus
Kaikki neljä ekaa pitää tottuttaa, ja kohtaan 5. pitää keksiä vielä lisää verotettavaa.

Tämän lisäksi rajut menoleikkaukset, muuten käy niin, että Kreikan tie on Suomenkin tie.

No silloin käy, kuten kävi yhdeksänkymmentäluvun puolivälissä, kaikki taloudellinen toiminta pysähtyy ja tulee konkurssiaalto, jolla sitten ratkaistaan tämän takia syntynyt velkaongelma.
Mielestäni tämä on maajusseilta aika provosoivaa tekstiä, kun jokainen tässä maassa tietää, ettei tälläiseen "tervehdyttämiseen" yleensä tarvitse maatalouden osallistua, maksumiehiksi laitetaan pienyrittäjät ja yritykset.
Kyllä minä ainakin edellisessä lamassa pääsin maksumieheksi. Asuntolainojen korkovähennyksen ylimenokauden vähennyksenkin poisti Lipponen. Että jos joku kuvittelee saavansa pitää sen vähennyksen kun se uusilta lainoilta poistetaan. Yrittäjät tienasivat oman tutkimuksensa mukaan v. 2008 40K€, palkansaajat 30K€, eli 33% enemmän kuin palkansaajat. Työaikaa heillä oli oman tutkimuksensa mukaan 20% enemmän kuin palkansaajilla. Yrittäjiltä voisi leikata n. 10% lisää veroa ansiottomasta tienestistä.

Vai tuon sortin sosialisti sinä olet...perustele, miten tuo isompi tienesti on muka ansiotonta...sehän on onnistuneen yrittämisen tulosta, ja yrittäjäriskin ottaminen on kannattanut... voipi kateellinen palkansaaaja alkaa yrittäjäksi.

Sitäpaitsi, sulla ei ole prosenttilasku oikein hallussa, 40 K€ on vain 25 % enemmän kuin 30K€.  Eli  (40-30)/40x100 = 25%

Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo:16:35 kirjoittanut Totuuden jyvä

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Laskenta
Sitäpaitsi, sulla ei ole prosenttilasku oikein hallussa, 40 K€ on vain 25 % enemmän kuin 30K€.  Eli  (40-30)/40x100 = 25%

Minä olen ollut tähän saakka siinä uskossa että tehtävä kuinka paljon suurempi tai pienempi A on kuin B, lasketaan kaavalla (A-B)/B*100. Voin ehkä olla väärässäkin....

Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo:16:47 kirjoittanut Luomujussi

Totuuden jyvä

  • Vieras
Vs: Laskenta
Sitäpaitsi, sulla ei ole prosenttilasku oikein hallussa, 40 K€ on vain 25 % enemmän kuin 30K€.  Eli  (40-30)/40x100 = 25%

Minä olen ollut tähän saakka siinä uskossa että tehtävä kuinka paljon suurempi tai pienempi A on kuin B, lasketaan kaavalla (A-B)/B*100. Voin ehkä olla väärässäkin....

http://myy.helia.fi/~vanvu/prosentti/muutostehtavat.htm

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Verotus
-pääomavero ja osinkovero unohduksiin
-palkkaamisen kustannukset kuriin
-verotuksen ohjaaminen kulutukseen
-keskitetty työehtosopiminen mopen perseeseen
-ansiotyöprogressiivin keventäminen, toisinsanoen jos haluaa tehä paljon töitä niin olkoon se sitten kannattavaa tai useampi työpaikka. Nykymalli suosii laiskimman tahtiin menemistä
-muutos arvonlisäveron tilittämisen perusteisiin

Tämänhetkinen mallihan on se että verotetaan ne vielä vähänkin tienaavat ja yrittäjät kontalleen jolla sitten kustannetaan suojatyöpaikkoja verovaroilla, maa menee persemäkeä ja liitot eikun lakkoilee ja saartaa. Kohta työt tekee ulkomaalaiset vuokratyöntekijät. Mutta sehän se on sosialistien tapa, joku muu maksaa kun minä.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Laskenta
Minä olen ollut tähän saakka siinä uskossa että tehtävä kuinka paljon suurempi tai pienempi A on kuin B, lasketaan kaavalla (A-B)/B*100. Voin ehkä olla väärässäkin....

http://myy.helia.fi/~vanvu/prosentti/muutostehtavat.htm

Eikös tähän asiaan löytynyt totuutta. Mitäs jos laitamme A:lle ja B:lle arvot 10 ja 5. Mielestäni 10 on 100 % suurempi kuin 5.

Totuuden jyvä

  • Vieras
Vs: Laskenta
Minä olen ollut tähän saakka siinä uskossa että tehtävä kuinka paljon suurempi tai pienempi A on kuin B, lasketaan kaavalla (A-B)/B*100. Voin ehkä olla väärässäkin....

http://myy.helia.fi/~vanvu/prosentti/muutostehtavat.htm

Eikös tähän asiaan löytynyt totuutta. Mitäs jos laitamme A:lle ja B:lle arvot 10 ja 5. Mielestäni 10 on 100 % suurempi kuin 5.

Oleko laittanut matemaattiset säännöt ihan uusiksi?
Eihän tämmösistä asioista oikein kiiistaa voida saada aikaan,esitäppä se kaava,míllä sait tuon tuloksen aikaan?


Kaavassasi on muuten virhe, oikea  on  (A-B)/A*100, sinun kaavassasi jaetaan B:llä, mikä on se virhe.

Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo:19:57 kirjoittanut Totuuden jyvä

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Verotus
30 kerrotaan 1,333333:lla ja saadaan 39,99999 = 40

Elikkäs 33% enempi on tuo 40 verrattuna 30:een
Kui mää ain olen paras?

Totuuden jyvä

  • Vieras
Vs: Verotus
30 kerrotaan 1,333333:lla ja saadaan 39,99999 = 40

Elikkäs 33% enempi on tuo 40 verrattuna 30:een

Älä nyt hyvä mies viitti änkätä, päivänselvää asiaa vastaan, kyllä sie nyt oot väärässä, vai laitoitko sinäkin uusiksi matemaatiikan säännöt ?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Verotus
30 * 1,0 = 30 elikkäs 30 on 0% isompi kuin 30

30 * 1,5 = 45 elikkäs 45 on 50% isompi kuin 30

30 * 2,0 = 60 elikkäs 60 on 100% isompi kuin 30

 :D
Kui mää ain olen paras?

Totuuden jyvä

  • Vieras
Vs: Verotus
30 * 1,0 = 30 elikkäs 30 on 0% isompi kuin 30

30 * 1,5 = 45 elikkäs 45 on 50% isompi kuin 30

30 * 2,0 = 60 elikkäs 60 on 100% isompi kuin 30

 :D
http://myy.helia.fi/~vanvu/prosentti/muutostehtavat.htm
Noiden kaavojen mukaan mie laskin, noi on sitten  väärät kaavat.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Verotus
Täää on sitten mielenkiintoinen keskustelu ????

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Verotus
30 * 1,0 = 30 elikkäs 30 on 0% isompi kuin 30

30 * 1,5 = 45 elikkäs 45 on 50% isompi kuin 30

30 * 2,0 = 60 elikkäs 60 on 100% isompi kuin 30

 :D
http://myy.helia.fi/~vanvu/prosentti/muutostehtavat.htm
Noiden kaavojen mukaan mie laskin, noi on sitten  väärät kaavat.


Älä usko kaikkea mitä netissä kerrotaan.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Verotus
Täää on sitten mielenkiintoinen keskustelu ????

Onhan tässä mielenkiintoinen kädenvääntö kyseessä, ala-asteen matematiikka. Minä väitän että kuinka monta prosenttia a on suurempi kuin b, lasketaan kaavalla (a-b)/b*100 ja eräs vastaväittelijä on asiasta eri mieltä.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Verotus
Täää on sitten mielenkiintoinen keskustelu ????

Onhan tässä mielenkiintoinen kädenvääntö kyseessä, ala-asteen matematiikka. Minä väitän että kuinka monta prosenttia a on suurempi kuin b, lasketaan kaavalla (a-b)/b*100 ja eräs vastaväittelijä on asiasta eri mieltä.

Joo, tämähän tästä niin mielenkiintoista tekeekin ....

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Verotus
Täää on sitten mielenkiintoinen keskustelu ????

Onhan tässä mielenkiintoinen kädenvääntö kyseessä, ala-asteen matematiikka. Minä väitän että kuinka monta prosenttia a on suurempi kuin b, lasketaan kaavalla (a-b)/b*100 ja eräs vastaväittelijä on asiasta eri mieltä.

Joojoo mutta kaavoja voikin kehitellä mieleisiään.

Mainosmatematiikkaa huomio.

 ;D
Kui mää ain olen paras?