Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hyvää Tundralta  (Luettu 4994 kertaa)

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Hyvää Tundralta
Olen työskennellyt mm. perunan sokkomaistelijana. Puikula... hmm... onko ilkeää sanoa että ei mahdu minun TOP-10 listalleni..

No huh huh!! Uudet puikula perunat ja siihen sipulivoikastike niin parempaa herkkua saa hakea.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Hyvää Tundralta
Olen työskennellyt mm. perunan sokkomaistelijana. Puikula... hmm... onko ilkeää sanoa että ei mahdu minun TOP-10 listalleni..

Puikulalla ja Lapinpuikulalla on vissi ero ....

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Hyvää Tundralta
Joo, puikulaa parempaa saa hakea, ja minä aina haenkin. Helppoa ja edullista.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Hyvää Tundralta
Joo, puikulaa parempaa saa hakea, ja minä aina haenkin. Helppoa ja edullista.
Blue kongo.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Hyvää Tundralta
Joo, puikulaa parempaa saa hakea, ja minä aina haenkin. Helppoa ja edullista.
Blue kongo.

Bintje.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Hyvää Tundralta
Kongo tai pintje, kyllä se maaperä ja kasvuolosuhteet muutenkin ratkaisee sen maun ...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Hyvää Tundralta
Kongo tai pintje, kyllä se maaperä ja kasvuolosuhteet muutenkin ratkaisee sen maun ...

Perunan maku on suoraan verrannollinen käytettyyn lannoitukseen. Lisäksi vain osa ihmisistä pystyy maistamaan kaikki perunan makuaineet. Esim. luonnollisen makeuden. Tämä johtuu siis ihmisen kielestä, makuaisitin herkkyydestä.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Hyvää Tundralta

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8696
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Hyvää Tundralta
Kyllä ne perunoista ykkösiä ovat siikli ja mandelpotatis, joka saattaa olla sama, tai ainakin lähes, kuin puikula.
Lannoitus sitten pitää olla maltillinen. Ne ensimmäiset keväiset runsaasti lannoittamalla ja keinokastelulla kasvatetut markettien perunat ovat tosi YYYÖÖÖK.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Hyvää Tundralta
Kyllä ne perunoista ykkösiä ovat siikli ja mandelpotatis, joka saattaa olla sama, tai ainakin lähes, kuin puikula.
Lannoitus sitten pitää olla maltillinen. Ne ensimmäiset keväiset runsaasti lannoittamalla ja keinokastelulla kasvatetut markettien perunat ovat tosi YYYÖÖÖK.

Kyllä, kyllä, mutta eihän noilla etelän savikoilla saa kunnon puikulaa ...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Hyvää Tundralta
Kyllä ne perunoista ykkösiä ovat siikli ja mandelpotatis, joka saattaa olla sama, tai ainakin lähes, kuin puikula.
Lannoitus sitten pitää olla maltillinen. Ne ensimmäiset keväiset runsaasti lannoittamalla ja keinokastelulla kasvatetut markettien perunat ovat tosi YYYÖÖÖK.

Kyllä, kyllä, mutta eihän noilla etelän savikoilla saa kunnon puikulaa ...

Ookko syöny paljonkin..

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8696
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Hyvää Tundralta
Kyllä ne perunoista ykkösiä ovat siikli ja mandelpotatis, joka saattaa olla sama, tai ainakin lähes, kuin puikula.
Lannoitus sitten pitää olla maltillinen. Ne ensimmäiset keväiset runsaasti lannoittamalla ja keinokastelulla kasvatetut markettien perunat ovat tosi YYYÖÖÖK.

Kyllä, kyllä, mutta eihän noilla etelän savikoilla saa kunnon puikulaa ...

No eihän savikolla saa kunnollista perunaa mistään lajikkeesta. Kyl me on tuota mandelpotaattia joku kerta kasvatettu kotitarpeisiin ja hyvin se kasvoi, mutta kovin ruton arkaa se tuntui olevan. Siemen oli Ruotsista tuotu mandelpotatis, jonka tosiaan olettaisin olevan ainakin sukua Suomessa viljeltävälle puikulalle.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mandelpotatis

http://www.svegro.se/sortiment/potatis/Mandelpotatis.asp

On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.