Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eniten Fendttejä  (Luettu 14277 kertaa)

renttu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Eniten Fendttejä
taitaa ylivieskassa käydä ylivoimaasten kauppa parhaiten kun tänään vaihtu taas tuohon ojalan kylälle valtion metallin tuote uuteen 818 varioon.
näin ne ihmiset viisastuvat vanhetessaan. ;)
valtralla puhuvat että 10% uusista myydyistä varioista on samaiselle kylälle kotinsa löytänyt.ja valmetit vaihtopenkillä lisääntyvät ;D ;D

Viimeksi muokattu: 25.01.10 - klo:18:44 kirjoittanut renttu

Sekator

  • Vieras
Vs: Eniten Fendttejä
ylensäkkin J-D:tä paljon vaihdettu fenttiin, tekee vissii hyviä tarjouksia....pari vuotta sitte yksi isäntä osti 7480 dyna-vt:N ja havaitsi vaihteistossa tyyppivian jota tehdas ei vieläkään kai ole saanut kuntoon, on kaikissa noissa massikoissa, sinänsä ei ajoa haittaa mutta tietyissä tilanteissa jopa hengenvaarallinen, muutenkin masseri sohlannut alvariinsa, sen verta muisti isäntä asiasta ilmottaa että ainoatakaan uutta dynä vt;tä ei huittisii sen jälkeen myyjä pystynyt myymään..

No jokos sekotar alkaa sepittään tarinaa............... ::)

Suonet anteeksi, en oo huomannu että on kysymys esitetty....eli ko. vika on niin sanoottu suunnanvaihdon viive, oli juttua koneviestissäkin kesällä...tietyillä kierroksilla suunta ei vaihdukkaan heti, vaan hyökkää vielä muutaman metrin ajosuuntaan, *****maisinta on se että se ei tee sitä aina vaan joskus, joskus useammin...onhan tietty totta että ajotapa vaikuttaa tuohon mutta juurikin esim. etukuormain työssä todella v...mäin...helposti voi mennä esim kärryä päin jos vauhdissa heittää tavaraa kyytiin...jokatapaukessa vika ei ole pieni...eikä esiinny vario fendtissä.

mv

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 46
Vs: Eniten Fendttejä


Minä taas olen kuullut että huittisissa dyna-vt:t suorastaan viedään myyjän pihasta.





Niimpä.....

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=10433.0

Mutta tosiasia on se, että myyjästä se on paljon kiinni. Esimerkiksi entinen harrikkakauppias myy nyt fenttejä hyvin, sanottiinhan avajaisissakin hänestä kuulemma, että sopii hyvin joukkoon, onhan hän tottunut myymään ylihintaista paskaa....
Mutta myös entinen keskon traktorimyyjä ihan ammattitaidolla myy deutsia.
Keskon traktorimyyjä soittelee kerran viikossa ja kyselee kuulumisia.
Taasen jontikkakauppias on tehnyt ittestänsä sellaisen jonttupellen, etten häneltä edes tarjousta pyydä, on sen verran rasittava tapa markkinoida koneita etten mää viitti.

Niin tarkoitatko kauppiaita kaupungissa, jossa iso pää, vähän voimaa, kotipaikka L****a

Peltipailakka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Eniten Fendttejä
ylensäkkin J-D:tä paljon vaihdettu fenttiin, tekee vissii hyviä tarjouksia....pari vuotta sitte yksi isäntä osti 7480 dyna-vt:N ja havaitsi vaihteistossa tyyppivian jota tehdas ei vieläkään kai ole saanut kuntoon, on kaikissa noissa massikoissa, sinänsä ei ajoa haittaa mutta tietyissä tilanteissa jopa hengenvaarallinen, muutenkin masseri sohlannut alvariinsa, sen verta muisti isäntä asiasta ilmottaa että ainoatakaan uutta dynä vt;tä ei huittisii sen jälkeen myyjä pystynyt myymään..

No jokos sekotar alkaa sepittään tarinaa............... ::)

Suonet anteeksi, en oo huomannu että on kysymys esitetty....eli ko. vika on niin sanoottu suunnanvaihdon viive, oli juttua koneviestissäkin kesällä...tietyillä kierroksilla suunta ei vaihdukkaan heti, vaan hyökkää vielä muutaman metrin ajosuuntaan, *****maisinta on se että se ei tee sitä aina vaan joskus, joskus useammin...onhan tietty totta että ajotapa vaikuttaa tuohon mutta juurikin esim. etukuormain työssä todella v...mäin...helposti voi mennä esim kärryä päin jos vauhdissa heittää tavaraa kyytiin...jokatapaukessa vika ei ole pieni...eikä esiinny vario fendtissä.

Ainakin mulla koeajossa ollut 820 Fendt yritti välillä hyökkäillä jos suuntaa vaihtoi lennosta, eli piti nopeuspoljinta painettuna samalla, kun suunnanvaihtolirpukkaa käytti.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Eniten Fendttejä
ylensäkkin J-D:tä paljon vaihdettu fenttiin, tekee vissii hyviä tarjouksia....pari vuotta sitte yksi isäntä osti 7480 dyna-vt:N ja havaitsi vaihteistossa tyyppivian jota tehdas ei vieläkään kai ole saanut kuntoon, on kaikissa noissa massikoissa, sinänsä ei ajoa haittaa mutta tietyissä tilanteissa jopa hengenvaarallinen, muutenkin masseri sohlannut alvariinsa, sen verta muisti isäntä asiasta ilmottaa että ainoatakaan uutta dynä vt;tä ei huittisii sen jälkeen myyjä pystynyt myymään..

No jokos sekotar alkaa sepittään tarinaa............... ::)

Suonet anteeksi, en oo huomannu että on kysymys esitetty....eli ko. vika on niin sanoottu suunnanvaihdon viive, oli juttua koneviestissäkin kesällä...tietyillä kierroksilla suunta ei vaihdukkaan heti, vaan hyökkää vielä muutaman metrin ajosuuntaan, *****maisinta on se että se ei tee sitä aina vaan joskus, joskus useammin...onhan tietty totta että ajotapa vaikuttaa tuohon mutta juurikin esim. etukuormain työssä todella v...mäin...helposti voi mennä esim kärryä päin jos vauhdissa heittää tavaraa kyytiin...jokatapaukessa vika ei ole pieni...eikä esiinny vario fendtissä.

Ainakin mulla koeajossa ollut 820 Fendt yritti välillä hyökkäillä jos suuntaa vaihtoi lennosta, eli piti nopeuspoljinta painettuna samalla, kun suunnanvaihtolirpukkaa käytti.


Jaa-a... Outoa. No itse asiassa mä tuota syytä epäilinkin, mutta odotin vastausta. Oon kyseiseen ilmiöön törmänny lähinnäkin ajotapavirheen kautta poljinajolla... Jos nostaa poljinta ennen suunnanvaihtoa ja painaa uudestaan pohjaan, kun on vivun heilauttanu toiseen suuntaan voi käydä näin. Kun pitää polkimen pohjassa vauhti hidastuu normaalisti ja suunta vaihtuu ja taas mennään ja juuri siihen suuntaan kuin pitääkin. Vipuajolla en oo kokeillu.

Tottumattomalle ja harjaantumattomalle kuskille voi olla ongelma...

(Eilen muuten oikein yrittämällä yritin saada tuota ilmiötä esiin, mutta ei sitten millään...)

Edit eli kokeilu jatkui tänään. Vipuajolla ilmiö tulee esiin, kun nostaa jalan kaasupolkimelta suunnanvaihdon ajaksi, muttei silloin, kun pitää jalan polkimella. Toisekseen kone ei liiku väitettyä useita metrejä vaan suunnilleen puolisen metriä. En vain oikein jaksa uskoa, että kukaan niin kovalla vauhdilla kuvittelee lappaavansa tavaraa kärrylle, ettei joudu kauhan tyhjenemistä odotellessaan pysähtymään muutamaksi sekunniksi tai edes muuten hidastamaan kärryä lähestyessään. Ja meneehän se traktori kärryä päin ihan liike-energiankin takia liukkaalla alustalla vaikka suunta vaihtuisikin pakkoja kytkemällä välittömästi. Dyna-VT:n laatikko toimii vähän eri tavalla kuin pakalla suuntaa vaihtavat ja kolmannekseen... suunnanvaihdon nopeus on säädettävissäkin.

En oikein löydä muuta syytä tuohon "hengenvaarallisuuteen" kuin taitamattomuus. Ehkä niin taitamattomalle kuskille ei pitäisi antaa minkäänlaista traktoria ajettavaksi...



Viimeksi muokattu: 27.01.10 - klo:20:19 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings