Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Elävä legenda!!  (Luettu 9989 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Elävä legenda!!
16 tonilla juu. joskus melkee 10v sitte. viimeksi 1500 täkit makso 37 000e.

iso deutsi on huono tiellä, on hidas. sama pätee myös 824 fendtiin ja s valtraan. kaikissa sama zf laatikko.

ainut mikä pärjää mersulle ja pieksee sen voimassa on 8950 valtra ja vario fendti. esim. 926 kova sana tiellä.

juu tarkoitinkin tuommosta 900-sarjan venttiä 922 tai 924 ja siit ylöspäin... tai tää uus 800-sarja joka tulee loppuvuodesta markkinoille.

Noh valtteri on valtteri et ei kyllä yhtään mun ajatukset lämpee suomalaaselle koneelle...

semmosta 54km/h menee agrotron deutzi joku 230 tai 260 tai nämä uudemmilla numeroilla olevat eli saisi mennä nopiempaa!!!

Olenko ihan ymmärtänyt väärin, mutta eikö raktorin suurin sallittu nopeus ole 40 ja jossain erikoistapauksissa 50. Kortti pois ja sakot päälle sellaisilta jotka ajelee raktoreilla jotka kulkee 60-70. Raktorithan on pääsääntöisesti tehty työhön eikä tienppäälle jolloin pidemmät matkat pitäis siirtää lavetilla niin kuin kaikkia muitakin työkoneita. Jos haluaa vauhtia kuljetuksiin niin ostaa sitten kuorma-auton jossa on jarrut ym (verot ja vakuutukset) siihen vauhtiin sopeutettu.

Entä voiko raktorin saada rekisteröityä kuorma-autoksi jos sillä oikeasti on paljon siirtymiä ja vauhtia jos siinä on jarrut ja jousitus joka vastaa kuorma-autoa, mutta vaatii maastokulun ja ulosotot jne. (en toki tiedä erillisjousitettua taka-akselia raktorissa mutta kuitenkin.).
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Elävä legenda!!
16 tonilla juu. joskus melkee 10v sitte. viimeksi 1500 täkit makso 37 000e.

iso deutsi on huono tiellä, on hidas. sama pätee myös 824 fendtiin ja s valtraan. kaikissa sama zf laatikko.

ainut mikä pärjää mersulle ja pieksee sen voimassa on 8950 valtra ja vario fendti. esim. 926 kova sana tiellä.

juu tarkoitinkin tuommosta 900-sarjan venttiä 922 tai 924 ja siit ylöspäin... tai tää uus 800-sarja joka tulee loppuvuodesta markkinoille.

Noh valtteri on valtteri et ei kyllä yhtään mun ajatukset lämpee suomalaaselle koneelle...

semmosta 54km/h menee agrotron deutzi joku 230 tai 260 tai nämä uudemmilla numeroilla olevat eli saisi mennä nopiempaa!!!

***portaaton fendti on kyllä hyvä tiellä,vanha kanttinokka 926 olis vielä aika perustekniikka joiltain osin. ite kyllä tykkään tuosta 8950 valtrasta, woimakas ja todella kestävä.

joo saattaa se deutsi/s-valtra mennä 54 oman mittarin mukaan ja 2500r/min, mutta hidas on välitys vrt vaikka valtran pienemmät.

Viimeksi muokattu: 06.02.10 - klo:09:44 kirjoittanut retku

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Elävä legenda!!
16 tonilla juu. joskus melkee 10v sitte. viimeksi 1500 täkit makso 37 000e.

iso deutsi on huono tiellä, on hidas. sama pätee myös 824 fendtiin ja s valtraan. kaikissa sama zf laatikko.

ainut mikä pärjää mersulle ja pieksee sen voimassa on 8950 valtra ja vario fendti. esim. 926 kova sana tiellä.

juu tarkoitinkin tuommosta 900-sarjan venttiä 922 tai 924 ja siit ylöspäin... tai tää uus 800-sarja joka tulee loppuvuodesta markkinoille.

Noh valtteri on valtteri et ei kyllä yhtään mun ajatukset lämpee suomalaaselle koneelle...

semmosta 54km/h menee agrotron deutzi joku 230 tai 260 tai nämä uudemmilla numeroilla olevat eli saisi mennä nopiempaa!!!

Olenko ihan ymmärtänyt väärin, mutta eikö raktorin suurin sallittu nopeus ole 40 ja jossain erikoistapauksissa 50. Kortti pois ja sakot päälle sellaisilta jotka ajelee raktoreilla jotka kulkee 60-70. Raktorithan on pääsääntöisesti tehty työhön eikä tienppäälle jolloin pidemmät matkat pitäis siirtää lavetilla niin kuin kaikkia muitakin työkoneita. Jos haluaa vauhtia kuljetuksiin niin ostaa sitten kuorma-auton jossa on jarrut ym (verot ja vakuutukset) siihen vauhtiin sopeutettu.

Entä voiko raktorin saada rekisteröityä kuorma-autoksi jos sillä oikeasti on paljon siirtymiä ja vauhtia jos siinä on jarrut ja jousitus joka vastaa kuorma-autoa, mutta vaatii maastokulun ja ulosotot jne. (en toki tiedä erillisjousitettua taka-akselia raktorissa mutta kuitenkin.).

olet ymmärtäny osittain väärin, se on oikein 50km/h saa liikennekone kulkea.
ei se huippunopeus oo mb-trakin pointti vaan se että mennään pintakaasulla. 1890r/min kulkee 50km/h. sen yli ei ajeta.

kuorma-autoja on nyt ihan turha sekoittaa tähän. se on oma aihepiirinsä. molemmille laitteille löytyy järkiperustulet, käytön mukaan.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Elävä legenda!!


olet ymmärtäny osittain väärin, se on oikein 50km/h saa liikennekone kulkea.
ei se huippunopeus oo mb-trakin pointti vaan se että mennään pintakaasulla. 1890r/min kulkee 50km/h. sen yli ei ajeta.

kuorma-autoja on nyt ihan turha sekoittaa tähän. se on oma aihepiirinsä. molemmille laitteille löytyy järkiperustulet, käytön mukaan.

En nyt oikein tunne tota mb-trakkia, mutta osittain tuntuu oleen käytäntö, että haetaan nopeella vaihteistolla oleva raktori ja sitten lyödään niin isoa pyörää mitä lokarin sisään mahtuu. Lopuksi hiukan viellä nostetaan kierroksia. Tämän keksinnön perään lyödään joku kärry ja lähetään louskuttaa 65 hitaan ajoneuvon kolmio perseessä ja mietitään esson baarissa miks rekkapenat ei oikeen tykkää.

Portaattomassahan homma toimii kun nopeutta rajataan elektronisesti niin silloin koneen kierrokset saa laskettua vaikka tyhjäkäyntiin jos moottorissa riittää puhtia.

Itte olen joskus haaveillu unimogista paalaajan eteen jolloin tiellä riittäis vauhti. Ei vaan taida saada ulosottoa taakse.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Elävä legenda!!
joo. essonbaari on eriasia kun käytäntö. onhan niitäkin jotka ei liikennesäännöistä piittaa...
rahalla selviää kolareista ja haavereista, mutta jos alle jää joku pikkulapsi ja vauhtia on ollu 70km/h niin saattaa mennä yöt valvomiseksi...

mbtraci on hieno peli ajaa 50km/h. jarrut ja alusta on suunniteltu (ja katsastettu saksassa) 65km/vauhtiin. sen puoleen se on turvallinen ajaa 50km/h. löpöä menee tod.vähän. vanha mersun moottori bossin rivipumpulla on pihi ja mekaaninen laatikko on hyvä tehon siirtäjä. latikossa suurin, eli 8 vaihde on suora. veto menee 8 vaihteelle suoraan suunnanvaihtajalta.
---------

unimogin saa voimanotolla ja myös nostolaitteella. etippä vaikka googlella ja kirjota unimogin perään agrar. agrar on lyhyt malli,isoilla pyörillä ja hydrauliikall/nostolaitteella/ulosotoilla varustettu.

mä oon aatellu että 240hv version unimogi etunostolaitteella olis raju perhosniittokoneen viejä. sivuniittokoneet vois asentaa rungon sivuille. pyörät vaan käy alamittasiksi...

Teroman

Vs: Elävä legenda!!

Hei tuossahan on ajatusta ,,,,,,,,,,
 ::)

Red Bull

  • Vieras
Vs: Elävä legenda!!
Mersu on liikennekoneiden aatelia, kun olisi nelipyöräohjaus olisi suorastaan ylivoimainen   8)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Elävä legenda!!
http://www.youtube.com/watch?v=35OoNJ0BuAU

tosimiesten aurus yhdistelmä