Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hornetin crash  (Luettu 2468 kertaa)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Hornetin crash
Taannoisen Hornet onnettomuuden aiheuttivat ilmeisesti lentäjät ihan omin avuin.
Ohjelman mukaista pyrstöluisua ei vaan olisi pitänyt tehdä.
Jenkit ovat menettäneet koneita samalla kaavalla.Liike on siellä nyt kielletty.
Pyrstöluisussa kone menetti niin paljon korkeutta että kone ei kertakaikkiaan oikene lähes äänen nopeudesta.Korkeutta oikaisuun tarvittaisiin vähintään 8 km.Lentäjien oli pakko hypätä 5km kohdalla koska heillä ei ollut teoreettisiakaan mahdollisuuksia saada konetta vaakalentoon enne Juupajoen maankamaraa.
Puheet tekniikkavioista ovat hyvin todennäköisesti ihan puppua.Ohjaustietokoneet kyllä putoavat yksi toisensa jälkeen pois,mutta käsiajo jää silti jäljelle.Kyse oli mahdottoman yrittämisestä.

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Hornetin crash
Taannoisen Hornet onnettomuuden aiheuttivat ilmeisesti lentäjät ihan omin avuin.
Ohjelman mukaista pyrstöluisua ei vaan olisi pitänyt tehdä.
Jenkit ovat menettäneet koneita samalla kaavalla.Liike on siellä nyt kielletty.
Pyrstöluisussa kone menetti niin paljon korkeutta että kone ei kertakaikkiaan oikene lähes äänen nopeudesta.Korkeutta oikaisuun tarvittaisiin vähintään 8 km.Lentäjien oli pakko hypätä 5km kohdalla koska heillä ei ollut teoreettisiakaan mahdollisuuksia saada konetta vaakalentoon enne Juupajoen maankamaraa.
Puheet tekniikkavioista ovat hyvin todennäköisesti ihan puppua.Ohjaustietokoneet kyllä putoavat yksi toisensa jälkeen pois,mutta käsiajo jää silti jäljelle.Kyse oli mahdottoman yrittämisestä.

no miksi eivät ohojanneet käsin
onkait kone käänneltävissä vielä tuossaki noppeuvessa ???
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Hornetin crash
Ne on simulaattorissa oppinnu että tuossa tilanteessa vain irrotetaan ote
ohjaussauvasta niin tietokone hoitaa ohjauksen.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Hornetin crash
Taannoisen Hornet onnettomuuden aiheuttivat ilmeisesti lentäjät ihan omin avuin.
Ohjelman mukaista pyrstöluisua ei vaan olisi pitänyt tehdä.

Kukas sen ohjelman on tehnyt? Sotilaat on opetettu vain noudattamaan käskyjä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Hornetin crash
jos ne olikii hesalaisia kuskeja?  oppineet ajamaan sillätyylillä !   eiks eilen ja toissa päivänä taas siellä rutattu oikein urakalla autonkoslia?    serkku aina kertoo kuika nätisti siellä ajetaan liikenteessä!

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Hornetin crash
Tää kuulus tonne vitsipalstalle, mutta laitan tähän, kun on samaa aihetta.

Helikopterin lentäjäoppilas ja opettaja läksivät harjotuslennolle. Päästyään ilmaan katkes helikopterin roottorista lapa ja kone alko heija eeestaas. Opetta käski oppilasta laskeutumaan. Vähän ajan päästä katkes toinen lapa ja kopteri läksi syöksyyn. Opettaja kiskas housunsa kinttuun ja työnsi ohjaussauvan peppuunsa. Oppilas kysyi: mitä toi auttaa. Opettaja vastas: ei mitään, mutta on tutkijalautakunnalla ihmettelemistä.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Hornetin crash
Taannoisen Hornet onnettomuuden aiheuttivat ilmeisesti lentäjät ihan omin avuin.
Ohjelman mukaista pyrstöluisua ei vaan olisi pitänyt tehdä.
Jenkit ovat menettäneet koneita samalla kaavalla.Liike on siellä nyt kielletty.
Pyrstöluisussa kone menetti niin paljon korkeutta että kone ei kertakaikkiaan oikene lähes äänen nopeudesta.Korkeutta oikaisuun tarvittaisiin vähintään 8 km.Lentäjien oli pakko hypätä 5km kohdalla koska heillä ei ollut teoreettisiakaan mahdollisuuksia saada konetta vaakalentoon enne Juupajoen maankamaraa.
Puheet tekniikkavioista ovat hyvin todennäköisesti ihan puppua.Ohjaustietokoneet kyllä putoavat yksi toisensa jälkeen pois,mutta käsiajo jää silti jäljelle.Kyse oli mahdottoman yrittämisestä.

no miksi eivät ohojanneet käsin
onkait kone käänneltävissä vielä tuossaki noppeuvessa ???

--käännettävissä kyllä.Muttamutta,kaartosäde tuossa nopeudessa on 8km luokkaa.Kun korkeutta on 5km,niin suurimmalla sallitulla noin 10Gn kiihtyvyydellä kone vaan ei käänny vaakalentoon ennen maankamaraa.
--lenoohjelmanhan tekivät lentäjät.Perusvirhe tuli siinä kohtaa.

Timon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 488
Vs: Hornetin crash
Kerro Koivumäki,kun tunnut tietävän,miksi kone sitten ei yhtään lähtenyt oikeemaan,vaikka lentäjät sitä yrittivät?Vanhimman poikani näkemys oli äsken kun keskustelimme,aika lailla erilainen...

Aulis Anttila

  • Vieras
Pohoooooojanmaan pöllö...
Kerro Koivumäki,kun tunnut tietävän,miksi kone sitten ei yhtään lähtenyt oikeemaan,vaikka lentäjät sitä yrittivät?Vanhimman poikani näkemys oli äsken kun keskustelimme,aika lailla erilainen...

Kohta tulee asiantuntijalausunto.... Pooooooooooohojaanmaalta ::) ::)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Hornetin crash
Kerro Koivumäki,kun tunnut tietävän,miksi kone sitten ei yhtään lähtenyt oikeemaan,vaikka lentäjät sitä yrittivät?Vanhimman poikani näkemys oli äsken kun keskustelimme,aika lailla erilainen...

--tämän asian ympärillä spekuloidaan varmasti paljon,tottakai on myös mahdollista että jokin tekninen vikakin on voinut jotain aiheuttaa,mutta tällä USAssa kielletyllä liikesarjalla on näitä koneita menetetty useita.

--kyse on ihan puhtaasta matematiikasta.
--lähes äänen nopeudella etenevän koneen kaartosäde 10Gn kiihtyvyydellä on niin suuri,että maankamara tulee tässä tapauksessa vastaan ennen oikenemista.Siis 5km korkeus ei olisi riittänyt koneen oikaisemiseen.Ei ohjauskyky auta jos matka loppuu kesken.
--oleellista käsittääkseni on myös se,että pyrstöluisussa menetetään joskus enemmän korkeutta,joskus vähemmän.Nyt menetettiin enemmän,koneen ohjauskyvyn palautumisen aikana menetettiin siis mahdollisuus oikenemiseen samalla kun nopeus kasvoi.
--jos ohjauskyky olisi saavutettu esim 9km korkeudella homma olisi vielä hoitunut

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Hornetin crash
Tuossa yläpuolella meni äsken isompi rahti/matkustajakone ja kolme herhiläistä siivellä, liekö ollu Tupolevin reitin varmistus menossa,kun suunta lievästi itäänpäin.... jos ne oli migejä siitä luultavasti uutisista kuulee...?

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2795
Vs: Pohoooooojanmaan pöllö...
Kerro Koivumäki,kun tunnut tietävän,miksi kone sitten ei yhtään lähtenyt oikeemaan,vaikka lentäjät sitä yrittivät?Vanhimman poikani näkemys oli äsken kun keskustelimme,aika lailla erilainen...

Kohta tulee asiantuntijalausunto.... Pooooooooooohojaanmaalta ::) ::)

Moon luullu et se o veetilä kovin kepulaane.

sorkkis

  • Vieras
***** runkkari.....
Kerro Koivumäki,kun tunnut tietävän,miksi kone sitten ei yhtään lähtenyt oikeemaan,vaikka lentäjät sitä yrittivät?Vanhimman poikani näkemys oli äsken kun keskustelimme,aika lailla erilainen...

Kohta tulee asiantuntijalausunto.... Pooooooooooohojaanmaalta ::) ::)
Lohjaltako ne olis pitäny olla . >:(

A-P

  • Vieras
Vs: Hornetin crash
Kerro Koivumäki,kun tunnut tietävän,miksi kone sitten ei yhtään lähtenyt oikeemaan,vaikka lentäjät sitä yrittivät?Vanhimman poikani näkemys oli äsken kun keskustelimme,aika lailla erilainen...

--tämän asian ympärillä spekuloidaan varmasti paljon,tottakai on myös mahdollista että jokin tekninen vikakin on voinut jotain aiheuttaa,mutta tällä USAssa kielletyllä liikesarjalla on näitä koneita menetetty useita.

--kyse on ihan puhtaasta matematiikasta.
--lähes äänen nopeudella etenevän koneen kaartosäde 10Gn kiihtyvyydellä on niin suuri,että maankamara tulee tässä tapauksessa vastaan ennen oikenemista.Siis 5km korkeus ei olisi riittänyt koneen oikaisemiseen.Ei ohjauskyky auta jos matka loppuu kesken.
--oleellista käsittääkseni on myös se,että pyrstöluisussa menetetään joskus enemmän korkeutta,joskus vähemmän.Nyt menetettiin enemmän,koneen ohjauskyvyn palautumisen aikana menetettiin siis mahdollisuus oikenemiseen samalla kun nopeus kasvoi.
--jos ohjauskyky olisi saavutettu esim 9km korkeudella homma olisi vielä hoitunut

Kerroppa tuo juttusi myös ilmavoimien onnettomuustutkijalautakunnalle,siinä on paljon enempi viisautta mitä nuo lentäjät ovat koskaan oppineet uransa aikana 8)