Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 45 minuuttia  (Luettu 6549 kertaa)

-jj

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
45 minuuttia
Hevoset / 45minuuttia mtv3 20.01.10
Mites täällä hevospiirissä, oliko kenelläkään tietoa etukäteen kyseisen tilan huonot hoidot jo ennen uutisointia? Itse en tapausta tunne, mutta haluttiinko uutisoinnissa suojella tallin pitäjää/omistajaa, kun ei mainittu sanallakaan.

Muualla yritysmaailmassa kyllä irtisanomisissa, työkiistoissa, palkanmaksamatta jättämisissä ym. mainitaan kyllä yritys ja hyvin usein omistajan henkiöllisyys, oliko ko. tapauksessa sitten henkilötietojen suojaamiseen erityisiä syitä? Eläinrikoksista pitäisi jokaisen tietää, varsinkin jos hoitoon on laittamassa eläintään.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: 45 minuuttia
Komia talli mutta ei vettä hevosille lainkaan...
Kui mää ain olen paras?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: 45 minuuttia
Tuo ohjelmaformaatti on sellainen että etsitään asia joka on persiillään ja sitten tarkoitushakuisesti revitään asiasta karrikoimalla ja liioittelemalla mahdollisimman räikeän näköinen tapaus.
  Itse asia on kuitenkin selvä, noin huonoon kuntoo ei hevonen saisi päästä. Edes yksittäistapausta ei tuollaista saisi olla. Muutoin väitteet jäivät jotenkin roikkumaan ilmaan.
 Työntekijän osalta ei voi muuta kuin pitää osasyyllisenä, kuitenkin kuukausia noita hevosia hoitanut. Mitähän seurauksia mahtaa hänelle koitua tuollaisista väitteistä?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: 45 minuuttia
Kyseinen kaiffari ei ole täälläpäin hevospiireissä kovinkaan arvostettu.Suorastaan lynkkausmielialalla on porukat puheissaan.Ja onhan tollanen hevosenpito sitten ihan perseestä. ??? ???
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: 45 minuuttia
Miksei siellä ollut vesijohtoa talliin vedetty?

Oliko siellä vesijohdot jäässä?
Kui mää ain olen paras?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: 45 minuuttia
Miksei siellä ollut vesijohtoa talliin vedetty?

Oliko siellä vesijohdot jäässä?
Varmaan rahat loppuneet just siinä kohtaan??  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: 45 minuuttia
Valitettavsti näitä tapauksia löytyy useita ympäri Suomea.
Monelle hoitoon jättävälle ei tule mieleen että siellä tallilla kannattaisi käydä useammin kuin vain syksyllä ja kesällä. >:(
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: 45 minuuttia
Valitettavan monelle hevosen hoitoonjättäneelle ei ole valjennut että hoidosta so***** maksu pitäisi maksaa...   Enemmän tai vähemmän kärsii hevosen hoito jos sen hoitoa ei makseta. Eläinrääkkäys ei tietysti saisi olla ratkaisu mihinkään.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1407
Vs: 45 minuuttia
Hevosia pitää lopettaa reilummalla kädellä. Joutokoneja on ilmaiseksi tarjolla, jotka sitten kenenkään kaipaamatta odottavat vanhuuskuolemaa. Ja sitten kun niitä tuetaan, niin turpalukua syntyy. Valitettavasti teuraspuolen järjestelmää ei hevosille ole.

Kati.joki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: 45 minuuttia
Olen itse kymenlaaksosta ja toiminnu 3 vuotta jäteautonkuljettajana. Kyseisen paikanohi ajanut lukemattomia kertoja.(tallinastia ei kuulu meidän tyhjennykseen) Talli näyttää hienolta ja pihat kun tieltä katsoo ohimennen. Hevosia harvoin näki kun ohi ajoi. Olivattenkohan reppanat edes päivänvaloa nähny. Ei mielessä koskaan käynny, että voisi näin heppaihmisenä käydä katsomassa millaisia hevosia täältä löytyy. Ei viitsinyt,harva tykkää ulkopuolisista.
Mutta kun ohjelma tuli ilmi, ni hetihän tiesin kuka oli vastuussa. Mutta enemmän tyttöä ihmettelen joka hevosia hoiti. Miksi niin myöhään puuttui asiaan??! Olisi voinnu monta heppaa pelastaa. Moni niin huonossa kunnossa ettei heidän elämästä enää mitää tullu.

Itse itku silmäkulmassa katsoin 45 min. Miten joku tekee tälläistä.
Sinä joka kirjoitit ettei vettä mennyt tallille. Tallille ei ollut vedetty vesijohtoa. Vesi haettii pihan perältä pienestä lähteestä ja jokaiselle hevoselle riitti kauhallinen. Aikuinen hevonen voi juoda älyttömät määrät vettä.
Tiedän omistajan ja eiköhän se vielä joudu kärsimään. Mut kannattaa pitää kuitenkin pienempää profiilia. Jos haluaa vielä kesän nähdä. Nimiä en nyt anna. Mutta monellehan nimi on jo tuttu.!
Minun kaveri kävi kyseisestä tallista hakemassa monta heppaa pois.,;D Kiitos hänelle oikein paljon. Hepat voivat nyt erittäin hyvin..!! ;D

Suomi on kuitenkin laaja alue. tälläisiä ihmisiä on vielä paljon. Todella harmillista. ;( Ihminen joka tekee tälläistä, sillä itellä on vaikeaa ja todella paljon ongelmia. Tarviiko sitä nyt kuitenkaa viattomiin eläin kappaileisii kohdistaa.