Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Miksi ajatte urissa?  (Luettu 6111 kertaa)

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Miksi ajatte urissa?
Parikertaa  Pohjammaalla tullut vasta traktori mettäperäkärryllä jossa lana alla . Lanas Valtiontieltä uria pois .

Auttais varmaan asiaa jos tiekarhulla vähän raapasis harjut pois .

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Miksi ajatte urissa?
Liikenteestä juuri tulleena, täytyy ihmetellä ja kysellä teiltä muilta, jotka autolla ajatte, että miksi ihmeessä ajatte urissa?


En aja urissa... Polanteella parempi pito... varsinkin toisten autoilijoiden kiillottamissa risteyksissä. Ainiin. Kaikkein vähiten ne nastat kuluu siellä nastatehtaan varastohyllyssä. Totta on sekin, että meikäläisen kitkarengasautoilijan kannattaa muutenkin pysyä poissa toisten kiillottamista urista...
tethering holes to their concave windings

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Miksi ajatte urissa?



Ei nouse Opelilla. 2.0 kone, ajettu 330 000 ja kulutus 6,2 l/100 km. Ai niin... mutta minä ajankin 98 -bensalla. Se selittää tuon litraa pienemmän kulutuksen ::)

Vähällä menee. Itse toisenmerkkisellä 2.0 autolla meni aikalailla 14-15 litran väliin/100km, kun ajeli auraamattomalla sivutiellä normaalia talvinopeutta ja lunta oli sen 15-20cm...
Luistonesto pitää ottaa suosiolla pois, ei muuten matka joudu  ;D
[/quote]volvoko nuin raskasruokanen on. onko tuo ooppelin 6,2 keskikulutus, on kyllä pieni tai sitte matka-ajoa paljon
[/quote]

vm. 93 Calibra. Ajan yleensä tosi nätisti. Ennätys on Juankoski-Helsinki-Juankoski 5,9 l/100 km. Jos ajaa rankemmin ja talvella, niin sitten menee 6,7 l.  Ysivitosta menee vähän yli litra enemmän sadalla  :o Ajan pitkiä matkoja kevyellä kuormalla.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8713
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Miksi ajatte urissa?
Ehkä tiellä on parempi ajaa jonossa oli uria tai ei mutta risteyksissä liikennevaloihin pysähdyttäessä monesti ihmettelen että miksi kaikki on siinä liukkaassa renkaiden kiillottamassa jäisessä urassa kun hieman vieressä löytyy parempaakin pitoa ja hiekkaa.

Juuri näin. Tällä tavalla pyrin useimmiten toimimaan ja hyvin sen huomaa valoista lähtiessä. Naapurin, joka pysähtynyt liukkaalle uralle, renkaista kuuluu kova rohina, eikä matka etene. Samoin risteykseen tai ramppiin tullessa kannattaa ajaa pois urasta, koska se on kiillottunut liukkaaksi, mutta vieressä on polannetta, johon nastat puree paremmin ja on mahdollisesti roiskunut hiekkaa tms..
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.