Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ...2010...  (Luettu 8896 kertaa)

Veeti

  • Vieras
Vs: Sukulaiset...
Muiluttajat olivat 1920-30-lukujen vaihteen maalaisliittolaista valiojoukkoa.
Pitäiskö tuosta jonkun tuntea syyllisyyttä??
Tuskin... tai tarkemmin miettien ei, ei tietenkään.
Niinpä, aika monen suvun historia on hyvinkin punainen, sodassa olleet isoisät kommunisteja, tosin harmittomia korpikommunisteja, toisin kuin kuin sinun maanpetturit.

Sukulaisiaan ei voi valita.

Jooo, meidänkin suvussa on miehiä, jotka kuului aikanaan suojeluskuntaan ja heti sodan jälkeen liittyivät kommunisteihin, luulivat vissiin raukat että neuvostoliitto miehittää maan ja kai ne ajatteli turvata selustansa ....
Ovat varmaan nykyään kakolaisia ....

Veetillä on vieläkin jemmassa AKS-materiaalia...perittyä  ;D

Niissä kerrottiin mm. Neuvostoliiton vankileireistä, jo ennen sotia, vasta kommunismin romahdettua muukin maailma on alkanut niistä puhua

Viimeksi muokattu: 03.01.10 - klo:20:03 kirjoittanut Veeti

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Sukulaiset...
Muiluttajat olivat 1920-30-lukujen vaihteen maalaisliittolaista valiojoukkoa.
Pitäiskö tuosta jonkun tuntea syyllisyyttä??
Tuskin... tai tarkemmin miettien ei, ei tietenkään.
Niinpä, aika monen suvun historia on hyvinkin punainen, sodassa olleet isoisät kommunisteja, tosin harmittomia korpikommunisteja, toisin kuin kuin sinun maanpetturit.

Sukulaisiaan ei voi valita.

Jooo, meidänkin suvussa on miehiä, jotka kuului aikanaan suojeluskuntaan ja heti sodan jälkeen liittyivät kommunisteihin, luulivat vissiin raukat että neuvostoliitto miehittää maan ja kai ne ajatteli turvata selustansa ....
Ovat varmaan nykyään kakolaisia ....

Veetillä on vieläkin jemmassa AKS-materiaalia...perittyä  ;D

Heh, pitäispä muuten kysellä miehiltä, onko materaalia jemmassa, vai tuhosivatko kaiken "vaaran vuosina" ....
Itse epäilen että kavereilla saattoi olla jotain muutakin syytä pelätä, kuin pelkkä jäsenyys, ehkä olivat mukana näissä Aukin mainitsemissa muilutuksissa, empä tiedä, ei ole koskaan kerrottu miksi kyseinen käännös tapahtui.
Eikä ole niin paljon lähisukua, että perhepiirissä tiedettäisiin.
Ne on kyllä jo kuolleet, että siinä mielessä myöhäistä niiltä itseltä mitään kysyä ja lapset ei varmasti minulle kerro vaikka tietäisivätkin jotain.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Syyllisyys...
Muiluttajat olivat 1920-30-lukujen vaihteen maalaisliittolaista valiojoukkoa.
Pitäiskö tuosta jonkun tuntea syyllisyyttä??

Tuskin... tai tarkemmin miettien ei, ei tietenkään.

Niinpä, aika monen suvun historia on hyvinkin punainen, sodassa olleet isoisät kommunisteja, tosin harmittomia korpikommunisteja, toisin kuin kuin sinun maanpetturit.

Armeijakaverin äidinisä oli v. 1918 kapinassa plutoonanpäällikkö (punaiset), isänisä oli valkoisten joukkueen johtaja...kaveri itse on nykyään Sotakorkeakoulun johtaja.

Noinhan se menee. Minulla kumpikin vaari oli vakaumuksellisia korpikommunisteja, joiden jälkeläiset oli maalaisliiton ja Keskustan kannattajia...Ehkä täältä oma vakaumuksenikin on peritty....

Veeti

  • Vieras
Vs: Syyllisyys...
Muiluttajat olivat 1920-30-lukujen vaihteen maalaisliittolaista valiojoukkoa.
Pitäiskö tuosta jonkun tuntea syyllisyyttä??

Tuskin... tai tarkemmin miettien ei, ei tietenkään.

Niinpä, aika monen suvun historia on hyvinkin punainen, sodassa olleet isoisät kommunisteja, tosin harmittomia korpikommunisteja, toisin kuin kuin sinun maanpetturit.

Armeijakaverin äidinisä oli v. 1918 kapinassa plutoonanpäällikkö (punaiset), isänisä oli valkoisten joukkueen johtaja...kaveri itse on nykyään Sotakorkeakoulun johtaja.

Noinhan se menee. Minulla kumpikin vaari oli vakaumuksellisia korpikommunisteja, joiden jälkeläiset oli maalaisliiton ja Keskustan kannattajia...Ehkä täältä oma vakaumuksenikin on peritty....

Kommari?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Syyllisyys...
Armeijakaverin äidinisä oli v. 1918 kapinassa plutoonanpäällikkö (punaiset), isänisä oli valkoisten joukkueen johtaja...kaveri itse on nykyään Sotakorkeakoulun johtaja.
[/quote]

Tollai parhaiten pystyy väistämään rintamalle joutumisen.
Kui mää ain olen paras?

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Syyllisyys...
Muiluttajat olivat 1920-30-lukujen vaihteen maalaisliittolaista valiojoukkoa.
Pitäiskö tuosta jonkun tuntea syyllisyyttä??

Tuskin... tai tarkemmin miettien ei, ei tietenkään.

Niinpä, aika monen suvun historia on hyvinkin punainen, sodassa olleet isoisät kommunisteja, tosin harmittomia korpikommunisteja, toisin kuin kuin sinun maanpetturit.

Armeijakaverin äidinisä oli v. 1918 kapinassa plutoonanpäällikkö (punaiset), isänisä oli valkoisten joukkueen johtaja...kaveri itse on nykyään Sotakorkeakoulun johtaja.

Noinhan se menee. Minulla kumpikin vaari oli vakaumuksellisia korpikommunisteja, joiden jälkeläiset oli maalaisliiton ja Keskustan kannattajia...Ehkä täältä oma vakaumuksenikin on peritty....

Kommari?

Otin tietoisen riskin paljastaessani taustojani, tosin kyse voi olla disinformaatiosta. Pointti on kuitenkin se että aina ei kannata takertua kyseisen henkilön taustoihin. Tärkeintä on se että miten kukin sopeutuu muuttuviin olosuhteisiin. Tästähän evoluutiossakin on pitkälti kyse.

Oma puoluekannatukseni lienee tullut kaikille selväksi.

Viimeksi muokattu: 03.01.10 - klo:20:33 kirjoittanut Luomujussi

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: ...2010...
Tärkeintä on se että miten kukin sopeutuu muuttuviin olosuhteisiin.

***Luomujussi on kunnon neuvostoliittolainen.  Takki kääntyy.

Toisaalta "ääri"kepulainenkin osaa tuon takinkäännön. Ensin vastustaa ja sitten napsii rusinat toisten leipomasta pullasta.
Kui mää ain olen paras?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: ...2010...
Tärkeintä on se että miten kukin sopeutuu muuttuviin olosuhteisiin.

***Luomujussi on kunnon neuvostoliittolainen.  Takki kääntyy.

Toisaalta "ääri"kepulainenkin osaa tuon takinkäännön. Ensin vastustaa ja sitten napsii rusinat toisten leipomasta pullasta.

Kato ne leipoo pullan, toisten kasvattamasta vehnästä ????

Movado

  • Vieras
Vs: Roskaa, kyllä
Kiitos - jos kuulun tuohon meille ryhmään ? Kun itse olen lähes saavuttanut määrittelemäni lopetus kiintiön ( 1 tn ) , niin tässä on tilaisuus sanoa että sinussa aulis häiritsee yksi asia : maanviljelijöiden mollaus -älä sitten ala turhaan selitelemään omia vaikuttimiasi.

En ole mollannut tekijöitä, olen mollanut järjestelmää - ja sen häikäilemättömiä hyväksikäyttäjiä... ja linja jatkuu horjumattomana... edelleen.
Ei ole järjestelmä ollut tuomiolla - tekiät sen sijaan on - eikä siinä mitään kyllä arvostella saa, kunhan sen tekee joku joka oikeasti tietää mistä puhuu. Mutta kun sen tekee ay toimihenkilönä toiminut henkilö jonka vaikuttumina on joku outo kauna, ties mistä.
Auliksen kyseessä ollessa, kauna johtuu varmaan 1918 vuoden tapahtumiin, joihin tämänpäivän maajussit on täysin syyttömiä. Kommentit muiluttajista jne... viittaa vähän siihen suuntaan ....

Muiluttajat olivat 1920-30-lukujen vaihteen maalaisliittolaista valiojoukkoa.

Hölohölö puolelle meni aliksen vastaus

Aalis vaihtaa sujuvasti suuntaa, aihetta ja aatetta  ???
Sosiaalidemokraatti
Kommunisti
Marxismi
Konservatiivi
Mikä jäi puuttumaan ?

Se on varmaan luonut itselleen mielessään jonkun mielikuvitus poliittisen profiilin jota on alkanut itsekin tietämättään noudattaa - aulis  maanviljelijän ystävä  :D




Kääntääkö aulis takkinsa  ???

Aulis Anttila

  • Vieras
Takinkääntö...
Kääntääkö aulis takkinsa  ???

Mielipiteitäni olen muuttanut usein... aina kun on ollut perusteltu syy - sitä voi kukin kutsua miksi tahansa käännöksi haluaa.

Kunnon ihminen

  • Vieras
Vs: ...2010...
Hyvää,  uutta vuotta kaikille vaan minunkin puolestani.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Totta, kyllä
Kääntääkö aulis takkinsa  ???
Tesanttihan käyttää sinistä takkia. Jonka vuori on tosin tulipunainen...      ;)

Tyypillinen kakolainen, vähän niinkuin omena, päältä punainen ja sisältä valkoinen ....

Movado

  • Vieras
Vs: ...2010...
Kaikki vaikuttaa kaikkeen

- aulis on saanut nuhteita viime aikoina - on vaikuttanut jo sen kirjoittelun tyyliin.

Perusteltuja syitä maanviljeliä jahtiinsa ei sonderkommando aliksella ole - on vain veren perintönä peritty kauna.

Yrittää olla veetin kaveria vaikkei ole yhteistä ideologiaa.

Aulis ei pärjää yksin siksi yrittää hakea kavereita kepu haukonnoillaan - niin olihan keskitysleirien ss-vartiolilla omat lemmikki vankinsa > kapot

Aulis Anttila

  • Vieras
Nuhteet...
Kaikki vaikuttaa kaikkeen - aulis on saanut nuhteita viime aikoina - on vaikuttanut jo sen kirjoittelun tyyliin.

Vain yhdestä lestikirjoituksesta

Perusteltuja syitä maanviljeliä jahtiinsa ei sonderkommando aliksella ole - on vain veren perintönä peritty kauna. Yrittää olla veetin kaveria vaikkei ole yhteistä ideologiaa. Aulis ei pärjää yksin siksi yrittää hakea kavereita kepu haukonnoillaan - niin olihan keskitysleirien ss-vartiolilla omat lemmikki vankinsa > kapot

Hölöhölö.

Movado

  • Vieras
Vs: Oivallus puuttui
Kaikki vaikuttaa kaikkeen - aulis on saanut nuhteita viime aikoina - on vaikuttanut jo sen kirjoittelun tyyliin.

Vain yhdestä lestikirjoituksesta

Perusteltuja syitä maanviljeliä jahtiinsa ei sonderkommando aliksella ole - on vain veren perintönä peritty kauna. Yrittää olla veetin kaveria vaikkei ole yhteistä ideologiaa. Aulis ei pärjää yksin siksi yrittää hakea kavereita kepu haukonnoillaan - niin olihan keskitysleirien ss-vartiolilla omat lemmikki vankinsa > kapot

Hölöhölö.

En nyt tarkoittanut palstan yllä pitoa vaan...