Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tilojen kannattavaisuus, HYVÄ ?  (Luettu 6724 kertaa)

rööri-roope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1335
Vs: Tilojen kannattavaisuus, HYVÄ ?


niin kauan on hyvä kun kuukauden aikana tulee enemmän rahaa kuin menee. ;D ;D
[/quote]

****** Tässähän se tiivistyy suomalaisen maajussin tyhmyys: Ei minkään näköistä kykyä nähdä eteenpäin. Luotetaan sokeasti konsultin laskelmiin, eikä osata lukea talouden merkkejä.
En ymmärrä millä matematiikalla maataloutta tänä päivänä harjoitetaan. Jos kustannukset nousevat koko ajan, mutta tuotteesta saatava hinta pysyy samana ja inflaatiovaikutus huomioon ottaen jopa reaalisesti laskee, ei siitä kyllä normaalijärjellä varustettu voi tulla kuin yhteen johtopäätökseen: Homma ei kannata.
In vino veritas

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Tilojen kannattavaisuus, HYVÄ ?


niin kauan on hyvä kun kuukauden aikana tulee enemmän rahaa kuin menee. ;D ;D

****** Tässähän se tiivistyy suomalaisen maajussin tyhmyys: Ei minkään näköistä kykyä nähdä eteenpäin. Luotetaan sokeasti konsultin laskelmiin, eikä osata lukea talouden merkkejä.
En ymmärrä millä matematiikalla maataloutta tänä päivänä harjoitetaan. Jos kustannukset nousevat koko ajan, mutta tuotteesta saatava hinta pysyy samana ja inflaatiovaikutus huomioon ottaen jopa reaalisesti laskee, ei siitä kyllä normaalijärjellä varustettu voi tulla kuin yhteen johtopäätökseen: Homma ei kannata.
[/quote]Aika usein unohdetaan lainojenlyhennykset joista kertyy verotettavaatuloa , maanostot , tuotantorakennus (poistot on tehty ) .

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Tilojen kannattavaisuus, HYVÄ ?


niin kauan on hyvä kun kuukauden aikana tulee enemmän rahaa kuin menee. ;D ;D

****** Tässähän se tiivistyy suomalaisen maajussin tyhmyys: Ei minkään näköistä kykyä nähdä eteenpäin. Luotetaan sokeasti konsultin laskelmiin, eikä osata lukea talouden merkkejä.
En ymmärrä millä matematiikalla maataloutta tänä päivänä harjoitetaan. Jos kustannukset nousevat koko ajan, mutta tuotteesta saatava hinta pysyy samana ja inflaatiovaikutus huomioon ottaen jopa reaalisesti laskee, ei siitä kyllä normaalijärjellä varustettu voi tulla kuin yhteen johtopäätökseen: Homma ei kannata.
[/quote]

Näin ei pitäisi ajatella, sillä yleinen tuottavuuden kehitys, johon meidän elintasomme nousu oikeasti perustuu, edellyttää sitä että joka alalla tehdään enempi tavaraa vähemmällä työllä, kuin ennen tehtiin.
Mikäli halutaan maajussin elintasoa nostaa muun väestön elintason nousun mukana, niin tämä tosiasia täytyy hyväksyä.
Onneksi ihminen on luova ja innovatiivinen eläin ja keksii kaikenlaista tekniikkaa, millä tämä voidaan toteuttaa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tilojen kannattavaisuus, HYVÄ ?
Vaikee sanoa, ehkä ne siellä etelässä kannattaa paremmin ????
Pitää vaan uskoa siihen mitä tekee ....
Juu täällä etelässä on opeteltu tekeen töitäkin..

Aulis Anttila

  • Vieras
Ymmärrys...
En ymmärrä millä matematiikalla maataloutta tänä päivänä harjoitetaan.

Mä kerron... ei millään  :o :o :o :o

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Ymmärrys...
En ymmärrä millä matematiikalla maataloutta tänä päivänä harjoitetaan.

Mä kerron... ei millään  :o :o :o :o
PERUSTELUT ?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ymmärrys...
En ymmärrä millä matematiikalla maataloutta tänä päivänä harjoitetaan.

Mä kerron... ei millään  :o :o :o :o

Minä sanoisin, että Suomalainen maajussi on huomattavasti varovaisempi, kuin esim. on kolleega Tanskassa.
Vaikka Tanska jyllääkin maatalouskaupassa ja maataloustuotteiden viennissä, niin siellä on myös EU:n velkaisimmat tilat ja noin 20 %:tia tiloista todennäköissti tekee konkurssin jossakin vaiheessa, oli joku artikkeli muistaakseni maastullissa tai jossakin ....

Homma on ehkä pienempää, mutta se on myös varmempaa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Ymmärrys...
En ymmärrä millä matematiikalla maataloutta tänä päivänä harjoitetaan.

Mä kerron... ei millään  :o :o :o :o

Minä sanoisin, että Suomalainen maajussi on huomattavasti varovaisempi, kuin esim. on kolleega Tanskassa.
Vaikka Tanska jyllääkin maatalouskaupassa ja maataloustuotteiden viennissä, niin siellä on myös EU:n velkaisimmat tilat ja noin 20 %:tia tiloista todennäköissti tekee konkurssin jossakin vaiheessa, oli joku artikkeli muistaakseni maastullissa tai jossakin ....

Homma on ehkä pienempää, mutta se on myös varmempaa.
Eli homma kannattaa täällä paremmin ;)

Tanskalaiset ovat hyväksyneet sellaisen tosiasian että lainat tulee maksuun vasta tilaa myytäessä kun täällä ne pyritään lyhentämään pois kymmenessä vuodessa..

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ymmärrys...
En ymmärrä millä matematiikalla maataloutta tänä päivänä harjoitetaan.

Mä kerron... ei millään  :o :o :o :o

Minä sanoisin, että Suomalainen maajussi on huomattavasti varovaisempi, kuin esim. on kolleega Tanskassa.
Vaikka Tanska jyllääkin maatalouskaupassa ja maataloustuotteiden viennissä, niin siellä on myös EU:n velkaisimmat tilat ja noin 20 %:tia tiloista todennäköissti tekee konkurssin jossakin vaiheessa, oli joku artikkeli muistaakseni maastullissa tai jossakin ....

Homma on ehkä pienempää, mutta se on myös varmempaa.
Eli homma kannattaa täällä paremmin ;)

Tanskalaiset ovat hyväksyneet sellaisen tosiasian että lainat tulee maksuun vasta tilaa myytäessä kun täällä ne pyritään lyhentämään pois kymmenessä vuodessa..

Oliskohan tossa perintöverotuksessa eroa, niin että Tanskassa vaan kannattaa jättää velkaa tilaan ja tehdä kauppa jatkajan kanssa velkaisesta tilasta ????

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Tilojen kannattavaisuus, HYVÄ ?
Sattuipa sopivasti,  tallentelen tässä verokuitteja.  Miettinyt tässä osuvia nimityksiä Etelä-Suomalaiselle maitotilalle,  että ollaankos sitä rahanpesu vai rahankierrätys laitoksia.   Taitaisi olla tilauksessa uusi jeesus,  joka hajoittaisi nämä rahavaihtajisen pöydät,  Joulua odotelessa.  Eli noin normaalilla  laskuopilla kannattavuus on tällä hetkellä jokseenkin olematon eli täytyypä ruveta miettimään muita vaihtoehtoja.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Tilojen kannattavaisuus, HYVÄ ?
Sattuipa sopivasti,  tallentelen tässä verokuitteja.  Miettinyt tässä osuvia nimityksiä Etelä-Suomalaiselle maitotilalle,  että ollaankos sitä rahanpesu vai rahankierrätys laitoksia.   

Itse olen oman navetan nimennyt paskantuotanto laitokseksi. Ja aina on ollu hyvä tulos: Joka kevät on paskasiilot täynnä tulosta.

rööri-roope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1335
Vs: Tilojen kannattavaisuus, HYVÄ ?

Näin ei pitäisi ajatella, sillä yleinen tuottavuuden kehitys, johon meidän elintasomme nousu oikeasti perustuu, edellyttää sitä että joka alalla tehdään enempi tavaraa vähemmällä työllä, kuin ennen tehtiin.
Mikäli halutaan maajussin elintasoa nostaa muun väestön elintason nousun mukana, niin tämä tosiasia täytyy hyväksyä.

******* Raja tulee silti jossain vaiheessa vastaan jos tuotteesta saatava hinta ei nouse samassa suhteessa kustannusten nousun kanssa.Vanha kunnon optimilaki toimii tässäkin.
 Muussa tuotannossase menee näin, eli tavallinen yrittäjä pystyy siirtämään kustannusnousun tuotteensa ulosmyyntihintaan, maajussi ei. Lisäksi suuri osa liikevaihdosta on poliittisista päätöksistä riippuvaa yhteiskunnan subventiota. Eli tukitilanne saattaa muuttua täysin ennakoimattomasti suhtellisen lyhyellä aikavälillä.

Viimeksi muokattu: 20.12.09 - klo:15:34 kirjoittanut rööri-roope

In vino veritas

Aulis Anttila

  • Vieras
Osuma :-) :-) :-)
Hyvin menee niin kauan kun veronmaksajan perse kestää. Eli ei enää kauaa.

 ;D ;D ;D ;D

rööri-roope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1335
Vs: Osuma :-) :-) :-)


Mihin muuhun päätelmään sitä voi tulla. Onhan tätä hommaa nähty jo sen verran ettei tämmönen ole kestävällä pohjalla. Samassa veneessä olen itsekin. Uppoavassa sellaisessa.
[/quote]

****** Yksi neuvo: Hyppää pois!
Suosittelen lämpimästi!  :)
In vino veritas

Bonden

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 583
Vs: Tilojen kannattavaisuus, HYVÄ ?
Kukaan ei varmaan ole EU tukipapereita allekirjoittaessan luvannut MYYDÄ sitä satoa ??
Myydään vähän että tehtaitten varastot ovat tyhjät 2 vuoden kuluttua viimeistään...
Raha otetaan metsästä ja myydään turhat koneet,pellot,tontit ja autot. Eletään varovaisesti 1 vuosi.

Ei kun lakkoon vaan kaikki tuottajat EU aluella. Ei ne tehtaat kauan seiso. Ja hinta nousee.
Sitten ostetaan uudet koneet kun hinta on oikein.