Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ryanair jyrää, Finnair joutaa mennä  (Luettu 8083 kertaa)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ryanair jyrää, Finnair joutaa mennä
No juttu on kyllä niin, että lentoyhtiöissä myydään matkoja, eikä oikeastaan mitään muuta, eli kyse on palvelusta ja suurin kulu on silloin henkilökuntakulut.

Kun toiminta on tappiollista, niin säästöjä ei vaan voi saada aikaiseksi, jos ei puutu suurimpaan kuluerään, eli henkilökuntakuluihin.

Kun palkkoja ei voi alentaa, niin hommia täytyy silloin ulkoistaa, eli siirtää alihankkijoille jotka tekee samat hommat halvemmalla.

Me kaikki olemme nähneet, että Finnairissa ei henkilökunta ole valmis tinkimään ansioistaan ????

Veeti

  • Vieras
Vs: Ryanair jyrää, Finnair joutaa mennä
No juttu on kyllä niin, että lentoyhtiöissä myydään matkoja, eikä oikeastaan mitään muuta, eli kyse on palvelusta ja suurin kulu on silloin henkilökuntakulut.

Kun toiminta on tappiollista, niin säästöjä ei vaan voi saada aikaiseksi, jos ei puutu suurimpaan kuluerään, eli henkilökuntakuluihin.

Kun palkkoja ei voi alentaa, niin hommia täytyy silloin ulkoistaa, eli siirtää alihankkijoille jotka tekee samat hommat halvemmalla.

Me kaikki olemme nähneet, että Finnairissa ei henkilökunta ole valmis tinkimään ansioistaan ????

Ruåtsissa SAAB on vastaavanlainen esimerkki. TV esitteli jokunen vuosi sitten suomalaisen työntekijän elämää, palkka oli kova ja kaikki omakotitalot, kesämökit iso auto yms oli hankittuna...mutta ei äyriäkään valmis tinkimään ökypalkastaan, vaikka firma kaatuisi alta.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Ryanair jyrää, Finnair joutaa mennä
No juttu on kyllä niin, että lentoyhtiöissä myydään matkoja, eikä oikeastaan mitään muuta, eli kyse on palvelusta ja suurin kulu on silloin henkilökuntakulut.

Kun toiminta on tappiollista, niin säästöjä ei vaan voi saada aikaiseksi, jos ei puutu suurimpaan kuluerään, eli henkilökuntakuluihin.

Kun palkkoja ei voi alentaa, niin hommia täytyy silloin ulkoistaa, eli siirtää alihankkijoille jotka tekee samat hommat halvemmalla.

Me kaikki olemme nähneet, että Finnairissa ei henkilökunta ole valmis tinkimään ansioistaan ????

Ruåtsissa SAAB on vastaavanlainen esimerkki. TV esitteli jokunen vuosi sitten suomalaisen työntekijän elämää, palkka oli kova ja kaikki omakotitalot, kesämökit iso auto yms oli hankittuna...mutta ei äyriäkään valmis tinkimään ökypalkastaan, vaikka firma kaatuisi alta.
eikös finnairin henkilökunta ollu valmis laskemaan palkkojaan, vai onko mulla väärä mielikuva ??? ??? ??? ??? eikös juuri tämä ulkoistaminen oo ollu suurin erimielisyyden aiheuttaja. empä oo kyllä kuullu osakkeenomistajista jotka ois sanonu, katotaan nyt laman yli vaikka osinkoa ei jaetakkaan ja kurssi laskee me pidetään osakkeista kiinni. pekka niska ansaitsee kyllä hatunnoston
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Veeti

  • Vieras
Vs: Ryanair jyrää, Finnair joutaa mennä
No juttu on kyllä niin, että lentoyhtiöissä myydään matkoja, eikä oikeastaan mitään muuta, eli kyse on palvelusta ja suurin kulu on silloin henkilökuntakulut.

Kun toiminta on tappiollista, niin säästöjä ei vaan voi saada aikaiseksi, jos ei puutu suurimpaan kuluerään, eli henkilökuntakuluihin.

Kun palkkoja ei voi alentaa, niin hommia täytyy silloin ulkoistaa, eli siirtää alihankkijoille jotka tekee samat hommat halvemmalla.

Me kaikki olemme nähneet, että Finnairissa ei henkilökunta ole valmis tinkimään ansioistaan ????

Ruåtsissa SAAB on vastaavanlainen esimerkki. TV esitteli jokunen vuosi sitten suomalaisen työntekijän elämää, palkka oli kova ja kaikki omakotitalot, kesämökit iso auto yms oli hankittuna...mutta ei äyriäkään valmis tinkimään ökypalkastaan, vaikka firma kaatuisi alta.
eikös finnairin henkilökunta ollu valmis laskemaan palkkojaan, vai onko mulla väärä mielikuva ??? ??? ??? ??? eikös juuri tämä ulkoistaminen oo ollu suurin erimielisyyden aiheuttaja. empä oo kyllä kuullu osakkeenomistajista jotka ois sanonu, katotaan nyt laman yli vaikka osinkoa ei jaetakkaan ja kurssi laskee me pidetään osakkeista kiinni. pekka niska ansaitsee kyllä hatunnoston

Ju ei kun juu: ämteekookin "tarvitsee" Raision osingot, niin on riippumaton viljelijäväestön jäsenmaksuista.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ryanair jyrää, Finnair joutaa mennä
No juttu on kyllä niin, että lentoyhtiöissä myydään matkoja, eikä oikeastaan mitään muuta, eli kyse on palvelusta ja suurin kulu on silloin henkilökuntakulut.

Kun toiminta on tappiollista, niin säästöjä ei vaan voi saada aikaiseksi, jos ei puutu suurimpaan kuluerään, eli henkilökuntakuluihin.

Kun palkkoja ei voi alentaa, niin hommia täytyy silloin ulkoistaa, eli siirtää alihankkijoille jotka tekee samat hommat halvemmalla.

Me kaikki olemme nähneet, että Finnairissa ei henkilökunta ole valmis tinkimään ansioistaan ????

Ruåtsissa SAAB on vastaavanlainen esimerkki. TV esitteli jokunen vuosi sitten suomalaisen työntekijän elämää, palkka oli kova ja kaikki omakotitalot, kesämökit iso auto yms oli hankittuna...mutta ei äyriäkään valmis tinkimään ökypalkastaan, vaikka firma kaatuisi alta.
eikös finnairin henkilökunta ollu valmis laskemaan palkkojaan, vai onko mulla väärä mielikuva ??? ??? ??? ??? eikös juuri tämä ulkoistaminen oo ollu suurin erimielisyyden aiheuttaja. empä oo kyllä kuullu osakkeenomistajista jotka ois sanonu, katotaan nyt laman yli vaikka osinkoa ei jaetakkaan ja kurssi laskee me pidetään osakkeista kiinni. pekka niska ansaitsee kyllä hatunnoston

Lentäjät taipui 5 %:n palkanalennukseen ja kenttähenkilökunta oli sitä mieltä, että nythän Finnairilla on vara nostaa heidän palkkoja ????

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Ryanair jyrää, Finnair joutaa mennä
No juttu on kyllä niin, että lentoyhtiöissä myydään matkoja, eikä oikeastaan mitään muuta, eli kyse on palvelusta ja suurin kulu on silloin henkilökuntakulut.

Kun toiminta on tappiollista, niin säästöjä ei vaan voi saada aikaiseksi, jos ei puutu suurimpaan kuluerään, eli henkilökuntakuluihin.

Kun palkkoja ei voi alentaa, niin hommia täytyy silloin ulkoistaa, eli siirtää alihankkijoille jotka tekee samat hommat halvemmalla.

Me kaikki olemme nähneet, että Finnairissa ei henkilökunta ole valmis tinkimään ansioistaan ????

Ruåtsissa SAAB on vastaavanlainen esimerkki. TV esitteli jokunen vuosi sitten suomalaisen työntekijän elämää, palkka oli kova ja kaikki omakotitalot, kesämökit iso auto yms oli hankittuna...mutta ei äyriäkään valmis tinkimään ökypalkastaan, vaikka firma kaatuisi alta.
eikös finnairin henkilökunta ollu valmis laskemaan palkkojaan, vai onko mulla väärä mielikuva ??? ??? ??? ??? eikös juuri tämä ulkoistaminen oo ollu suurin erimielisyyden aiheuttaja. empä oo kyllä kuullu osakkeenomistajista jotka ois sanonu, katotaan nyt laman yli vaikka osinkoa ei jaetakkaan ja kurssi laskee me pidetään osakkeista kiinni. pekka niska ansaitsee kyllä hatunnoston

Lentäjät taipui 5 %:n palkanalennukseen ja kenttähenkilökunta oli sitä mieltä, että nythän Finnairilla on vara nostaa heidän palkkoja ????
eikös se eronnu toimitusjohtaja parkunu televisiossa että lentolakko syö muiden henkilöstöryhmien säästöt jao jatkuu pitkään ??? ??? ??? ???
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ryanair jyrää, Finnair joutaa mennä
No juttu on kyllä niin, että lentoyhtiöissä myydään matkoja, eikä oikeastaan mitään muuta, eli kyse on palvelusta ja suurin kulu on silloin henkilökuntakulut.

Kun toiminta on tappiollista, niin säästöjä ei vaan voi saada aikaiseksi, jos ei puutu suurimpaan kuluerään, eli henkilökuntakuluihin.

Kun palkkoja ei voi alentaa, niin hommia täytyy silloin ulkoistaa, eli siirtää alihankkijoille jotka tekee samat hommat halvemmalla.

Me kaikki olemme nähneet, että Finnairissa ei henkilökunta ole valmis tinkimään ansioistaan ????

Ruåtsissa SAAB on vastaavanlainen esimerkki. TV esitteli jokunen vuosi sitten suomalaisen työntekijän elämää, palkka oli kova ja kaikki omakotitalot, kesämökit iso auto yms oli hankittuna...mutta ei äyriäkään valmis tinkimään ökypalkastaan, vaikka firma kaatuisi alta.
eikös finnairin henkilökunta ollu valmis laskemaan palkkojaan, vai onko mulla väärä mielikuva ??? ??? ??? ??? eikös juuri tämä ulkoistaminen oo ollu suurin erimielisyyden aiheuttaja. empä oo kyllä kuullu osakkeenomistajista jotka ois sanonu, katotaan nyt laman yli vaikka osinkoa ei jaetakkaan ja kurssi laskee me pidetään osakkeista kiinni. pekka niska ansaitsee kyllä hatunnoston

Lentäjät taipui 5 %:n palkanalennukseen ja kenttähenkilökunta oli sitä mieltä, että nythän Finnairilla on vara nostaa heidän palkkoja ????
eikös se eronnu toimitusjohtaja parkunu televisiossa että lentolakko syö muiden henkilöstöryhmien säästöt jao jatkuu pitkään ??? ??? ??? ???

Onhan siellä ollut monenlaista säätämistä, mutta yhtiö vaan rypee niin syvällä, ettei selviä jos ei löydä uusia säästöjä ....
Kyllä Finnair taitaa olla niitä yhtiöitä, jotka häviää markkinaosuuksia muille tässä lamassa, mikäli lentäminen ei jostakin syystä lisäänny ja nopeasti.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Ryanair jyrää, Finnair joutaa mennä
No juttu on kyllä niin, että lentoyhtiöissä myydään matkoja, eikä oikeastaan mitään muuta, eli kyse on palvelusta ja suurin kulu on silloin henkilökuntakulut.

Kun toiminta on tappiollista, niin säästöjä ei vaan voi saada aikaiseksi, jos ei puutu suurimpaan kuluerään, eli henkilökuntakuluihin.

Kun palkkoja ei voi alentaa, niin hommia täytyy silloin ulkoistaa, eli siirtää alihankkijoille jotka tekee samat hommat halvemmalla.

Me kaikki olemme nähneet, että Finnairissa ei henkilökunta ole valmis tinkimään ansioistaan ????

Ruåtsissa SAAB on vastaavanlainen esimerkki. TV esitteli jokunen vuosi sitten suomalaisen työntekijän elämää, palkka oli kova ja kaikki omakotitalot, kesämökit iso auto yms oli hankittuna...mutta ei äyriäkään valmis tinkimään ökypalkastaan, vaikka firma kaatuisi alta.
eikös finnairin henkilökunta ollu valmis laskemaan palkkojaan, vai onko mulla väärä mielikuva ??? ??? ??? ??? eikös juuri tämä ulkoistaminen oo ollu suurin erimielisyyden aiheuttaja. empä oo kyllä kuullu osakkeenomistajista jotka ois sanonu, katotaan nyt laman yli vaikka osinkoa ei jaetakkaan ja kurssi laskee me pidetään osakkeista kiinni. pekka niska ansaitsee kyllä hatunnoston

Lentäjät taipui 5 %:n palkanalennukseen ja kenttähenkilökunta oli sitä mieltä, että nythän Finnairilla on vara nostaa heidän palkkoja ????
eikös se eronnu toimitusjohtaja parkunu televisiossa että lentolakko syö muiden henkilöstöryhmien säästöt jao jatkuu pitkään ??? ??? ??? ???

Onhan siellä ollut monenlaista säätämistä, mutta yhtiö vaan rypee niin syvällä, ettei selviä jos ei löydä uusia säästöjä ....
Kyllä Finnair taitaa olla niitä yhtiöitä, jotka häviää markkinaosuuksia muille tässä lamassa, mikäli lentäminen ei jostakin syystä lisäänny ja nopeasti.
pitäis olla jonku taitavan analyytikon yhteenveto missä selviäis myös nämä uusien koneiden hankinnat, menikö siinä pahasti överiksi, vähän niinkö tissinkoittajilla c-alueella veetin mielestä. löytäsköhän veeti ??? ??? ??? ???
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Veeti

  • Vieras
Vs: Ryanair jyrää, Finnair joutaa mennä
Ryanair  jyrää:

http://www.aamulehti.fi/uutiset/talous/ryanair-tuplaisi-liikenteen-pirkkalassa-sopuhinnalla/163920


...kohta AuA:kin lähtee etelän maille Pirkkalan kautta   :D :D :D :D :D ,,,ja se jos mikä on onneksi Isänmaalle

..ja Finnairin lentäjät ja laukunkantajat joutavat mennä kortistoon

Viimeksi muokattu: 17.12.09 - klo:06:44 kirjoittanut Veeti

Aulis Anttila

  • Vieras
Vaatimaton eläke...
...kohta AuA:kin lähtee etelän maille Pirkkalan kautta  

Ei köyhällä eläkeläisellä oo moiseen varaa... kuha ny sais ees sen Kossupotun  ::) ::)   :P :P   ;D ;D

~Tuulia ~

  • Vieras
Vs: Vaatimaton eläke...
...kohta AuA:kin lähtee etelän maille Pirkkalan kautta  

Ei köyhällä eläkeläisellä oo moiseen varaa... kuha ny sais ees sen Kossupotun  ::) ::)   :P :P   ;D ;D
  ...ja tämä ainainen marina...mene leipäjonoon... :P

Aulis Anttila

  • Vieras
Leipäjono...
...kohta AuA:kin lähtee etelän maille Pirkkalan kautta  

Ei köyhällä eläkeläisellä oo moiseen varaa... kuha ny sais ees sen Kossupotun  ::) ::)   :P :P   ;D ;D
  ...ja tämä ainainen marina...mene leipäjonoon... :P

Ei sinne kannata - eikä pidä - mennä... sillä on läjäpäittäin ahneita kepulaisia rosvoamassa vähäosaisten murkinoita... tulevat tukiaisvolvoillaan satojen kilometrien päästä rosvoretkilleen  :o :o :o :o :o :o

~Tuulia ~

  • Vieras
Hohhoijaa..
...kohta AuA:kin lähtee etelän maille Pirkkalan kautta  

Ei köyhällä eläkeläisellä oo moiseen varaa... kuha ny sais ees sen Kossupotun  ::) ::)   :P :P   ;D ;D
  ...ja tämä ainainen marina...mene leipäjonoon... :P

Ei sinne kannata - eikä pidä - mennä... sillä on läjäpäittäin ahneita kepulaisia rosvoamassa vähäosaisten murkinoita... tulevat tukiaisvolvoillaan satojen kilometrien päästä rosvoretkilleen  :o :o :o :o :o :o
  Hölöhölöhölöhölöhölö taaaas   :P :P

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ryanair jyrää, Finnair joutaa mennä
pitäis olla jonku taitavan analyytikon yhteenveto missä selviäis myös nämä uusien koneiden hankinnat, menikö siinä pahasti överiksi, vähän niinkö tissinkoittajilla c-alueella veetin mielestä. löytäsköhän veeti ??? ??? ??? ???

No lentoliikenteen kasvuprosentit oli ennen lamaa kaksinumeroisia, toisaalta kilpailukykyä voi hakea myös muista kuluista ja uusilla koneilla saadaan polttoaine ja huoltopuolelle säästöjä, polttoaineissa jopa 20 %:tia.
Finnair on yhtiö, jossa on länsimaiden palkkakulut, joten muiden menojen on oltava minimissä.
Vanhalla kalustolla sille kävisi vielä huonommin, nyt on mahdollisuus jos vain tästä lamasta selvitään.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Ryanair jyrää, Finnair joutaa mennä
pitäis olla jonku taitavan analyytikon yhteenveto missä selviäis myös nämä uusien koneiden hankinnat, menikö siinä pahasti överiksi, vähän niinkö tissinkoittajilla c-alueella veetin mielestä. löytäsköhän veeti ??? ??? ??? ???

No lentoliikenteen kasvuprosentit oli ennen lamaa kaksinumeroisia, toisaalta kilpailukykyä voi hakea myös muista kuluista ja uusilla koneilla saadaan polttoaine ja huoltopuolelle säästöjä, polttoaineissa jopa 20 %:tia.
Finnair on yhtiö, jossa on länsimaiden palkkakulut, joten muiden menojen on oltava minimissä.
Vanhalla kalustolla sille kävisi vielä huonommin, nyt on mahdollisuus jos vain tästä lamasta selvitään.
en tarkota että vanhoilla koneilla pitäis lentää, mutta oliko tuo kertarysäys konehankinnoissa liikaa/väärin ajoitettu
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...