Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Energiakoura taas  (Luettu 9446 kertaa)

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Energiakoura taas
Uutta juttua aiheesta. Onko kokemuksia kaivinkoneisihin tarkootetuusta kourista?

Päivän kokemuksen perusteella "haapavetinen" http://www.nettikone.com/725824 vaikutti sellaaselta kasin arvosanan konehelta. Sovitteen kulma vähä väärä (ja siinä oli pieni mittavirhe), näkyvyys työasennos sais olla vähä paree, terän muoto vois olla vähä paree suurelle puulle (nyt on kait paranneltu).

Minkälaasia kokemuksia eri versioosta, ja onko niitä tuon lisäksi muita varteenotettavia kun PH-Works ja Alfa? Pitääs sopia noin 25 puulle, ja noin 15t koneesehen.

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Energiakoura taas
tuohan on sikakallis , 1 sylinteri ja vähä rautaa

eikä oo kysseessä mikkään haitek tuote
järijämpi versijo jostain nisulan kourasta

taijanpa tehä ite tuommosen
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

pajapoju

  • Vieras
Vs: Energiakoura taas
Nisulan kourat tulee riipukkeeseen ja tämä Haapavetinen pikakiinnikkeeseen, joten niitä ei silleen voi verrata.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Energiakoura taas
Nisulan kourat tulee riipukkeeseen ja tämä Haapavetinen pikakiinnikkeeseen, joten niitä ei silleen voi verrata.
JUST.Jos koura tulee riipukkeeseen niin itte pilkillä ei pysty antaan yhtään apua sitkeämpien,leveätyvisten ja maksimikokoisten puiden kaadossa. Jää äkkiä paljon sahahommia. Itte oon pusikointia tehnyt PH-worksin kaivinkone nipsulla,joka tuntuu isoilla kierroksilla jopa nopealta. Toisaalta papu alkaa loppuun sitkeissä tyvissä viidentoista sentin jälkeen.Pakkanen auttaa asiaa ja kaivinkoneella saa täysin eriluokan potkut kaatoon.Voit työntää puomeilla,nutkuttaa kauhankäännöllä ja painottaa telan etupäät ilmaan.Terä on ehkä hiukan pehmeähkö,voi ottaa siipeensä pajupuskissa jotka täytyy ottaa matalalta. Suosittelen metsäautoteiden ja pellonpientareiden raivaukseen, sopii alustakoneesta riippuen jopa ensiharvennukseen.
Tuskahiki on köyhän sauna...

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Energiakoura taas
Nisulan kourat tulee riipukkeeseen ja tämä Haapavetinen pikakiinnikkeeseen, joten niitä ei silleen voi verrata.
JUST.Jos koura tulee riipukkeeseen niin itte pilkillä ei pysty antaan yhtään apua sitkeämpien,leveätyvisten ja maksimikokoisten puiden kaadossa. Jää äkkiä paljon sahahommia. Itte oon pusikointia tehnyt PH-worksin kaivinkone nipsulla,joka tuntuu isoilla kierroksilla jopa nopealta. Toisaalta papu alkaa loppuun sitkeissä tyvissä viidentoista sentin jälkeen.Pakkanen auttaa asiaa ja kaivinkoneella saa täysin eriluokan potkut kaatoon.Voit työntää puomeilla,nutkuttaa kauhankäännöllä ja painottaa telan etupäät ilmaan.Terä on ehkä hiukan pehmeähkö,voi ottaa siipeensä pajupuskissa jotka täytyy ottaa matalalta. Suosittelen metsäautoteiden ja pellonpientareiden raivaukseen, sopii alustakoneesta riippuen jopa ensiharvennukseen.
Mä hylykäsin sen silloon pienen aukeaman takia, tais olla 65cm. Tuli hommattua viimme kesänä ittelle tuo Kymppi-koura E-110, ja sen 110cm ei tunnu sekää yhtää liika suurelta. Terää siitä ei kyllä rikki saa tällä taistelupainolla millään. Mä oon laskenu kouran yleensä ihan maata vasten ennen katkaasua, niin kivistä se tietenki vähä tylsyy. Akkurälläkällä kun pyyhkii silloon tällöön siliäksi niin hyvä.