Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Apevaunu  (Luettu 4051 kertaa)

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Apevaunu
Kuinka useasti rasvaatte apevaununne ja paljonko laitatte rasvaa.


Itsellä on tavoite rasvata kerran viikossa 5laakia per nippa.
Varsinkin tänävuonna on rasvausvälit alkanu venymään.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Apevaunu
Jos nyt kerran kuukaudessa muistaisi... :D  Yleensä olen yrittänyt pitää rasvausvälinä samaa kuin traktorin tankkausväli. Yhtäkään laakeria ei ole mennyt rasvattomuuden takia, hiljan kyllä vaihdettiin yksi, mutta sen oli todennäköisesti syönyt rankki. Rasvaa saa pistää reilusti ja rasvaus kannattaa vielä tehdä koneen pyöriessä.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Apevaunu
Jos nyt kerran kuukaudessa muistaisi... :D  Yleensä olen yrittänyt pitää rasvausvälinä samaa kuin traktorin tankkausväli. Yhtäkään laakeria ei ole mennyt rasvattomuuden takia, hiljan kyllä vaihdettiin yksi, mutta sen oli todennäköisesti syönyt rankki. Rasvaa saa pistää reilusti ja rasvaus kannattaa vielä tehdä koneen pyöriessä.
Mun massikassa tankkausväli on 10 päivää.
Pyöriessä olen aina rasvannu.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Apevaunu
Mun massikassa tankkausväli on 10 päivää.
Pyöriessä olen aina rasvannu.

Sen verran munkin fergussa, siitä on polttoainemittari hajalla, joten pitää muistaa aina välillä tarkistaa. Massikka on niin tympiä ilmattava...
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Apevaunu
Nivelakselia on vähän vaikia pyöriessä rasvata, mutta normaali rasvausväli nivelakselille raskaassa käytössä on 8 tuntia. Että siitä jos ynnää yhteen, niin semmonen puolitoista viikkoa olis ehkä sopiva, jos kevyttä esim. silppurirehua pöyhäsee, niin riittäis kaksi-kolme viikkoa.
Ja ne kaksi muuta nippaa on siellä ruuvin takapäässä, niihin sitten kun muistaa.
Alennusvaihteen öljyt vaihtuu kerran vuodessa, jakolaatikon vaihtui ensimmäisen kerran viiden vuoden jälkeen ja olivatten aivan kirkkaat vielä, eikä laatikon pohjalla mitään töhnää, niin kai se sitten saa olla seuraavaksikin sen viisi vuotta....

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Apevaunu
Nivelakselia on vähän vaikia pyöriessä rasvata, mutta normaali rasvausväli nivelakselille raskaassa käytössä on 8 tuntia. Että siitä jos ynnää yhteen, niin semmonen puolitoista viikkoa olis ehkä sopiva, jos kevyttä esim. silppurirehua pöyhäsee, niin riittäis kaksi-kolme viikkoa.

Eipä mun tuu niveltä voideltua kuin silloin tällöin, ei se lujille joudu, kun koko ajan pyörii suorana.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Apevaunu
kerran kuukaudessa rasvasin. uutta useammin koska käyttöä sillä on enemmän..

viiri45

Vs: Apevaunu
Mun massikassa tankkausväli on 10 päivää.
Pyöriessä olen aina rasvannu.

Sen verran munkin fergussa, siitä on polttoainemittari hajalla, joten pitää muistaa aina välillä tarkistaa. Massikka on niin tympiä ilmattava...

Aika syöppö toi massikka. Tai aikaa menee tuohon appeen tekemiseen :o
-Kaikki saa mutta komiat ensi!

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Apevaunu
Mun massikassa tankkausväli on 10 päivää.
Pyöriessä olen aina rasvannu.

Sen verran munkin fergussa, siitä on polttoainemittari hajalla, joten pitää muistaa aina välillä tarkistaa. Massikka on niin tympiä ilmattava...

Aika syöppö toi massikka. Tai aikaa menee tuohon appeen tekemiseen :o

Siinä on vain pieni tankki. :)
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

viiri45

Vs: Apevaunu
Mun massikassa tankkausväli on 10 päivää.
Pyöriessä olen aina rasvannu.

Sen verran munkin fergussa, siitä on polttoainemittari hajalla, joten pitää muistaa aina välillä tarkistaa. Massikka on niin tympiä ilmattava...

Aika syöppö toi massikka. Tai aikaa menee tuohon appeen tekemiseen :o

Siinä on vain pieni tankki. :)

Olisko massikassa joku 150 litran tankki. Ja pakko sinne on jotai jättäkin.

120 litraa / 10 päivää tekee yli 4000 litraa vuodessa. ;D Halpaa ::)
-Kaikki saa mutta komiat ensi!

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Apevaunu
Olisko massikassa joku 150 litran tankki. Ja pakko sinne on jotai jättäkin.

120 litraa / 10 päivää tekee yli 4000 litraa vuodessa. ;D Halpaa ::)

390 massikassa on muistaakseni vain 100 litran tankki. Yleensä sinne menee 60-70 litraa tankatessa, kun kesälaadulla on mittari.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Nakkeeet82

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
  • Onse hirveetä!
Vs: Apevaunu
meillä on kuhnin euromix II ja valmetti siinä edessä ja tankillinen riittää hyvästi kahdesta kolmeen viikkoon ja joskus kun muistaa tankkauksen aikana rasvata vaunun, joskus saattaa mennä parikin kuukautta rasvaamatta, mutta eihän tuohon oo ikkään tarviinnu mitään laakeria vaihella :) ja vaunu on ollut kohta jo 10 vuotta käytössä.
LOKOMO Destructive Solutions
You create, We destroy

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Apevaunu
Olisko massikassa joku 150 litran tankki. Ja pakko sinne on jotai jättäkin.

120 litraa / 10 päivää tekee yli 4000 litraa vuodessa. ;D Halpaa ::)

390 massikassa on muistaakseni vain 100 litran tankki. Yleensä sinne menee 60-70 litraa tankatessa, kun kesälaadulla on mittari.

Ei ole tainnu koskaan mennä 90 litraa tankkiin, iloisesti vilkuttaa merkkivalo, ja sitten menee normaalisti 83 litraa!

Ja kulutus on (62 lehmää ja samanverran nuortakarjaa, keskim. 1,5 apesatsia päivässä) 5,5 litraa päivä, rehu: paalit / siilo 50/50.

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Apevaunu
Parin viikon välein känny muistuttaa, päälaakereille 3 painallusta ja muille 1-2.