Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko kokemusta äitiyslomituksesta????  (Luettu 3236 kertaa)

marisabel

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Pitäis alkaa torstaina äippäloma, mutta lomatoimisto ilmoitti että ei ole lomittaja ku vasta viikon päästä saatavilla.
Eikös se lain mukaan ole niitten tehtävä...että lomittaja pitää olla kun kerran loma alkaa??? Onko kokemuksia?? >:(

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Onko kokemusta äitiyslomituksesta????
Pitäis alkaa torstaina äippäloma, mutta lomatoimisto ilmoitti että ei ole lomittaja ku vasta viikon päästä saatavilla.
Eikös se lain mukaan ole niitten tehtävä...että lomittaja pitää olla kun kerran loma alkaa??? Onko kokemuksia?? >:(
Emäntä olis parempi kertomaan näistä lomituskokemuksista. Mun aikana nyt kaksi äitiyslomalomitusta ollut ja ihan hyvin on menny, mitä ny vähän on joutunu säätämään. Molemmilla kerroilla saatiin kaksi vuorottelevaa vakilomittajaa, joista toinen on meillä ollut muutenkin. Ensimmäisellä kerralla kävi kahden ensimmäisen kuukauden aikana aika monta "kokeilemassa" ja muutamasta sitten emäntä sanoi, ettei kelpaa. Onneksi oli silloin vara valita.

Meillä on äitiyslomalomittaja voinut keskittyä lypsyyn, jota minä en tee. Oon sitten huolehtinu ruokinta- ja pa5kaasioista niinkuin normaalistikin teen. Toinen vakkareista haluaa myös ehdottomasti hoitaa ponin, vuohet ja kanat, mutta se on varmaan vaan tuntien vuoksi. Meillä kun tulee vajaita päiviä jos ei oo paljoa lypsyssä lehmiä.

Ja "maha pystyssä" on emäntä lehmää poi'ittanut, emää lypsänyt ja vasikkaa juottanut - vauvan synnyttyä sitten jo vähän helpompaa kun mahtuukin johonkin :)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Onko kokemusta äitiyslomituksesta????
miltä vuosisadalta tuo tarina olikaan?    ... ei kelpaa!   huh, täälläpäin saavat tyytyä yleensä siihen yhteen jonka toimistolta nöyrtyvät antamaan,        - kaverin eukko kerto ja nauro että oli hilpiää kun joutu vielä taksia ootellessa potkimaan lomittajaa työhön!                   elukkamäärä ei ollu kuiteskaan vähentynnä kun tuli laitokselta mutta lomittaja uupu tilalta!        nuori isäntä sen verta täpinöissä että lensi navetalla itekseen aikansa!                            jälkeenpäin vain noitunna! :o

luomuviljelijä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 599
Vs: Onko kokemusta äitiyslomituksesta????
Pitäis alkaa torstaina äippäloma, mutta lomatoimisto ilmoitti että ei ole lomittaja ku vasta viikon päästä saatavilla.
Eikös se lain mukaan ole niitten tehtävä...että lomittaja pitää olla kun kerran loma alkaa??? Onko kokemuksia?? >:(

Ei mulla ainakaan isyysloman kanssa mitään ongelmia ollu ku ajoissa hain. Ei ne tietenkään viikon varotusajalla olis mitään kerenny hommaamaan ellei ihan pakko ole.

realisti

  • Vieras
Vs: Onko kokemusta äitiyslomituksesta????
3vko ennen laskettua aikaa navetoitiin emännän kanssa. Olisi toki saanut täysin työkyvyttömän henkilön josta olisi ollut lähinnä haittaa, tästä avauduttuani "hieman" toimi homma ihan hyvin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Onko kokemusta äitiyslomituksesta????
jotkin kertovat että on jo melkein jöötin sisäistyksen aikoihin alettava varata työläistä, muuten on liian pian tarve........ tarinoita piisaa!                  eri kunnissa tuntuu olevan eri hommat tärkeinpiä!

lomitus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Onko kokemusta äitiyslomituksesta????
Pitäis alkaa torstaina äippäloma, mutta lomatoimisto ilmoitti että ei ole lomittaja ku vasta viikon päästä saatavilla.
Eikös se lain mukaan ole niitten tehtävä...että lomittaja pitää olla kun kerran loma alkaa??? Onko kokemuksia?? >:(
Minä järjestän lomitusta omalomituksessa oleville tiloille. Etsikää vain sopivat lomittajat, niin suunnitellaan kaikkia tyydyttävä diili. lomitus.net

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: Onko kokemusta äitiyslomituksesta????
Pitäis alkaa torstaina äippäloma, mutta lomatoimisto ilmoitti että ei ole lomittaja ku vasta viikon päästä saatavilla.
Eikös se lain mukaan ole niitten tehtävä...että lomittaja pitää olla kun kerran loma alkaa??? Onko kokemuksia?? >:(
Minä järjestän lomitusta omalomituksessa oleville tiloille. Etsikää vain sopivat lomittajat, niin suunnitellaan kaikkia tyydyttävä diili. lomitus.net

Missäs vaikutat ?
Tranceforming the world

lomitus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Onko kokemusta äitiyslomituksesta????
Koko maassa

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Onko kokemusta äitiyslomituksesta????
Koko maassa

Sulta ostin vissiin joskus letkulevittimen..... !

lomitus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Onko kokemusta äitiyslomituksesta????
Koko maassa

Sulta ostin vissiin joskus letkulevittimen..... !

Miten levittimen kunnostus onnistui? Olitko tyytyväinen kauppaan?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Onko kokemusta äitiyslomituksesta????
Koko maassa

Sulta ostin vissiin joskus letkulevittimen..... !

Miten levittimen kunnostus onnistui? Olitko tyytyväinen kauppaan?

Kiitos kysymästä!  Hyvin onnistui, ei ollut itse asiassa monenkaan tunnin homma. Leikkaa ja kemppiliimaa- taktiikalla tehtiin, eli mutkat pois, ja lattiaa vasten pienemmät taipumat puntilla suoriksi. Todellakin olin tyytyväinen, ja olen edelleenkin, tosin ajankäytön vuoksi on muutaman kerran käynyt urakoitsija ajamassa nurmelle, kun itse isäntä on ollu rehuvaunun kanssa urakoilla...  Hissi on hiukan saanut kipeää ja jumittaa, kun rytkyttää pellolla aika lailla, pitäis hiukan sitä vielä muovata!