Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 6255 voimanoton ongelma?  (Luettu 6833 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: MF 6255 voimanoton ongelma?
Massikassa alkoi pyöriä voimanotto koko ajan välittämättä vipujen/katkaisimien asennosta. Merkkivalo sammuu normaalisti jne. Pakkasesta se ei johdu, kun traktoria säilytetään lämpimässä tallissa.

Noilla tunneilla ei pitäis olla pakka/jarruvikoja, niin olisko kokemuksia tai ehdotuksia toimenpiteille.

Muutenhan vika ei haittaa ja vika osoittaa suurta työhalua mutta kun traktori käy, niin saa olla pirun vikkelänä akselia kytkiessä  ;D

Olikohan siin lainkaan "jarrua"? Öljynpaine lykkää kartiolaakeria vaan kiriämmälle?

Ihan kuin +200:n persereikä toimintaperiaatteeltaan, mitä enempi ohimosuonet pullistelee sitä kireemmällä pers´aukko.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

volkkari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: MF 6255 voimanoton ongelma?
[
[/quote]

Olikohan siin lainkaan "jarrua"? Öljynpaine lykkää kartiolaakeria vaan kiriämmälle?

Se "Jarru" toimii juurikin noin..

tonto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
  • kakkonen on ykkönen
Vs: MF 6255 voimanoton ongelma?
Ei ku vaan kömmit perän ja oikean takapyöran väliin ja sieltä otat voimanoton venttiilin irti ja puhdistat sen. 6280 tehny samaa pari kertaa.. edellisen omistaja aikaan menny voa:n pakka ja vissiin siitä saa vielä roskaa väliin. jarrulle on oma venttiili. Ja elä pidä sitä jarrua päällä jos se akseli pyörii..

Muistelen että voan kytkentä venttilissä on pienehkö vihreä liitin. Jotain putkea siitä joutui vänkäämään että venttiili sopi lohkosta ulostautumaan. Virtaa annettaessa se voa kytkeytyy. Samaten se jarru kytkeytyy kun sen kelalle annetaan virta.

En sitten tiiä onko 6255 samalla lailla venttiilit yms..
 

Kyllä ne taitaa ihan samalla tavalla siellä olla ja juuri kuvaamallasi tavalla on tullut tehtyä. Taitaa muuten olla olla oikean venttiilin kohdalla tekstikin pto tai jotain sinnepäin. Noita liittimiä on vuosien aikana tullut kiinniteltyä uudelleen ja puhdisteltua, kun meinaavat hapettua. Peränkyljessä olevat venttiilit ja johdot vaikuttavat juurikin voimanottoon, nelivedon kytkentään lukkoihin yms. Paineanturi simahti syksyllä ja sekin vaihdettiin, kun neliveto ja pikavaihteet lakkasi toimimasta. Siihen on K-kaupassa oma korjaussarjakin. 

Todellisen massikkamiehenhän tunnistaakin mukana kulkevasta kalikasta, jolla voi koputella jumittuneita releitä ja 10 metrin säteellä leijuvasta WD40:sen tai CRC:n hajusta ;D

Ei vaan tosi puheessa aika vähän sähkövikoja on ollut. Kaikki sähköongelmat johtuvat yleensä heikkolaatuisista antureista, kytkimistä tai muista alihankkijoiden halpistavaroista.

Sitä vaan en tiedä, että miten tuosta saa pakan poltettua voimanottoa käynnistäessä, kun automatiikka pysäyttää voimanoton, jos momentti on liian suuri? Kaiken lisäksi moottoritehoon nähden tuo voimansiirtolinja on suht järeää tekoa.