Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Liisinkin edut .....  (Luettu 3169 kertaa)

sorkkis

  • Vieras
Liisinkin edut .....
Etua liisinkistä on silloin jos sattuu kone tai vaihteisto rikkoja .

Nissanin kone maksaa 10.000 ekee , mitukkaan on halvempi . Toyotissa harvoin konerikkoja mutta tapaahtuu joskus niissäkin .

Tarjouksia tekevät mielellään . Jos vuoden päästä  :)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Liisinkin edut .....
Älä jurnuta liian isolla vaihteella niin rupeaa laatikot ja koneet kestämään...

sorkkis

  • Vieras
Vs: Liisinkin edut .....
Älä jurnuta liian isolla vaihteella niin rupeaa laatikot ja koneet kestämään...
Jaa , et oikeen silleen . 1300 kg ja parintuhannen kieppeillä kärry telineen kanssa . Vähennyslaatikollako sitä on ajettava

Verku

Vs: Liisinkin edut .....
Viitospykälään toppari ettei sitä saa silmään niin alkaa kierrokset piisaamaan. :D
Kypsä tapaus

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Liisinkin edut .....
Älä jurnuta liian isolla vaihteella niin rupeaa laatikot ja koneet kestämään...
Jaa , et oikeen silleen . 1300 kg ja parintuhannen kieppeillä kärry telineen kanssa . Vähennyslaatikollako sitä on ajettava

Kierroksia koneessa 2600-300 rpm niin se kestää. Eli tosiaan: toppari vitoseen.

Verku

Vs: Liisinkin edut .....
Älä jurnuta liian isolla vaihteella niin rupeaa laatikot ja koneet kestämään...
Jaa , et oikeen silleen . 1300 kg ja parintuhannen kieppeillä kärry telineen kanssa . Vähennyslaatikollako sitä on ajettava

Kierroksia koneessa 2600-300 rpm niin se kestää. Eli tosiaan: toppari vitoseen.

Appi-ukolla oli aikanaan V8 scaania, sitten hommat loppu ja auto vaihtoi pitäjää. No meni vajaa puoli vuotta kun uusi omistaja soittanut tulessa kun kone oli hajonnut. Syyksi selvisi lopulta se että autolla ajettiin käytännössä noin sadan kilometrin pätkää koko ajan maantienopeudella, iso vahva kone ja pirun pitkä perä, matalat kierrokset hakkas koneen paskaksi eikä laatikkokaan oikein ollut tykännyt...... :P

Kunnon kierroksilla oli kuulemma kulkenut niin lujaa että kun oli ajanut ratsiaan 80-luvun lopulla niin poliisit oli tuumanneet että sakko tulee mutta vain minimi kun tutka vähän rikki kun oli näyttänyt karvan yli 150km/h. :D

Itse en kärryä vedä tosiaan kuin nelosella, no mulla nyt on vaan 1.6 bensa että sillä nyt ei muutenkaan viitosta kuorma päällä pesään pukita..... :)
Kypsä tapaus

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Liisinkin edut .....
Etua liisinkistä on silloin jos sattuu kone tai vaihteisto rikkoja .

Nissanin kone maksaa 10.000 ekee , mitukkaan on halvempi . Toyotissa harvoin konerikkoja mutta tapaahtuu joskus niissäkin .

Tarjouksia tekevät mielellään . Jos vuoden päästä  :)
Dodge...
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Liisinkin edut .....
Etua liisinkistä on silloin jos sattuu kone tai vaihteisto rikkoja .

Nissanin kone maksaa 10.000 ekee , mitukkaan on halvempi . Toyotissa harvoin konerikkoja mutta tapaahtuu joskus niissäkin .

Tarjouksia tekevät mielellään . Jos vuoden päästä  :)
Dodge...

Öky  ;D

Mies Hevosena

  • Vieras
Vs: Liisinkin edut .....
*Älä jurnuta liian isolla vaihteella niin rupeaa laatikot ja koneet kestämään...

Noin se menee.Pitäisi ymmärtää ylipäätään miten koneet ja vehkeet pelaa.Moottorin laakerit on maailman kovilla,kun jurnutellaan tyhjäkäynnillä isolla vaihteella ja siitä kiihytellään.

Joskus kohtuusuoraankin jollekin tullut huomateltua,niin ei minkäänlaista tajua asiasta.Ja vastaavasti huudatetaan ihan vitusti pienellä vaihteella,kun ei ymmärretä kepittää isompaa.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Liisinkin edut .....
Etua liisinkistä on silloin jos sattuu kone tai vaihteisto rikkoja .

Nissanin kone maksaa 10.000 ekee , mitukkaan on halvempi . Toyotissa harvoin konerikkoja mutta tapaahtuu joskus niissäkin .

Tarjouksia tekevät mielellään . Jos vuoden päästä  :)
Dodge...

Öky  ;D
80-luvun alun vehjes, niin ei asiakkaat ihmettele kynnenviilaus taksoja.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Liisinkin edut .....
*Älä jurnuta liian isolla vaihteella niin rupeaa laatikot ja koneet kestämään...

Noin se menee.Pitäisi ymmärtää ylipäätään miten koneet ja vehkeet pelaa.Moottorin laakerit on maailman kovilla,kun jurnutellaan tyhjäkäynnillä isolla vaihteella ja siitä kiihytellään.

Joskus kohtuusuoraankin jollekin tullut huomateltua,niin ei minkäänlaista tajua asiasta.Ja vastaavasti huudatetaan ihan vitusti pienellä vaihteella,kun ei ymmärretä kepittää isompaa.

Koneissa on optimikierrosalueet joilla voitelukin jaksaa vielä toimia... On syytä myös funtsia sitä millaiset momentit vaihteistossa jurnaavat kun isoa tehoa lykätään läpi pienillä kierroksilla.