Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pellot vuokralle  (Luettu 9819 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Pellot vuokralle
Jos joku on korottanut vuokratarjousta 350€/ha, niin ei voida alihinnasta puhua, kun tuolla saa ihan hyviäkin lohkoja vuokrata.
Juu ja ilman sitä pohjahintaakin..
Kauheesti sitä huonoo viljan/maidon hintaa taivastellaan ja silti maksellaan viidensadan vuokria ???
Mullitilat ei tääläpäin oo neljääsataa ylittäny, tosin ei oo viimeaikoina kauheesti maata lohjennutkaan :(

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Pellot vuokralle
Aika mielenkiintoinen tarina :o Ja sitten vielä jotkut vuokrailee ja jopa myy peltojaan ilman tarjouskilpailua tai ylipäätään mitään mainostamista. Surullista.
Mitenkä niin? Jos myyjä saa haluamansa hinnan, niin onko sillä mitään väliä. Suurimmalla osalla ab-aluetta hinnat ylittää kuitenkin tuottoarvon. Tarjouskilpailut ja huutokaupat vain pahentavat hinta vääristymää. Jos joku on korottanut vuokratarjousta 350€/ha, niin ei voida alihinnasta puhua, kun tuolla saa ihan hyviäkin lohkoja vuokrata.
En tietysti voi tietää kaikkien myyjien/vuokraajien vaikuttimia, mutta valitettavasti mua vaan askarruttaa, että ihmiset ei ota omaisuudestaan kaikkea tuottopotentiaalia irti. Hyvä puoli asiassa on tietysti se, että joku saa peltoa kohtuullisella hinnalla.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Pellot vuokralle
Eli siis sikatilallinen lupasi puolet enemmän, ja tuo puolet oli 350 euroa.

Jalan menetys on tietysti ikävä juttu, mutta eipä onneksi sentään ole konkurssi uhkaamassa jos tuon saa koko 136 hehtaarilta.

Toivottavasti konkurssi ei ole uhkaamassa myöskään sikatilallista.



Missäs päin suomea noin kova kysyntä pellolla on?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pellot vuokralle
700 euroon puolet enemmän on 350 eur yhteensä 1050€/ha
Kui mää ain olen paras?

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Pellot vuokralle
hyo olokohon. 240€ jälkeen minä poistun takaviistoon vuokra kisasta. Ostan ennemmin viljan elukoolle ja jos lannan levitysalasta on vajetta, niin kyllä sitä on nuolle kaurankasvattajille saanu ajaa. Vaikka ne ei saakkaa enää sitä ekstra tukia, niin kyllä se lannootesäästö on kelvannu+maanparannus vaikutus.

Nyt ei ole enää juurikaa sitä ongelmaa, kun skeida ajetahan nurmiin, kesällä pintalevityksenä. Koskahan joku neropatti keksii kuivalannan kasvustolevityksen kieltää?
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Pellot vuokralle
700 euroon puolet enemmän on 350 eur yhteensä 1050€/ha
Aivan...mutta 700:sta toi puolet on 350 joka siis oli korotus.Eli kyse oli prosenttilaskusta loppusummasta.Tottakai toisinpäin x+1/2x=700 niin tosta kun laskette niin x=466,67 Eli x on se luku johon puolet lisää on 700  :P 8)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pellot vuokralle
Huomaatteko edes itse kuinka törkeätä porukkaa te olette.

***Netin kautta täytyis pystyä arvaamaan, että jollain on jalka pian amputointijamassa.
Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: Pellot vuokralle

Pitää osata lukea rivien välistäkin asioita ,,,,,,,,,,,,
 8) ::)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pellot vuokralle

Pitää osata lukea rivien välistäkin asioita ,,,,,,,,,,,,
 8) ::)


Mikäs raaja sulla on poikki?
Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: Pellot vuokralle

Aivoissa pientä katkosta,,,,,,,,, ::)

toisinaan tai useasti  8)