Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onnettomuus  (Luettu 27064 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Onnettomuus
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/lietelantakarry-vyoryi-traktorin-paalle-ja-jatti-veljekset-loukkuun/158858

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101610437986_uu.shtml
Ehdoton tuomio sille joka kyseisen kapistukse o antanu poikain käyttöön.
LP:n tehostettava traktoriden valvontaa.toi touhu ei lopu enne ku tollane paskapurkki o koulubussi päällä.

Paperirullilla on Suomessa tapettu ja invalidisoitu ihmisiä takuulla enemmän kuin lietekärryillä. Konginkangas on my mind. Valitettavasti.
tie oli sielläkin niin liukas ettei palomiehet pysyny pystyssä,,,,, oliko destia oikeudessa syytetyn penkillä :D :D :D :D

Ei

Mutta syylinen löyty
1.1. Syyksiluettu nopeus 90 km/h

N.:n kuljettaman ajoneuvon ajopiirturikiekossa on
nopeuslukemana noin 4 minuuttia ennen
liikennevahinkopaikkaa 94 km/h. Ajopiirturikiekon lukemaa
voi pitää riittävän viitteellisenä sen suhteen, että
nopeuden on tuolloin katsottava olleen ainakin 90 km/h
Nopeusrajoitus oli liikennemerkein osoitettu.
Kysymyksessä on ajoneuvokohtaisen sekä tiekohtaisen
nopeusrajoituksen ylittäminen.

1.2. Tilannenopeus

N. on Viitasaarella, jossa hänellä on ollut
lastaustauko, ennen ajoon lähtöään todennut
ulkolämpötilan olleen nollan vaiheilla. Tosiasia on myös,
että ilman suhteellinen kosteus oli korkea. N.:n
ajaessa kohti Konginkangasta auton tuulilasiin oli tullut
sadepisaroita.

Vallinneet talviolosuhteet ja erityisesti huomioon ottaen
edellisessä kappaleessa lausuttu N.:n olisi
tullut varautua tien jäätymiseen ja liukkauden
mahdollisuuteen jossakin kohdassa ajomatkaa. Tien
äkillinen ja paikallinen jäätyminen sekä liukkaus on
ollut siten N.:n ennalta arvattavissa.
N.:n myöntämä keskituntinopeus Viitasaarelta
Konginkankaalle alueella, jolla tie on
pinnanmuodostukseltaan mäkinen, on ollut 74 km/h, joka
nopeus on myös ollut korkea huomioon ottaen vallinneet
talviolosuhteet ja pimeys sekä tien jäätymisen ja
liukkauden olemassaolon mahdollisuus.

Tilannenopeus on ollut liiallinen. N. laiminlöi
sovittaa nopeuden oikeaksi vallinneisiin
liikenneolosuhteisiin. jne

Edellä kappaleessa lausutun vuoksi käräjäoikeus päätyy
rangaistuslajin valinnassa vapausrangaistukseen.
Rangaistus on ehdollinen. Se mitoitetaan varsin lieväksi
kolmen kuukauden mittaiseksi. Mitoituksessa on
lieventävinä seikkoina otettu huomioon N:lle
rikoksistaan johtuvat sekä hänelle tuomiosta aiheutuvat
seuraukset, vaikutukset omaan terveydentilaan ja
poikkeuksellinen julkisuus.
tielaitoksen sadetutkassa oli nähtävissä tuo jäätävä sade, mutta siihen ei reagoitu. kun katsoo transpointin kalustoa, usein siellä on 5 akselisen kärryn edessä vain 400 hevosvoimainen auto... sillä on kyllä nuissa nelostien mäissä otettava vauhtia rajoittimeen asti sitteki meno on liukkailla yhtä pelkäämistä nouseeko mäen päälle vaiko ei. tieliikennelaki on vanhanaikainen. ajatellaampa liukas, pimeä talviyö ja yhdistelmä joka on kuormattu 60 tonnin painoon ja tämä ajoneuvo tulisi pystyä pysäyttämään ajoradan näkyvällä osalla, esim, kohtaamistilanteissa lyhyvillä valoilla n. 80 metriä.... mitä siitä tulis jos tätäki lakipykälää noudatettas :P :P :P :P
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Onnettomuus
Siis osa tieliikennemääräyksistä on tehty noudatettaviksi ja osaa saa rikkoa aivan oman harkinnan mukaan. Toiset saavat sakot, mutta toisille rikkomus suvaitaan. Jonkun pitäsi hieman joko yhtenäistää tulkintoja tai kirjoittaa kokonaan uudet säännöt.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Onnettomuus
Siis osa tieliikennemääräyksistä on tehty noudatettaviksi ja osaa saa rikkoa aivan oman harkinnan mukaan. Toiset saavat sakot, mutta toisille rikkomus suvaitaan. Jonkun pitäsi hieman joko yhtenäistää tulkintoja tai kirjoittaa kokonaan uudet säännöt.
totta. mutta myös maalaisjärjellä pärjätään pitkälle. onko paha rikos jos kuorma-autoilija on pakotettu lähtemään liikenteeseen huonossa kelissä, hän tietoisesti lastaa vetoauton ylikuormaan ja jättää peräkärryn kevyemmäksi.....kenties tuossa lietejutussa ois voinu käyttää myös harkintaa, etenki jos tuo liete oli menossa toiseen säiliöön. mutta ymmärrettävää tuossaki on se jos saatu kiinnostava kone koeajolle, kyllähän se polttelee, vielä enempi jos kone kerkeää viipyä vain lyhyen hetken :( :( :( :(
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

vm

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 47
Vs: Onnettomuus
Juu ei.. tuli palaneen tilalle uusi kone joka menee sen 54 km/h.. se on ehdottomasti liian paljon 40 000kg ja 4,30 metriä leveälle yhdistelmälle. Ei sillä yksinkertaisesti uskalla/voi ajaa täysiä näillä kapeilla mutka sorateillä. (pikitiellä tietty ku näkyvyys hyvä) se on kuiten 25% lisää nopeutta joka on hemmetin paljon ja uskon että puhun kokemuksesta. Mielestäni näitä vauhteja ei traktoreissa tarvi.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Onnettomuus
"ajatellaampa liukas, pimeä talviyö ja yhdistelmä joka on kuormattu 60 tonnin painoon ja tämä ajoneuvo tulisi pystyä pysäyttämään ajoradan näkyvällä osalla, esim, kohtaamistilanteissa lyhyvillä valoilla n. 80 metriä.... mitä siitä tulis jos tätäki lakipykälää noudatettas."
No mitä tuli Konginkankaalla.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Onnettomuus
"ajatellaampa liukas, pimeä talviyö ja yhdistelmä joka on kuormattu 60 tonnin painoon ja tämä ajoneuvo tulisi pystyä pysäyttämään ajoradan näkyvällä osalla, esim, kohtaamistilanteissa lyhyvillä valoilla n. 80 metriä.... mitä siitä tulis jos tätäki lakipykälää noudatettas."
No mitä tuli Konginkankaalla.
yhteiskunnan kuljetusten täytyy pyöriä joka säällä, ei siinä tunneta armoa sitä autonkuljettajaa kohtaan, niin se vaan on. kuka hyväksyy sen ettei maatilalta tulla hakemaan maitoa, jos kuski sanoo että nyt on liian liukasta, en aja ;) ;) ;) ;)ja voi varjele jos kaupassa ei ois yhtenä päivänä leipää, toisena makkaraa, kolmantena maitoa, siitähän syttys kolmas maailmansota >:( >:( >:( >:(
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Onnettomuus
Onnettomuuksia ei satu kun ei tee mitään 8)
Erittäin hyvä että pojat selvisivät hengissä ja ilmeisesti suht.pienillä vaurioilla kaameasta tilanteesta.
Aika vaikea ennakoida tuollainen kelimuutos jos aamulla ei liukasta ja yht.äkkiä tien pinta jäätyy,voi pettää kokeneemmankin kuskin.

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Onnettomuus
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/lietelantakarry-vyoryi-traktorin-paalle-ja-jatti-veljekset-loukkuun/158858

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101610437986_uu.shtml
Ehdoton tuomio sille joka kyseisen kapistukse o antanu poikain käyttöön.
LP:n tehostettava traktoriden valvontaa.toi touhu ei lopu enne ku tollane paskapurkki o koulubussi päällä.

Paperirullilla on Suomessa tapettu ja invalidisoitu ihmisiä takuulla enemmän kuin lietekärryillä. Konginkangas on my mind. Valitettavasti.

Näitte kahe tapahtuma syy yhteys ,miks vertaus.Maitoautokuljettajat tietävät tuottajat joihin auto riimutetaan.

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Onnettomuus
Juu ei.. tuli palaneen tilalle uusi kone joka menee sen 54 km/h.. se on ehdottomasti liian paljon 40 000kg ja 4,30 metriä leveälle yhdistelmälle. Ei sillä yksinkertaisesti uskalla/voi ajaa täysiä näillä kapeilla mutka sorateillä. (pikitiellä tietty ku näkyvyys hyvä) se on kuiten 25% lisää nopeutta joka on hemmetin paljon ja uskon että puhun kokemuksesta. Mielestäni näitä vauhteja ei traktoreissa tarvi.
Tollanen o traktorille mahdollinen yhistelmä.Autoille vaaditaan erikoisluvat.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Onnettomuus
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/lietelantakarry-vyoryi-traktorin-paalle-ja-jatti-veljekset-loukkuun/158858

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101610437986_uu.shtml
Ehdoton tuomio sille joka kyseisen kapistukse o antanu poikain käyttöön.
LP:n tehostettava traktoriden valvontaa.toi touhu ei lopu enne ku tollane paskapurkki o koulubussi päällä.

Paperirullilla on Suomessa tapettu ja invalidisoitu ihmisiä takuulla enemmän kuin lietekärryillä. Konginkangas on my mind. Valitettavasti.

Näitte kahe tapahtuma syy yhteys ,miks vertaus.Maitoautokuljettajat tietävät tuottajat joihin auto riimutetaan.
maitoauto kulkee monesti kärryn kans pikkuteitä meijerille ainakin alkumatkasta, joissa ketjujen käytöstä ei tule mitään, ja kyllähän isännät ymmärtää hiekottaa pahat paikat kotitiellään. huonoilla keleillä saattavat kiertää kohtuullisen kaukaakin pikkutiet nuo raskaimmat yhdistelmät, jos vain aikataulu antaa periks. miten tuossa lietekärryjupakassa, oliko kärry liian raskas lain mukaan tuohon traktoriin
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Onnettomuus
Meillä loppuu traktorirahtaus aina liukkaiden tullessa. Mäkiä ei voi ajaa alas eikä ylös yli 10 tn kuormilla. Mitkään ketjut tai jarrut kärryssä ei ratkase ongelmaa. Nyt vaan tilakoon kasvaessa nämä ongelmat kasvaa aikalailla. Ei ehditä ajaa lietteitä parhaaseen aikaan. Ja rehupaalien on liikuttava ympäri vuoden. Silti etukäteissuunnittelu ja tärkeiden kuljetusten teko ajallaan on suuressa osassa. Etäsäiliö on yksi ratkaisu, joka täytetään juuri sillä kelillä, kun se onnistuu eikä silloin kun navetalla on jo täyttä. Ja meillä autorahdeilla tulee halvemmaksi kuin yksikään liukastelu tai matkustajana olo.
Toivotaan että pojat ja vanhemmat toipuu moisesta.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Onnettomuus
Nyt vain talvi yllätti ja lietettä ilmeisesti jouduttiin ajamaan heti säiden salliessa.

mf3080t

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Onnettomuus
ei toi liikenne traktori vaadi c korttia jos omaa paskaa ajelee tms . omaa maatalousajoa!
ihmetyttää tää melskaaminen koko kolarista ja kaikkien syyttely kaipa noita vahinkoja sattuu kelle hyvänsä!
toivotaan et pojat tulee kuntoo..     jontikoita saa uusia!

vm

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 47
Vs: Onnettomuus
eikö silloinkaan jos on alamittainen ratissa ja toisen rakkarilla?

Jätkä

  • Vieras
Vs: Onnettomuus
Toisinaan on vain huonoa onnea johon ei ammattitaitokaan auta ja onnettomuudethan taitavat olla aina vähintään kolmen yhteensattuman summa mutta hyvä että pojilla oli onnea.