Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lantalaisetkin rakentaa navetoita  (Luettu 9043 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lantalaisetkin rakentaa navetoita
Tekisi mieli sanoa jotain kannustavaa, mutta enpä oikein osaa. Ei sillä, eipä tässä viestiketjussa ole kovin moni muukaan osannut muuta kuin aukoa päätään. Kai se kuitenkin on hyvä, että joku sentään yrittää. Jotenkin lannistava tunnelma, kun kaikkien vaan pitäisi istuskella suossa voivottelemassa kurjaa kohtaloaan. Jos jollain on innostusta aloittaa karjahomma, niin piru vieköön. Toteuttakoon itseään ja ryhtyköön hommiin. Jokainen yritys on tapauskohtainen, eikä niistä voi tietää etukäteen kuinka tulee käymään.

Onnea!
Kylmis

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Lantalaisetkin rakentaa navetoita
Niin, pärjäähän ne Ruotsalaisetkin, varsin pienillä tuilla ????
Miksei Suomessa pärjäisi ????

niin miksei suomen viljanviljelijät pärjää sit ???
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Lantalaisetkin rakentaa navetoita
Kuule, KYLLÄ SITÄ TÄÄLLÄ ONKIN IHMETELTY ja kauan.

tätä on todellakin ihmetelty kauan miksei eemeli pärjää vaik tuet on korkeemmat kuin ruottissa ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Lantalaisetkin rakentaa navetoita
Tekisi mieli sanoa jotain kannustavaa, mutta enpä oikein osaa. Ei sillä, eipä tässä viestiketjussa ole kovin moni muukaan osannut muuta kuin aukoa päätään. Kai se kuitenkin on hyvä, että joku sentään yrittää. Jotenkin lannistava tunnelma, kun kaikkien vaan pitäisi istuskella suossa voivottelemassa kurjaa kohtaloaan. Jos jollain on innostusta aloittaa karjahomma, niin piru vieköön. Toteuttakoon itseään ja ryhtyköön hommiin. Jokainen yritys on tapauskohtainen, eikä niistä voi tietää etukäteen kuinka tulee käymään.

Onnea!
Kylmis

no sampalla vinkkinä että keskittyy sen meijerin valinnan lisäksi tohon kustannuspuoleen onko lypsyautomatiikka sittenkään vastaus tuohon kustannuspuoleen ???
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22114
Vs: Lantalaisetkin rakentaa navetoita
Olisiko viljan kustannusrakenne hieman erilainen, toisin kuin saamattomien mulle mulle mulle mulle tissinkoittajien.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Lantalaisetkin rakentaa navetoita
Olisiko viljan kustannusrakenne hieman erilainen, toisin kuin saamattomien mulle mulle mulle mulle tissinkoittajien.

eemeli taas ruikuttaa MUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULLE KAIKKI ;D

Viimeksi muokattu: 13.10.09 - klo:15:45 kirjoittanut apilas

Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22114
Vs: Lantalaisetkin rakentaa navetoita
Olisiko viljan kustannusrakenne hieman erilainen, toisin kuin saamattomien mulle mulle mulle mulle tissinkoittajien.

eemeli taas ruikuttaa MUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULLE KAIKKI ;D

Tuohan se tissinkoittajien iltarukous on ollut, runkkauksen lomassa.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Lantalaisetkin rakentaa navetoita
Olisiko viljan kustannusrakenne hieman erilainen, toisin kuin saamattomien mulle mulle mulle mulle tissinkoittajien.
Joo, onhan se ainakin  paljon helpommin hallitavissa kuin tissinkoittajan kulurakenne.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Lantalaisetkin rakentaa navetoita
http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=108831&lan=sv
Ei tuo ainakaan itse aio kasvattaa hiehoja. Ympäristöluvasta päätellen.

Oliskohan tuo hiehonkasvatus kytketty siihen, mistä täysin uusi yrittäjä saa tuotantoeläimet uuteen navettaan? Vaatii hyvää ennakkosuunnittelua ja sopimuksia, että saa nopeasti H-hetken koittaessa uuden rakennuksen täyteen tuotantoon. Ja tietenkin paljon rahaa...



"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

Hakamaa

  • Vieras
Vs: Lantalaisetkin rakentaa navetoita
Elltaantunut ilmapiiri täällä, on varmaan vaikea elää jos asenne työntekoa ja yrittämistä kohtaan on tätä luokkaa. Onnea vaan uudelle yrittäjälle!

Veeti

  • Vieras
Vs: Lantalaisetkin rakentaa navetoita
Elltaantunut ilmapiiri täällä, on varmaan vaikea elää jos asenne työntekoa ja yrittämistä kohtaan on tätä luokkaa. Onnea vaan uudelle yrittäjälle!

Ju, ei...toivotetaan yrittäjälle onnea ja menestystä...vilpittömästi.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Lantalaisetkin rakentaa navetoita
Elltaantunut ilmapiiri täällä, on varmaan vaikea elää jos asenne työntekoa ja yrittämistä kohtaan on tätä luokkaa. Onnea vaan uudelle yrittäjälle!

Ju, ei...toivotetaan yrittäjälle onnea ja menestystä...vilpittömästi.
Kyllä ois Veetillä toinen ääni  kellossa, jos "tundralle" joku rakentas samanlaista navettaa. Ois tukirosvo ja vaikka mitä muuta.

Aulis Anttila

  • Vieras
Tukirosvot...
Elltaantunut ilmapiiri täällä, on varmaan vaikea elää jos asenne työntekoa ja yrittämistä kohtaan on tätä luokkaa. Onnea vaan uudelle yrittäjälle!
Ju, ei...toivotetaan yrittäjälle onnea ja menestystä...vilpittömästi.
Kyllä ois Veetillä toinen ääni  kellossa, jos "tundralle" joku rakentas samanlaista navettaa. Ois tukirosvo ja vaikka mitä muuta.

Nehä on... vaik ei ois ku yks kanttura "navetassa"  :P :P ;D ;D

Veeti

  • Vieras
Vs: Lantalaisetkin rakentaa navetoita
Elltaantunut ilmapiiri täällä, on varmaan vaikea elää jos asenne työntekoa ja yrittämistä kohtaan on tätä luokkaa. Onnea vaan uudelle yrittäjälle!

Ju, ei...toivotetaan yrittäjälle onnea ja menestystä...vilpittömästi.
Kyllä ois Veetillä toinen ääni  kellossa, jos "tundralle" joku rakentas samanlaista navettaa. Ois tukirosvo ja vaikka mitä muuta.

On tukirosvo

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lantalaisetkin rakentaa navetoita
Tekisi mieli sanoa jotain kannustavaa, mutta enpä oikein osaa. Ei sillä, eipä tässä viestiketjussa ole kovin moni muukaan osannut muuta kuin aukoa päätään. Kai se kuitenkin on hyvä, että joku sentään yrittää. Jotenkin lannistava tunnelma, kun kaikkien vaan pitäisi istuskella suossa voivottelemassa kurjaa kohtaloaan. Jos jollain on innostusta aloittaa karjahomma, niin piru vieköön. Toteuttakoon itseään ja ryhtyköön hommiin. Jokainen yritys on tapauskohtainen, eikä niistä voi tietää etukäteen kuinka tulee käymään.

Onnea!
Kylmis

Itse mietin vaan sitä, että tekiköhän tuo kumminkin liian pienen yksikön ????
Aika pienellä lisäpanostuksella, homma olisi kasvanut senverran, että se elättäisi myös palkattua työvoimaa, eikä näinollen tulisi omistajalle liian raskaaksi vetää ????