Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lannoitteiden osto  (Luettu 15776 kertaa)

jms

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Vs: Lannoitteiden osto
Ei nyt kahden vuoden lannoitteita tullut ostettua, mutta vähän reilummin. Varsinkin jos LHP:tä laittaa ensi vuonna enemmän. Ei nämä pienet toimijat kyllä pysty kilpailemaan hinnalla, vai eikö niiden tarvi (yarakauna). Yaralaista täytyi/sai taas ostaa.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Lannoitteiden osto
Mä ostin viimeisenä poonuspäivänä 30.9 jaralaiseni. Määrä on laskettu niin, että kaikki menee keväällä, en jemmaa tai pelaile hintaspekulaatiolla.
Nothing is Something Worth Doing

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lannoitteiden osto
Mä ostin viimeisenä poonuspäivänä 30.9 jaralaiseni. Määrä on laskettu niin, että kaikki menee keväällä, en jemmaa tai pelaile hintaspekulaatiolla.
Voi, voi, termiinit ja futuurit on päivän sana ;)

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Lannoitteiden osto

Voi, voi, termiinit ja futuurit on päivän sana ;)
Taitaa nuo sanat olla aika iso tekijä siihen, että sun laatuviljat menee kahujen hinnalla vielä muutamia vuosia...
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lannoitteiden osto
Mä olen pyytänyt noilta MTK:n ihmisiltä, että järkkäisivät jonkun koulutuspäivän jossa näistä asioista puhuttaisiin.

gonemies

  • Vieras
Vs: Lannoitteiden osto
>>>Mä olen pyytänyt noilta MTK:n ihmisiltä, että järkkäisivät jonkun koulutuspäivän jossa näistä asioista puhuttaisiin.

Et voi olla tosissasi.MTK alkaisi futuurikauppaneuvojiksi   :D :D :D :D :D :o :o :o :o :o

Aprillipäivään on vielä jonkinverran aikaa..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lannoitteiden osto
Aika paljon on tapahtunut, kun suoraan on ottanut yhteyttä ja jotain asiaa kysynyt. Jonkun on tuolle tapahtumalle puitteet järkättävä, miksei siis mtk.

gonemies

  • Vieras
Vs: Lannoitteiden osto
Idealismi karisee iän myötä.

Useimmilta.Tulet huomaamaan .

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Lannoitteiden osto
Idealismi karisee iän myötä.

Useimmilta.Tulet huomaamaan .
Vain niiltä, jotka ovat liian heikkoja uskoakseen omaan asiaansa.
Nothing is Something Worth Doing

gonemies

  • Vieras
Vs: Lannoitteiden osto
>>>Vain niiltä, jotka ovat liian heikkoja uskoakseen asiaansa.

Sotket kaksi eri asiaa toisiinsa.Normaalia kepulaisuutta.

Heikot tarvitsevat jonkun joka kertoo mihin suuntaan mennä.Eipä koske meikäläistä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Lannoitteiden osto
Kerro ihmeessä mitkä ne kaksi asiaa ovat ja millä ihmeen "järjellä" sait puoluekannan sotkettua tähän?
Nothing is Something Worth Doing

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Lannoitteiden osto
Mä olen pyytänyt noilta MTK:n ihmisiltä, että järkkäisivät jonkun koulutuspäivän jossa näistä asioista puhuttaisiin.

***Ne asiat on suomeksi: nollasummapeli. Turhanaikaista kikkailua pikkusummilla.
Kui mää ain olen paras?

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Lannoitteiden osto
Mä olen pyytänyt noilta MTK:n ihmisiltä, että järkkäisivät jonkun koulutuspäivän jossa näistä asioista puhuttaisiin.

***Ne asiat on suomeksi: nollasummapeli. Turhanaikaista kikkailua pikkusummilla...
...jossa kannattaa muistaa, että mikään ei liiku ilmaiseksi, eli tässäkin joku vetää välistä. Nythän hinta pidetään ostofuutuureilla alhaalla. Siitä antaa viitettä, kun katsoo MaasTullissa olevia hintoja ja vertaa sitä kaupasta ostohintaan ennen rahtia.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lannoitteiden osto
Ostaa mitä tarvitsee jos on varaa ja myy roinat joista haluaa eroon.

Oikeasti... Meinaatteko vakavasti että apulantakaupassa me ostajat pääsemme joskus vahingossa liiemmin rikastumaan  ;D Eli että kaupassa joku ekonomi olisi jollekkin päivälle laskenut "kertoimet väärin" ja sinä hetkenä ostamalla köyhyys poistuisi vuosikausiksi..

Minä tilailin lonkalta jotain Y:tä muistaakseni pari kuukautta sitten. Ei ole näkynyt. Mutta ei se mitään, taidan oikeasti noudattaa suunnitelmaani satotason romahduttamisesta ensi vuonna.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Lannoitteiden osto

Minä tilailin lonkalta jotain Y:tä muistaakseni pari kuukautta sitten. Ei ole näkynyt. Mutta ei se mitään, taidan oikeasti noudattaa suunnitelmaani satotason romahduttamisesta ensi vuonna.

Salttua tilasin saman verran kuin viime vuonna,sain "edun" käytettyä. Onneks oli juurikin noita halpoja lantoja jemmassa tälle kesälle.

Ens kesänä samat suunnitelmat kuin sulla,tiedä satotasojen romahduttamisesta mutta todella budjettiratkaisulla tarkoitus kylvää kakstahoista ohraa. Ilman peittausta,apulantaa joko ripaus pskan kera tai parisataa kiloa salttua. Rikka-aineet ja noilla pitäisi irrota kuivana puitavaa laatuviljaa nelisen tonnia hehtaarilta.
Rypsiin ja vehnään sitten kaikki panostukset, varsinkin rypsiä suunnitelmissa isot alat. Tähän saakka ollut noin 25% viljelyksistä ilman LHP peltoja,ens kesän tavoite lähes 50%. Oli tänäkin vuonna kannattavin kasvi herneen jälkeen,kulut on pienet,sanokoon muut mitä tahansa vrt. vaikkapa ohra.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)