Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vuokra pelto/vuokran maksu  (Luettu 10116 kertaa)

apila

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vuokra pelto/vuokran maksu
Onko kenelläkään keskusteliosta kokemuksia pellonvuokran perinnästä??
Ostin vajaa pari vuotta sitten pelto alueen joka oli vuokrattu, vuokrasopimusta oli jäljellä 1 vuosi No minä tein vuokralaisen kanssa uuden (kirjallisen) vuokrasopimuksen vuodeksi. Ja vuokraa katsottiin hieman kohtuullisemmaksi, koska hän menettää pellot sitten vuoden päästä. Koska rupean niitä sitten itse viljelemään. Vuokran maksu sovittiin joulukuulle, Mutta ei tuota suoritusta ole vielä vaan näkynyt  >:(  Nyt on tarkoistus hoitaa noiden tukioikeuksien siirto, ensi viikon alussa. Tuli vaan mieleen että laitan sen jälkeen tuon vuokran perintään. Mutta mikä olisi helpoin tie tuon asian hoitamiseen? Ulosotto mies vai jokin perintä firma?

KT

  • Vieras
Vs: Vuokra pelto/vuokran maksu
Onko kenelläkään keskusteliosta kokemuksia pellonvuokran perinnästä??
Ostin vajaa pari vuotta sitten pelto alueen joka oli vuokrattu, vuokrasopimusta oli jäljellä 1 vuosi No minä tein vuokralaisen kanssa uuden (kirjallisen) vuokrasopimuksen vuodeksi. Ja vuokraa katsottiin hieman kohtuullisemmaksi, koska hän menettää pellot sitten vuoden päästä. Koska rupean niitä sitten itse viljelemään. Vuokran maksu sovittiin joulukuulle, Mutta ei tuota suoritusta ole vielä vaan näkynyt  >:(  Nyt on tarkoistus hoitaa noiden tukioikeuksien siirto, ensi viikon alussa. Tuli vaan mieleen että laitan sen jälkeen tuon vuokran perintään. Mutta mikä olisi helpoin tie tuon asian hoitamiseen? Ulosotto mies vai jokin perintä firma?
Tääl hoitaa tommoset hankalat asiakkaat Idän Perintä Oy (rajan takaa)  :D :D

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Vuokra pelto/vuokran maksu
Onko kenelläkään keskusteliosta kokemuksia pellonvuokran perinnästä??
Ostin vajaa pari vuotta sitten pelto alueen joka oli vuokrattu, vuokrasopimusta oli jäljellä 1 vuosi No minä tein vuokralaisen kanssa uuden (kirjallisen) vuokrasopimuksen vuodeksi. Ja vuokraa katsottiin hieman kohtuullisemmaksi, koska hän menettää pellot sitten vuoden päästä. Koska rupean niitä sitten itse viljelemään. Vuokran maksu sovittiin joulukuulle, Mutta ei tuota suoritusta ole vielä vaan näkynyt  >:(  Nyt on tarkoistus hoitaa noiden tukioikeuksien siirto, ensi viikon alussa. Tuli vaan mieleen että laitan sen jälkeen tuon vuokran perintään. Mutta mikä olisi helpoin tie tuon asian hoitamiseen? Ulosotto mies vai jokin perintä firma?

Yks tuttu maatalouspuolen koneurakoitsija käyttää aina perintätoimistoa. On helppoa kuulemma. Maksukuitit / vuokrasopimus mukaan ja perintätoimistoon, mars ! Kato vain, ettei sopimuksessanne ole vain porsaanreikiä, tekijämiehet löytävät kyllä ne tarkoitushakuisesti :D :D Mites iso urakka, paljonko hehtaareita , mitä sais maksaa ? ;) ;) ;)

Viimeksi muokattu: 02.01.08 - klo:22:08 kirjoittanut Loordi Fordson

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Vuokra pelto/vuokran maksu
Jos vuokran maksun piti olla joulukuussa, niin laita nyt ihmeessä ensin kohtelias muistutuskirje jossa kehoitat maksamaan ja kerrot että tämänä jälkeen asia menee perintätoimistolle. Kyseessä voi olla inhimillinen erehdyskin, niin ei siitä ensiksi perintäfirmalle kannata maksaa kun 0,90 euron postimerkilläkin voi selvitä.
Nothing is Something Worth Doing

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Vuokra pelto/vuokran maksu
perintään. Mutta mikä olisi helpoin tie tuon asian hoitamiseen? Ulosotto mies vai jokin perintä firma?

Mä ehkä itte ensiksi kysyisin ko. vuokralaiselta, että onko hän maksanut, kun ei oo suoritusta näkyny.

Ulosottoonhan sä et sitä saa ennenkuin tietyt kriteerit täyttyy, muistaakseni ainakin 2 muistutuslaskuakin pitää lähettää ym.

Ja jos hän on sen maksanut 31.12. niin välttämättä ei vielä ensimmäisenä arkipäivänä suoritus edes näy pankkitilillä, jos maksajan pankki on eri kuin omasi.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Vuokra pelto/vuokran maksu
Siis häh? Se kenellä ne pellot oli vuokralla silloin kuin ostit pellot itsellesi ei suostu maksamaan vuokraa, koska ei pidä siitä, että sinä veit muka hänen peltonsa??? Tee nyt äkkiä toimeksianto vaikka sille perintäfirmalle, niin oppii sekin tavoille..
Nothing is Something Worth Doing

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Vuokra pelto/vuokran maksu
Olin tuossa viikolla entisen vuokralaisen kanssa puheikkain, ja hän sanoi olevansa maksamatta vuokraa. >:(
kuulemma ei pidä siitä kun vein häneltä ne pellot.. :) Mutta nyt olen ainakin yhtä kokemusta rikkaampi... :D


Jos tukioikeudet on jo plakkaris, niin ei muuta kuin perintään, vuokrasopimus liitteeksi ja selvitys kuinka olet tähän mennessä yrittänyt saada saatavaasi ja pikaperintään vaikka tuonne http://www.lindorff.com/fifi/mainpage/productsandservices/debt_collection/

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Vuokra pelto/vuokran maksu
eka tukioikeuden siisti hoito sit ruvetaan v--ttui-- ja heti perintään vaikka tonne intrum justitia hesasta