Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kotieläintila/kasvinviljelytila  (Luettu 5363 kertaa)

kaivaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 192
Kotieläintila/kasvinviljelytila
Alkaapi rasittaan(vi....an)tuo navetalla ramppaaminen.En osaa/viitsi laskea paljonko on tukimarkoissa eroa per.hehtaari  kasvinviljely/kotieläintila.Tietääkö kukaan tai onko laskenut,vai pystyykö sitä laskemaan.Niin kai sen pystyy mutta ei viitsisi nyt ketään maatalouskeskuksen viisasta neuvojaa vaivata(maksaa niin hitosti)Olen B-alueella ja sonneja kasvattelen.Alkaa kohta nää talkoohommat riittään... :(

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Kotieläintila/kasvinviljelytila
Noin 90 euroa tavanomaisella tilalla per hehtaari..

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Kotieläintila/kasvinviljelytila
Lfa 100 euroa korkeempi
Ymppi 14 euroa korkeempi
Lisäksi kotieläintilan hehtaarituki 30 euroa
Ja tietysti sonneista saatavat tuet

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Kotieläintila/kasvinviljelytila
Pyöristät vähän yläkanttiin ;D
Maastullin mukaan LFA-korotus koko maassa 78,64 euroa per ha, muuten oikein..

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Kotieläintila/kasvinviljelytila
Pyöristät vähän yläkanttiin ;D
Maastullin mukaan LFA-korotus koko maassa 78,64 euroa per ha, muuten oikein..
Voi olla. Katoin vaan hakuoppaan sivuilta.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Kotieläintila/kasvinviljelytila
Niin katsos kotieläinkorotus 78,64(koko maassa), hakuoppaassa ei satasesta kyllä puhuta. Kasvitilakin saa lisäosaa A,B,C1 19,66 ja C2+ 24,58. Nämä yhteensä etelässä 98,3 ja C2+ vitosen enempi.

Jos verrataan etelän "suuria" peltotukia, niin LFA-tuessa jo 15 euroa eroa..pohjoisen hyväksi.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kotieläintila/kasvinviljelytila
Niin katsos kotieläinkorotus 78,64(koko maassa), hakuoppaassa ei satasesta kyllä puhuta. Kasvitilakin saa lisäosaa A,B,C1 19,66 ja C2+ 24,58. Nämä yhteensä etelässä 98,3 ja C2+ vitosen enempi.

Jos verrataan etelän "suuria" peltotukia, niin LFA-tuessa jo 15 euroa eroa..pohjoisen hyväksi.

Eli häviääkö kaveri käytännössä oikeastaan muuta, kuin eläntuet, jos siirtyy kasvinvljelytilaksi, eläintuet ei ole mitenkään ylisuuria B-alueella kumminkaan ????

kaima

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 142
Vs: Kotieläintila/kasvinviljelytila
Yaralta saa ilmaiset lannoitteet ja bonuksena mukaan rahaa, jolla korvaa 20e/ha multaustuen

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Kotieläintila/kasvinviljelytila
Tervetuloa kerhoon! Kannattaa ajoittaa rypeminen sopivalla ajoituksella. Tämä ohje pätee ainakin 2007 sitoutuneisiin kuten minä:

Ymp.
Yli 25 ey tai >0,4 ey/ha. Pitää ilmoittaa kuntaan 10 päivän kuluessa kun mennään pysyvästi alle. Silloin seuraava maksatus tulee kasvinviljelytilana. Eli lahtipäivä on pian maksatuksen jälkeen.

LFA
Joko 0,4 ey/ha, tai koko sitoumuskauden  >10 ey ja 0,2 ey/ha.
Kalenterivuoden keskimääräinen eläinyksikköluku (voi seurata Eviran raportilta ja laskea itse eteenpäin) suhteutetaan seuraavan vuoden peltoalaan ja viimeisenä hakupäivänä pitää olla joku elukka.

kaivaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 192
Vs: Kotieläintila/kasvinviljelytila
Tervetuloa kerhoon! Kannattaa ajoittaa rypeminen sopivalla ajoituksella. Tämä ohje pätee ainakin 2007 sitoutuneisiin kuten minä:

Ymp.
Yli 25 ey tai >0,4 ey/ha. Pitää ilmoittaa kuntaan 10 päivän kuluessa kun mennään pysyvästi alle. Silloin seuraava maksatus tulee kasvinviljelytilana. Eli lahtipäivä on pian maksatuksen jälkeen.

LFA
Joko 0,4 ey/ha, tai koko sitoumuskauden  >10 ey ja 0,2 ey/ha.
Kalenterivuoden keskimääräinen eläinyksikköluku (voi seurata Eviran raportilta ja laskea itse eteenpäin) suhteutetaan seuraavan vuoden peltoalaan ja viimeisenä hakupäivänä pitää olla joku elukka.
Ai mikä rypeminen.... ::)
Olen just taistellut noiden rajojen kanssa."Kun mennään pysyvästi alle"Kunnan maaseutusihteeri pelotteli että ei saa mennä hetkeksikään alle,muuten on heti tarkastajat pihassa ja sanktioita ropisee.Hiukan tuota ihmettelin kun yleensä puhutaan keskimääräisestä eläinyksikkömäärästä.En alkanut väitteleen.Liekö hän suuressa viisaudessaan oikeassa,olen kyllä muissakin asioissa sitämieltä että koko ukolle pitäs ostaa hamekangas... :D

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Kotieläintila/kasvinviljelytila
Tervetuloa kerhoon! Kannattaa ajoittaa rypeminen sopivalla ajoituksella. Tämä ohje pätee ainakin 2007 sitoutuneisiin kuten minä:

Ymp.
Yli 25 ey tai >0,4 ey/ha. Pitää ilmoittaa kuntaan 10 päivän kuluessa kun mennään pysyvästi alle. Silloin seuraava maksatus tulee kasvinviljelytilana. Eli lahtipäivä on pian maksatuksen jälkeen.

LFA
Joko 0,4 ey/ha, tai koko sitoumuskauden  >10 ey ja 0,2 ey/ha.
Kalenterivuoden keskimääräinen eläinyksikköluku (voi seurata Eviran raportilta ja laskea itse eteenpäin) suhteutetaan seuraavan vuoden peltoalaan ja viimeisenä hakupäivänä pitää olla joku elukka.
Ai mikä rypeminen.... ::)
Olen just taistellut noiden rajojen kanssa."Kun mennään pysyvästi alle"Kunnan maaseutusihteeri pelotteli että ei saa mennä hetkeksikään alle,muuten on heti tarkastajat pihassa ja sanktioita ropisee.Hiukan tuota ihmettelin kun yleensä puhutaan keskimääräisestä eläinyksikkömäärästä.En alkanut väitteleen.Liekö hän suuressa viisaudessaan oikeassa,olen kyllä muissakin asioissa sitämieltä että koko ukolle pitäs ostaa hamekangas... :D

eikö siinä katsota vuoden (ei sama ku kalenterivuosi) keskiarvoa, ei hetkellistä, koska ainaki sikaloita on kertatäyttöisiä ja joitakin mullitilojakin.