Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe dynä vt koeajo  (Luettu 15488 kertaa)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Fendt Favorit+ JF
oli muuten 140 hv,n massikka työnäytöksessä...

Eppäillä soppii. Ihanko kuskilta kysyit?
eikö siinä vanhanmallin 7475 jotain 140 hv ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Lastutettu 210 hp
oli muuten 140 hv,n massikka työnäytöksessä...

Eppäillä soppii. Ihanko kuskilta kysyit?

Lastutettu peli 210 hp
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Fendt Favorit+ JF
tehoja kyllä pystyy  nostaan niin paljon että 1350 posahtaa  ;)

Ja varmaan joutuukin, että niin tapahtuisi. Meillä päin on pitänyt nostaa 7485:n tehoja jo pelkästään ajosilppurin torven alla ajamiseen, ei ollu kuulemma muuten jaksanu kelata täyttä vauhtia kuorma päällä.

Lappalaisen naapuris ajelee isäntä vanhalla 312 Favoritilla
1100 JF peräs ja vankkaa karhoo vauhilla, kuuluu ihimettelevän
mitä sielä hommataan Lappalaisella kun musta savu SISUdieselistä täyttää
maiseman nii ettei rehusuihkua näy.
Naapurilla Vanhan Fendtin MWM
vääntää korkeelta ja kovaa ja rehu LENTÄÄ   ;D

Keskon näytökses oli kevennetty Dyna VT:n taakkaa kätevästi,
puolet teriistä tiputettu pois, johan huilaa eikä kuormakaan
paljoa paina  ;)
oli muuten 140 hv,n massikka työnäytöksessä 7475 ,miten pyöriskö 140 hv,n ventil  ;)

taitaa ojala vain ihmetellä ;)ei massikasta tuu yhtään savua ja 1350 jf ei kestä hyödyntää kokonaan 7485 ,n tehoja ollaan kuitenki 40 kuution kontti täytetty 5minuuttiin ja kaikki terät paikollaan  :D


Niin lujaa tohistaan, että aina saa noita teidän lainauksia olla panemas järjestykseen...

Niin tuo "huilaaminen"... Tää meillä päin huilaaminen on ikäänkuin lepäämistä.

Tästä on tositarinakin vuosikymmenien takaa, kun paappa oli ollu Espoon tietämillä (tiä, millä nimellä sillon oli) jollakin Korpijaakon tilalla harjurina oiskohan vuosi ollu 1929 tienoilla tjsp. Toinen harjuri oli savolainen. Siinä töitä tehdessä tietenkin tuli hiki ja paappa sano tälle savolaiselle, jotta huilatahan vähä. Ihmetys oli suuri, kun toinen meinaa, että ookko ihan tosissas ja alko huhkimaan kahta kauhiammin. No paappa tietenki ihmetteli, kunnes selvisi, että savolainen oli käsittäny huilaamisen ihan päinvastoin eikä lepäämiseksi.
tethering holes to their concave windings

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: dynä vt koeajo
Mitä paremmin traktori pitää kierrokset,sitä paremmin silippurikin nielöö.Jos kierrokset putuaa parahan väännön kohoralle alle parin tonnin,silippurin teho loppuu kans.Mitä isoompi raktori,sen paree.Ittellä parisataa hepoa ja pieni on.

Totta tuo mitä sanoit silppurin nielemiskyvystä,aiemmin oli ylimitoitettu kone ja nyt "sopiva". Ei kylläkään putoa kierrokset lainkaan,nappaa noukkimen tukkoon kun yrittää ahnehtia kosteahkolla ts. ka. 25-30% rehulla. Voima loppuu oikein kuivalla,ka. noin 50%, mutta sellaista ei järkeä tehdä kun ei tornia.

Millanen vetokone joka ei pidä kierroksia ;)?

Dyna-VT pitää kierrokset ja pudottaa ajonopeutta juuri niin kuten portaattoman kuuluukin tehdä, kun karhe vahvenee.
tethering holes to their concave windings

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: dynä vt koeajo
Dyna-VT pitää kierrokset ja pudottaa ajonopeutta juuri niin kuten portaattoman kuuluukin tehdä, kun karhe vahvenee.

Oikia vetokone alkaa vain piristymään kun karhe vahvenee ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: dynä vt koeajo
Dyna-VT pitää kierrokset ja pudottaa ajonopeutta juuri niin kuten portaattoman kuuluukin tehdä, kun karhe vahvenee.

Oikia vetokone alkaa vain piristymään kun karhe vahvenee ;D
Oikia vetokone alkaa vain piristymään kun savu vahvenee ;D :P
Köyhän kans on niin raskas jutella.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: dynä vt koeajo
Dyna-VT pitää kierrokset ja pudottaa ajonopeutta juuri niin kuten portaattoman kuuluukin tehdä, kun karhe vahvenee.

Oikia vetokone alkaa vain piristymään kun karhe vahvenee ;D
viime kesänä kaveri lupas maksaa remontit 1350 jos vetämällä rikki saan ilman virityksiä .2 tuntia ja kaks varopulttia syöttötelolta ja uusi kettinki poikki ,sitte sano että ei enään täysillä eikä etes maksanu kettinkiä. rehun ka jotain27  ;D
dynä vt se nykyaikasin portaaton

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: dynä vt koeajo
Dyna-VT pitää kierrokset ja pudottaa ajonopeutta juuri niin kuten portaattoman kuuluukin tehdä, kun karhe vahvenee.

Oikia vetokone alkaa vain piristymään kun karhe vahvenee ;D

Onko se piristymistä, jos savu sakenee ja kierrokset tippuu? Toki siinä lähestytään keskustelua väännön noususta ja sitä kautta tehoa säilymisestä, mutta todellisuus on se, ettei kierrosten edes ollut suotavaa pudota. Se mitä koneessa tapahtuu ei aina ole tarkoituksenmukaista itse työsuorituksen kannalta. 8) 8) 8)
tethering holes to their concave windings

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: dynä vt koeajo
Onko se piristymistä, jos savu sakenee ja kierrokset tippuu?

Ääh,tehoon mitään savua tarvita,happea ja polttoainetta sopivassa suhteessa. Ei savu sakene eikä kierrokset putoa,teho vain kasvaa vastuksen kasvaessa 8)

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Kulakki

  • Vieras
Vs: dynä vt koeajo
Mitä paremmin traktori pitää kierrokset,sitä paremmin silippurikin nielöö.Jos kierrokset putuaa parahan väännön kohoralle alle parin tonnin,silippurin teho loppuu kans.Mitä isoompi raktori,sen paree.Ittellä parisataa hepoa ja pieni on.

Totta tuo mitä sanoit silppurin nielemiskyvystä,aiemmin oli ylimitoitettu kone ja nyt "sopiva". Ei kylläkään putoa kierrokset lainkaan,nappaa noukkimen tukkoon kun yrittää ahnehtia kosteahkolla ts. ka. 25-30% rehulla. Voima loppuu oikein kuivalla,ka. noin 50%, mutta sellaista ei järkeä tehdä kun ei tornia.

Millanen vetokone joka ei pidä kierroksia ;)?


Dyna-VT pitää kierrokset ja pudottaa ajonopeutta juuri niin kuten portaattoman kuuluukin tehdä, kun karhe vahvenee.

Täs ois sul vehe, josa kiekat pysyy tapis isommalki silppuril. Eip ahista vaik ois kui paksu karho.

http://www.konedata.net/Kuvat/Agritechnica2007/Belarus2822-1.jpg