Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Raivaussahat  (Luettu 46065 kertaa)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Raivaussahat
Tuo pitää taatusti paikkansa, että jos sieltä kovapala lähtee lentoon, se tulee lujaa. Varmasti noissa laaduissa on eroja joten ihan halvimpiin kannattaa suhtatua varauksella, mutta onko tuo viidenkympin terä sen kummempi kiveen osuessaan, kuin se kuudentoista euron terä pitänee jokaisen harkita ihan itse.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Raivaussahat
tietysti voisi pekuloida silläkin että miksi net tarjuaa noissa kaupoissa noita raivurin teriä parilla kympillä, kuten paikallisella toolsilla tarjolla tilhin teriä..                        en nyt tiiä kaatuuko virma tuohon oikean terän hintaan...

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Raivaussahat
Suurin ongelma onkin niitten saatavuudessa, täällä paikallisella kauppiaalla niitä oli, mutten ennen ole mitään noin vaikeasti ostettavaa ostanut, varmasti viiskertaa se vannotti, että se on puolta kalliimpi, kuin tavallinen pelliterä, vaikken missään vaiheessa kysyny muuta, kuin saako sulta ostaa  8) jäi ihan tunne, että epäili mun maksukykyä raivurinterälle, joten totesin itsekseni, että etsin vaihtoehtoisen paikan niitten saamiseen. Tuossa oli huskun edustaja syysmarkkinoilla ja siltä kysyin terää, niin oli kuullut, että joku kilpaileva  merkki (sthil) saattaa sellaisia myydä, mutta heidän insinöörit oli vakaasti sitä mieltä, että ei tule kestämään kulmavaihteet moista rasitusta....koitin ihmetellä, etteikö se jatkuva riepominen rasita kulmaa, mulla ainakin on sen takia yksi haljennut  >:( mutta se kuulemma ei ole vaarallista vaan mahdolliset kovapalojen painosta aiheutuvat suuremmat kehävoimat.... Mutta kiva tietää, että noita oikeitakin raivurin teriä tosiaan saa muualtakin ja ihan kohtuu hinnalla, eihän tuo parikymppiä ole juuri enempää, kuin peltiterä ja itse kyllä olen kovasti valmis sen siitä sahaamisen nautinnosta maksamaan.

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 314
Vs: Raivaussahat
http://www.teraosa.fi/metsa-ja-puutarhakoneiden-varaosat-ja-tarvikkeet/furniture/raivurinterat.html?p=2

Löysin sen oranssin terän (CMT), noita olen nähnyt pehmeän muistini mukaan HongKong-tavarataloissa vai oliko Tokmannilla...tuo on maahantuojan sivu, ehkä senkin kautta saa lähimmän jälleenmyyjän kiinni. Terässä lukee raivaussaha erikseen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Raivaussahat
voe mahoton !   tuohan on sama terä kuin miun pläkkäntekkerissä oli silloin vuona ... olisko 1970 jotain?   onko toi vielä hengissä?   kuka tekee?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Raivaussahat
http://www.motonet.fi/fi/tuote/389078/CMT-raivaussahantera-KOVApala-22525mm
Tuolta olen hankkinut, ei mahdottomasti ole kokemusta vielä karttunut. En ainakaan moiti, vielä.
pessimisti ei pety!

Larppa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
  • Pohjalta on hyvä ponnistaa!
Vs: Raivaussahat
Vanha isäntä tuumas että olisi kiinnostusta lähteä mukaan raivuuhommiin. En omista kuin yhden huskun raivurin ja luulen että jos kaksin metsään mennään niin tulee tappelu kumpi saa sahan ja kumpi vesurin.

Eli toinen saha harkinnassa ostaa. Sthil tai husku. Mitä kokemuksia noista, tilhissä taitaa olla tuvan täydeltä elektroniikkaa kopan alla ja huskun saa vielä ihan peruskaasarilla. Huskulta 345 ja Sthililtä FS 410 taitaa olla aika liki ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan?

epäonnensoturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 334
Vs: Raivaussahat
Vanha isäntä tuumas että olisi kiinnostusta lähteä mukaan raivuuhommiin. En omista kuin yhden huskun raivurin ja luulen että jos kaksin metsään mennään niin tulee tappelu kumpi saa sahan ja kumpi vesurin.

Eli toinen saha harkinnassa ostaa. Sthil tai husku. Mitä kokemuksia noista, tilhissä taitaa olla tuvan täydeltä elektroniikkaa kopan alla ja huskun saa vielä ihan peruskaasarilla. Huskulta 345 ja Sthililtä FS 410 taitaa olla aika liki ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan?
Mulla on Stihl 460, ihan ok saha. Kerran menny kytkin, muuten toimii kesällä hyvin, talvella en oo paljoa sahaillu, mutta sillon hirtti kaasu, joo ois sen vaijerin voinu tietysti voidella.
Stihlissä pidempi runkoputki, kun huskissa sillä nyt ei hirveästi ole merkitystä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Raivaussahat
itellä tuo 450 ja sit kossile ostin jonsin lämpökahvasen mutta joitain pientä ollu tuossa jonesissa... liekö hepposemmin tehty..

rjm

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 113
Vs: Raivaussahat
En kyllä keksi mitään syytä miksi tuommoista vanhaa kaasaritekniikkaa enää ostaisi.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Raivaussahat
Eli toinen saha harkinnassa ostaa. Sthil tai husku.

Eipä noissa varmaan kovin paljoa eroa jos valjaat ovat tasaveroiset. Jos kumpikin on kaupppamatkan puolesta yhtä helppoja hankkia huolto mukaan luettuna ja tuntuvat päälle kokeillessa yhtä hyviltä, niin huvin, harrastuksen ja uteliaisuuden vuoksi voisi ostaa toisen merkkisen kuin jo on. Tai heittää kolikolla kumpi...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Raivaussahat
Vanhanaikaiset kaasarit on ainakin ammattitason vehkeistä heitetty syrjään ja hyvä niin. Huski tai Stihl on hyvä valinta, Jonserediä välttelisin, on käsittääkseni käynyt turhan heppoisaksi eli kestävyydessä sanomista. Itellä nyt Stiilin FS460 viidettä vuotta ja on pelannut tähän syksyyn asti ok. Nyt meni kolmannen kerran jousia poikki kytkimestä tälle syksylle. Tuntuu mystiseltä ja laitoin viestiä remonttimiehelle, että pitäisikö vaihtaa jo koko kytkinasetelma. Olisin ostanut aikanaan Huskin, mutta 545 oli aivan uusi malli ja perinteisesti Huskin ekat mallisarjat ovat aivan protoja, nyt varmasti soiva peli.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Raivaussahat
tuossa jonseissa ihmetyttää nuo hennot osat jotka sit husona kestää.. takuuseen muutamia menny ja aina tullu huson osina uudet...

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Raivaussahat
Ja mitkä osat on menneet takuuseen.Itellä koskaan takuuaikana ollut vikoja,kulumisen myötä sitten kytkimeen. Se nyt sitten menee kokonaan vaihtoon ellei sitten koko saha.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Raivaussahat
kulmayhde jolla kahvat runkoon ja kaasuvaijeri viritys ja liipasin ja nyt yritin koukun jousta mutta ei menny... kuluva osa..         nuo jonsesissa mutta vain käynnistinrulla stilhissä..