Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuleva kysyy  (Luettu 2815 kertaa)

uusAsialla

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Tuleva kysyy
Itse olen tuleva sika tilallinen ja kysyisin valaistus rempasta. Isä ja minä ollaan katseltu sikalaan valaistusta. Hinnaltaan ihan ok suomen tarjonta paitsi porsaitten osalta. Mikä näitten porsaitten osalta tekee lampuista erikoisia? Jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin ne on infrapun alamppuja eli jonkin sortin lämpölamppuja? Ja mikä niissa maksaa suomessa? Olisiko halvempaa tilata veroinensa ulkomailta heti suurempi erä niitä?

gonemies

  • Vieras
Vs: Tuleva kysyy
Finnparttia loisteputkivalaisimet on ainakin parempi jättää harkinnan asteelle.

kurtee

  • Vieras
Vs: Tuleva kysyy
Onnea matkaan tulevalle sikalanpitäjälle. Onnen lisäksi myös sitkeyttä - sitä tarvitaan, sikasyklien pohjalla on todella tiukkaa.
Virolaisista lämpölampuista on sen verran kokemusta etten niitä ostaisi, ne eivät kestä, hinta on kyllä halpa.
Jos nyt laittaisin porsaille lämmitystä, laittaisin lattialämmityksen.

PigBoss

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
  • Aina on oksan ottajia, kun on kuusen kaatajia
Vs: Tuleva kysyy
Onnea vaan tulevalle sikayrittäjyydelle. Oikea aika hypätä remmiin on näin sikasyklin pohjalla. Näkee heti mitä homma on ja parempi aika on lähempänä edessä kuin takana ja tärkeimpänä riski tulla suureksi oman tuotantosektorisi ruikuttajaksi on pienin.

Lämpölampuista on meillä luovuttu. Lattialämpö on nykyaikaisi konsti. Taitaa olla lämpömattojakin, joita heittää "kehiin". Meillä keinona olki, johon porsaat voivat sukeltaa ::)
Aika menee arvellessa, päivät päätä käännellessä.

Makkis

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 199
Vs: Tuleva kysyy
Tervetuloa sikamiesten joukkoon. Ilmeisesti tarkoitat kuitenkin lamppua porsituskarsinaan. Ei porsaat mitään erikoisia lamppuja tarvitse. Tavallinen kirkas lämpölamppu riittää. Se kestääkin jos se on hyvin kiinni esim. porsaskatoksessa. Lämpö on tärkein! Lattialämmitys on ehdoton, mutta jos sitä nyt ei ole niin laita kummimaton pala sinne porsaiden makuunurkkaan.