Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuliko konkurssi sittenkin  (Luettu 42566 kertaa)

Teerinki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 239
Vs: Tuliko konkurssi sittenkin
Ei kai kukaan niin hölmö oo,et luuli ton touhun pitkään jatkuvan.

viljelyexpertti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Asian vierestä

Etköhän sinä itsekin tiedä miten homma toimii. Protesti merkintä kun voi tulla vasta kuukausien päästä sen syntymästä. Silloin kun kaupat tehtiin luottohäiriö merkintöjä ei ollut, joten luottoa annettiin. Ja tuossa kun kirjoitin " kyllä sinullakin olisi alkanut puntti väpättämään, kun täältä lukisit, että sellainen joka on sinulle 38000€ velkaa on haettu konkurssiin" hain lähinnä sitä, että jos sellaista lukisit jostain niin varmasti pelästyisit itsekin asiasta.
Ja tuo mainitsemani summa oli muuten jo suurimmaksi osaksi maksettu siihen mennessä ja ihan ajallaan, kun täällä alkoi liikkua huhuja siitä.
Ja kuten aikaisemmin olen kirjoittanut, niin minä sain kaikki rahani pois ja vielä ihan ajallaan, ettei siinä mitään ongelmia tullut minulle. Mutta todellakin pelästyin pahan kerran kun luin asiasta, koska kuitenkin silloin vielä saatavia oli saamatta.

Ja muuten minun harjoittamassani yritystoiminnassa on joitain löyhiä yhtäläisyyksiä sinun yritystoimintaasi. Esim. minuakin on joskus houkuteltu noihin led hommii. Ja me olemme olleet muutamankeran samoissa tilaisuuksissakin.

Mitenkä muuten on, onko led puolen myynti jo auennut kuinkakin hyvin?  Aikaisemmin kun ihmiset eivät oikein osanneet mieltää siitä koituvia säästöjä pitkässä juoksussa. Jospa se alkaa tämän laman jälkeen muuttua enemmänkin.

Joo tiedän kyllä miten homma etenee ja joskus ne tilanteet vaan vaihtuu aika nopeasti, tuo luottotietojen seuraaminen ja tarkistaminen on kyllä nykyään ihan "peruskauraa", sitä tehdään kaikessa kaupankäynnissä jatkuvasti, joten siinä mielessä en pidä sitä minään uteluna tai ylivarovaisuutena.

Led hommat etenevät, vähän tälläiset uudet tuotteet ja nämä lama-ajat pitävät ostajat varovaisena, mutta ledien edut ovat niin selviä, säästöt, huoltotarpeen vähäisyys jne ... aukaisevat latuja hiljaa mutta vääjäämättä.
Kyllä se vaan niin on, että energiansäästöissä saadaan vielä paljon aikaan, muutama vuosi kun odotellaan niin käy se seuraavakin ydinvoimala tarpeettomaksi, kun tuo paperiteollisuuskin näyttää maasta melkein loppuvan.

Nyt kirjoitan kokonaan asian vierestä. Mutta täytyy kysyä että oletteko jo kokonaan hylänneet perinteisen tekniikan ja keskittyneet pelkästään ledeihin? Jo jos ei, niin kuinka paljon siellä pohjoisessa vielä kysytään perinteistä tekniikkaa.
Ihan sillä vaan, että yritykseni urakoi tässä viime keväänä täällä eteläsuomessa ison kohteen, jossa kaikille vuokralaisille yritettiin myydä led systeemejä. Mutta ainoastaan yksi vuokralainen ymmärsi pitkässä juoksussa koituvan säästön. Sitä ei voinut kuin ihmetellä.

Nyt kun tämä taantuma on muuttunut lamaksi ja mekin olemme joutuneet lomauttamaan pitkälti toistakymmentä asentajaa, niin olen tullut siihen tulokseen, että pistän meidän yritykseen pystyyn tuon led puolen, niin on sitten isku valmiina kun kauppa alkaa taas käymään. Olen alustavasti osramin edustajien kanssa puhunut ja eiköhän se siitä liikkeelle lähde. Eikös se teidänkin porukka käyttänyt osramia?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Asian vierestä

Nyt kirjoitan kokonaan asian vierestä. Mutta täytyy kysyä että oletteko jo kokonaan hylänneet perinteisen tekniikan ja keskittyneet pelkästään ledeihin? Jo jos ei, niin kuinka paljon siellä pohjoisessa vielä kysytään perinteistä tekniikkaa.
Ihan sillä vaan, että yritykseni urakoi tässä viime keväänä täällä eteläsuomessa ison kohteen, jossa kaikille vuokralaisille yritettiin myydä led systeemejä. Mutta ainoastaan yksi vuokralainen ymmärsi pitkässä juoksussa koituvan säästön. Sitä ei voinut kuin ihmetellä.

Nyt kun tämä taantuma on muuttunut lamaksi ja mekin olemme joutuneet lomauttamaan pitkälti toistakymmentä asentajaa, niin olen tullut siihen tulokseen, että pistän meidän yritykseen pystyyn tuon led puolen, niin on sitten isku valmiina kun kauppa alkaa taas käymään. Olen alustavasti osramin edustajien kanssa puhunut ja eiköhän se siitä liikkeelle lähde. Eikös se teidänkin porukka käyttänyt osramia?

Jooo, me olemme kyllä lopettaneet perinteisten valmistuksen kokonaan ja siirtyneet ledeihin, nykyään keskitymme ihan omaan tuoteperheeseen ja asiakasryhmään ja oikeastaan vaan välitämme entisiä tuotteita, tosin tänäkin vuonna olemme kyllä tehneet ja toimittaneet perinteisiä sinne etelään muutamille vanhoille asiakkaille, pääasiassa pankeille.
Ledit on olleet kokoajan Osramin ledejä, ne on aikalailla kalliimpia mutta niiden myynti on helpompaa ominaisuuksien takia, eli laatu ja kirkkaus.
Itse keskitys jatkossa myyntityöhön, kulut laskee kun ei tarvita ammattimiehiä palkkakirjoilla ja pääomantarve pienenee, asennuksiin tietenkin tarvitaan aina miehiä, mutta ne katsotaan sitten aina erikseen.

Ehkä ne vuokralaiset ymmärtää paremmin, kun kerrot niille Keskon tekemän laskelman niille, kymmenen vuoden aikana huoltokulut ja sähkönkulutus on puolet hankintakulusta, molemmat jää pois kun siirrytään ledeihin.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Tuliko konkurssi sittenkin
Miksi ihmeessä ledikaaaappias vielä viljelee sivutöinään?
;D ;D

Teikäläisten pisnevaistolla luulis ymmärtävän, että breznevin ajassa mennään. ;D ;D ;D

Vai onko niin, että maatalous on harrastus ja ledikauppa pisnes?
Ei ole ekakerta, kun työelämässä ollaan kovia businesmiehiä, mutta sitä kotimaatilaa hoidaa ihan eri businesopein (isältä opituin). ;D ;D
   

Maatalous on huonosti arvostettua ja nimenomaan viljelijöiden itsensä toimesta, yleensä kannattaa kulkea vastavirtaan eli sinne mistä muut poistuu ....
Ei maatalous sinänsä poikkea mitenkään muusta yritystoiminnasta, kyse on tulojen ja menojen välisestä laskutoimituksesta, josta jotain pitäisi saada jäämään viivan alle.

Zeppeliini

  • Vieras
Vs: OSUMA!!!
Hain tässä nimittäin keskustelua konkurssin/sien syistä ja siitä mitä niistä voi oppia. En siis mitään sinun toivomaasi lapsellista ilkkumista.

Taisit ihan itse alkaa tuon ilkkumisen...

Se että itse yrittäjänä seuraat asiakkaiden tilannetta on ihan ok, mutta se että täällä aletaan yksittäisen yrittäjän tilannetta setvimään on ihan perseestä. Siihen tuo osuma viittasi.
Täältä tähän.

Viimeksi muokattu: 22.08.09 - klo:17:25 kirjoittanut Zeppeliini

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: OSUMA!!!
Hain tässä nimittäin keskustelua konkurssin/sien syistä ja siitä mitä niistä voi oppia. En siis mitään sinun toivomaasi lapsellista ilkkumista.

Taisit ihan itse alkaa tuon ilkkumisen...

Se että itse yrittäjänä seuraat asiakkaiden tilannetta on ihan ok, mutta se että täällä aletaan yksittäisen yrittäjän tilannetta setvimään on ihan perseestä. Siihen tuo osuma viittasi.
Täältä tähän.

Sinällään olet oikeassa, eihän yksittäisten ihmisten asioiden vatvominen tällaiselle palstalle kuulu. Mutta tietyllä tapaa isot tilalliset ovat tänä päivänä, ja varmaan aikaisemminkin ovat olleet, vähän kuin poliitikkoja: viran tuoma julkisuus tulee vain kestää. Lisäksi isot tilat peilaavat aikaansa, niille tulee pääsääntöisesti ensimmäisenä ammattiin liittyvät uudistukset tekniikkaan, työtapoihin ja liiketoiminnan harjoittamiseen joten onhan se pienoinen pakko seurata heidän toimintaansa myös tällaisissa tapauksissa.

Toisaalta vapaehtoisesti moni isotilallinen tuntuu olevan halukas esittelemään tilaansa/ toimintaansa lehtien sivuilla, joten ihmekkös tuo jos sitten myös kiinnostaa kys. tilan tapahtumat toistenkin päin.

Lisäksi uskoisin, että 99 % tätä palstaa lukevista tietää nämä ikävät tapaukset vain erittäin pintapuolisesti. Muistaa että tila on menny konkurssiin(vai onko menny?) jossain päin suomea, thats it, ei tiedä nimeä, hyvä jos paikkakunnan 

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Tuliko konkurssi sittenkin


Maatalous on huonosti arvostettua ja nimenomaan viljelijöiden itsensä toimesta, yleensä kannattaa kulkea vastavirtaan eli sinne mistä muut poistuu ....
Ei maatalous sinänsä poikkea mitenkään muusta yritystoiminnasta, kyse on tulojen ja menojen välisestä laskutoimituksesta, josta jotain pitäisi saada jäämään viivan alle.


[/quote]
Etkös emo kirjoittanut ansiokkaasti arvonlisäverosta saitilla.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Tuliko konkurssi sittenkin


Maatalous on huonosti arvostettua ja nimenomaan viljelijöiden itsensä toimesta, yleensä kannattaa kulkea vastavirtaan eli sinne mistä muut poistuu ....
Ei maatalous sinänsä poikkea mitenkään muusta yritystoiminnasta, kyse on tulojen ja menojen välisestä laskutoimituksesta, josta jotain pitäisi saada jäämään viivan alle.


Etkös emo kirjoittanut ansiokkaasti arvonlisäverosta saitilla.
[/quote]

Varmasti useammankin kerran, mutta muistaisi vain vielä senkin, mitä mieltä milloinkin oli, niin ei kirjoittelisi niin paljon ristiin ....

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Tuliko konkurssi sittenkin
Kun maatalouden piirissä tuotekehitys ( siis tuotantoon liittyvien koneiden ja rakennusten sekä tuotantotapojen) tapahtuu edelleen pääosin kokeilemalla edelläkävijöiden tai hyväuskoisten (ovat eri sakkia) lompakon avulla, on väistämätön tosiasia, että toisella ennakkoluulottomalla käy tuuri ja hän on todellinen edelläkävijä uudella tekniikalla. Se toinen taas, jonka kohdalla uutuusmetodi/-laite ei toimikkaan, kärsii menetykset nahoissaan.

Juoksukilpailussakin voiton edellytykset ovat sillä joka pääsee ensimmäisenä matkaan olettaen, että lähtee oikeaan suuntaan.

Jos lehdistössäkin aluksi esitelty maatalouden hanke meneekin myttyyn tavalla tai toisella, on mielestäni jopa reilua, että asiaa tuodaan julkisuuteen. Keskustelupalstojen luonteeseen kuuluu, että osa edes pyrkii keskustelemaan asioista. Osa joukosta heittelee kevyitä herjoja, joista sitten herkimmät vetävät jalkapallon nenäänsä. Henkilökohtaisuuksiin ei mielestäni ole monestikaan täällä menty (perhesuhteet, terveydentilat, ym.). Vapaalla puolella tietenkin epäillään kirjoittajien lääkitysten tasoa puolin ja toisin, mutta onhan siihen aihettakin annettu.

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Tuliko konkurssi sittenkin


Maatalous on huonosti arvostettua ja nimenomaan viljelijöiden itsensä toimesta, yleensä kannattaa kulkea vastavirtaan eli sinne mistä muut poistuu ....
Ei maatalous sinänsä poikkea mitenkään muusta yritystoiminnasta, kyse on tulojen ja menojen välisestä laskutoimituksesta, josta jotain pitäisi saada jäämään viivan alle.


Etkös emo kirjoittanut ansiokkaasti arvonlisäverosta saitilla.

Varmasti useammankin kerran, mutta muistaisi vain vielä senkin, mitä mieltä milloinkin oli, niin ei kirjoittelisi niin paljon ristiin ....
[/quote]
pikku sutjaus emon alville

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: OSUMA!!!


Huomaa kyllä että olet joku pohjalainen juntti, etkä ole ikinä harrastanut yritystoimintaa.
Ainakin minä teen sen verran paljon bisnestä sekä yksityisten, että yritysten kanssa ja niissä on aika pääomat kiinni, että minun on tärkeää tietää niitten taloudellinen asema joittenka kanssa teen bisnestä.
Koska pienenä velkojana en kuitenkaan saisi konkurssipesistä mitään ulos.

Toistaiseksi minulta ei ole jäänyt saatavia saamatta kuin yhdeltä asiakkaalta. Ja suurimmaksi osaksi se johtuu siitä, että seuraan konkurssiuutisia ja tarkistan luottotiedot sellaisilta joiden kanssa käyn kauppaa. Ja jos joku sellainen jonka kanssa olen käynyt kauppaa menee konkurssiin, niin tietenkin minua kiinnostaa syy siihen. Ja tietenkin kiinnostaa myös se, että kuinka lähellä oli että omatkin olisivat jääneet saamatta.
[/quote]

Jos olisit fiksumpi, niin ymmärtäisit, että ihan kaikkea ei tarvi netissäkään jauhaa. Toki maaltahan tuo juoruämmäily ja kyttäys onkin kotoisin.  ;D

Ainostaan täysi juntti tälläisiä avauksia jaksaa agroonkin tehdä.  8)



[/quote]

tietyt asiat vaan pitää saada toistenkin tietoon.

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: OSUMA!!!

Jospa sinäkin juuri intistä päässyt pikkuloppi tulisit mukaan näihin aikuisten keskusteluihin vasta sitten, kun sinulta löytyy asioista omakohtaisia kokemuksia. Siis iskän sylissä istumista ei lasketa kokemukseksi.
Kuule luuseri kolmatta vuosikymmentä yrittäjänä mennään...

joko olet montakin konkurssia tehnyt?  ;D ;D

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: OSUMA!!!
Hain tässä nimittäin keskustelua konkurssin/sien syistä ja siitä mitä niistä voi oppia. En siis mitään sinun toivomaasi lapsellista ilkkumista.

Taisit ihan itse alkaa tuon ilkkumisen...

Se että itse yrittäjänä seuraat asiakkaiden tilannetta on ihan ok, mutta se että täällä aletaan yksittäisen yrittäjän tilannetta setvimään on ihan perseestä. Siihen tuo osuma viittasi.
Täältä tähän.

mutta kun tämä nyt kyseessä oleva yksittäinen yrittäjä on vaan ollut vähän jokaisessa maatalousalan lehdissä esillä niin miksi siitä ei saisi täällä kirjoittaa mitään kun asiat eivät olekkaan menneet niin kuin piti?

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: OSUMA!!!


mutta kun tämä nyt kyseessä oleva yksittäinen yrittäjä on vaan ollut vähän jokaisessa maatalousalan lehdissä esillä niin miksi siitä ei saisi täällä kirjoittaa mitään kun asiat eivät olekkaan menneet niin kuin piti?
[/quote]

Nuinko luulet? Vai olisko pankki keksinny lakimiäs kerhosansa parempia kaatomenetelmiä?
Lakihan ei ole niinko se luetaan , vaa ninko joku sattuu sen tulukittee!
Yrityspualella sanotaan konkurssisista, notta se on tavarantoimittajien rahoottama tuatekehittelytauko.
Vaa ei taira sopia maatalloutee yhtä hyvi!????

Von Fendt

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 173
Vs: Tuliko konkurssi sittenkin
Urjalan konkkatila siirtynyt eräälle laskut-aina-maksamatta miehelle.

Mikäs konkkatila Urjalassa on ???  ???

80-luvulla maastullissa luki ettei maatila voi mennä konkkaan, pankki vain asettaa sen myyntiin. Pälkäneellä pankki ahdisti liikaa ja ajoi isännän vaihtoehdot vain yhteen, konkurssihan on vaihtoehto  ;D Kurssi kun kurssi. Isännällä silti nelivetomaasturi perseen alla  8)