Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe viljan hinta -40% ja sitä rataa  (Luettu 19730 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: viljan hinta -40% ja sitä rataa
Aivan sama AB-eläintuet on siltikin ihan karkkirahaa..

emo-heikki

  • Vieras
Vs: viljan hinta -40% ja sitä rataa
Aivan sama AB-eläintuet on siltikin ihan karkkirahaa..

Jooo, ehkä mutta niinhän ne on kaikki muutkin tuet, jos katsotaan budjetin loppusummaa, ei Suomen budjettia näillä toimenpiteillä oikaista, vaikka kaikki maataloustuet lakkautettaisiin Suomesta ????

Aulis Anttila

  • Vieras
Oikaisu...
Aivan sama AB-eläintuet on siltikin ihan karkkirahaa..

Jooo, ehkä mutta niinhän ne on kaikki muutkin tuet, jos katsotaan budjetin loppusummaa, ei Suomen budjettia näillä toimenpiteillä oikaista, vaikka kaikki maataloustuet lakkautettaisiin Suomesta ????

Juu... ei ku ei... ei todellakaan.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: viljan hinta -40% ja sitä rataa
Aivan sama AB-eläintuet on siltikin ihan karkkirahaa..

Jooo, ehkä mutta niinhän ne on kaikki muutkin tuet, jos katsotaan budjetin loppusummaa, ei Suomen budjettia näillä toimenpiteillä oikaista, vaikka kaikki maataloustuet lakkautettaisiin Suomesta ????

Paalinpyörittäjä tuossa varmaan tarkoitti että ab-eläintuet on karkkirahaa tilan taloudessa, osuus liikevaihdosta on sen verran pieni. Sen sijaan c-tuet tilan taloudessa ovat monesti kaikkea muuta kuin karkkirahaa vaikka ne maatalousbudjetissa olisivatkin koko budjetti ajatellen ehkä karkkirahaa? Mutta en nyt tiedä, eikös nuo kotimaiset tuet ole kuitenkin vähän alle miljardi euroa ja kun budjetin loppusumma on noin 40 miljardia niin onhan tuo nyt sentään yli 2% budjetin loppusummasta. Onko se sitten paljon vai vähän? Mutta tilan talouden kannalta ab-tukien merkitys ja c-tukien merkitys niin ero siinä on kyllä merkittävä. Eiköhän se liene pohjoisen emotilallakin aika huomattava tuo tukien osuus liikevaihdosta?


Valtion budjetti taitaa olla siellä 200 miljardin kieppeillä, eli miljardi ei siinä paljon paina.

Aulis Anttila

  • Vieras
Mitäääääääääääääääää...
Valtion budjetti taitaa olla siellä 200 miljardin kieppeillä

 ??? ??? ??? ??? :o :o :o :o :o

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Mitäääääääääääääääää...
Valtion budjetti taitaa olla siellä 200 miljardin kieppeillä

 ??? ??? ??? ??? :o :o :o :o :o

Minäkin vähän ihmettelen tuota summaa. Itse muistelisin sen olevan n.50 miljardia euroa, kun se markka aikaan oli 300 miljardia markkaa.
No jos tuo 200 miljardia pitää paikansa, niin ei kyllä maatalous ole ensimmäinen josta pitäisi leikata, eikä puolustus. Nuihin kumpaankaan ei muistaakseni saada uhrattua kunnolla edes 5 miljardia yhteensä.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Aulis Anttila

  • Vieras
Loppusumma...
Valtion budjetti taitaa olla siellä 200 miljardin kieppeillä

 ??? ??? ??? ??? :o :o :o :o :o
Minäkin vähän ihmettelen tuota summaa. Itse muistelisin sen olevan n.50 miljardia euroa, kun se markka aikaan oli 300 miljardia markkaa. No jos tuo 200 miljardia pitää paikansa, niin ei kyllä maatalous ole ensimmäinen josta pitäisi leikata, eikä puolustus. Nuihin kumpaankaan ei muistaakseni saada uhrattua kunnolla edes 5 miljardia yhteensä.

Valtion budjetin loppusumma on n. €50mrd... kuka haluaa tutustua penneihin ja sentteihin niin löytää nuo tiedot... kvg  :P ::) ;D

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: viljan hinta -40% ja sitä rataa
Aivan sama AB-eläintuet on siltikin ihan karkkirahaa..

Jooo, ehkä mutta niinhän ne on kaikki muutkin tuet, jos katsotaan budjetin loppusummaa, ei Suomen budjettia näillä toimenpiteillä oikaista, vaikka kaikki maataloustuet lakkautettaisiin Suomesta ????
Minulla kansalliset kotieläintuet 3,5 prossaa koko tukipotista, paljonkos sulla vastaava?
Ai sori en muistanutkaan sun matikkataitoja; tuotanto ei oo kasvanu, suhteellinen osuus pienentyný etelässä vain 4 prossaa, C2+ ei sisällä pohjoista suomea etc...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: viljan hinta -40% ja sitä rataa
Aivan sama AB-eläintuet on siltikin ihan karkkirahaa..

Jooo, ehkä mutta niinhän ne on kaikki muutkin tuet, jos katsotaan budjetin loppusummaa, ei Suomen budjettia näillä toimenpiteillä oikaista, vaikka kaikki maataloustuet lakkautettaisiin Suomesta ????
Minulla kansalliset kotieläintuet 3,5 prossaa koko tukipotista, paljonkos sulla vastaava?
Ai sori en muistanutkaan sun matikkataitoja; tuotanto ei oo kasvanu, suhteellinen osuus pienentyný etelässä vain 4 prossaa, C2+ ei sisällä pohjoista suomea etc...

Vähän on enempi, se täytyy tunnustaa ....
Tosin minä en kyllä harrasta sivutoimista urakointia, maatalouteni on nimenomaan karjankasvatusta.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Loppusumma...
Valtion budjetti taitaa olla siellä 200 miljardin kieppeillä

 ??? ??? ??? ??? :o :o :o :o :o
Minäkin vähän ihmettelen tuota summaa. Itse muistelisin sen olevan n.50 miljardia euroa, kun se markka aikaan oli 300 miljardia markkaa. No jos tuo 200 miljardia pitää paikansa, niin ei kyllä maatalous ole ensimmäinen josta pitäisi leikata, eikä puolustus. Nuihin kumpaankaan ei muistaakseni saada uhrattua kunnolla edes 5 miljardia yhteensä.

Valtion budjetin loppusumma on n. €50mrd... kuka haluaa tutustua penneihin ja sentteihin niin löytää nuo tiedot... kvg  :P ::) ;D

Jooo, tässä se nyt sitten näkyy, minä kun en paljon politiikkaa harrasta, niin saattaa tosiaan käydä niinkin, että käsitys valtion budjetin koosta on markka-ajalta ????

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: viljan hinta -40% ja sitä rataa
Aivan sama AB-eläintuet on siltikin ihan karkkirahaa..

Jooo, ehkä mutta niinhän ne on kaikki muutkin tuet, jos katsotaan budjetin loppusummaa, ei Suomen budjettia näillä toimenpiteillä oikaista, vaikka kaikki maataloustuet lakkautettaisiin Suomesta ????
Minulla kansalliset kotieläintuet 3,5 prossaa koko tukipotista, paljonkos sulla vastaava?
Ai sori en muistanutkaan sun matikkataitoja; tuotanto ei oo kasvanu, suhteellinen osuus pienentyný etelässä vain 4 prossaa, C2+ ei sisällä pohjoista suomea etc...

Vähän on enempi, se täytyy tunnustaa ....
Tosin minä en kyllä harrasta sivutoimista urakointia, maatalouteni on nimenomaan karjankasvatusta.
Minä todella sananmukaisesti "harrastan" urakointia, mutta sen osuus vajaa 10 prossaa liikevaihdosta, joten ei paljoa vaikuta kotimaisten tukien osuuteen liikevaihdosta. Jotenkin haiskahti vastauksesi taas saivartelulta..

Juu karjaa minäkin kasvatan ja päätoimisesti, enkä niinkään kotieläintukia..

emo-heikki

  • Vieras
Vs: viljan hinta -40% ja sitä rataa
Aivan sama AB-eläintuet on siltikin ihan karkkirahaa..

Jooo, ehkä mutta niinhän ne on kaikki muutkin tuet, jos katsotaan budjetin loppusummaa, ei Suomen budjettia näillä toimenpiteillä oikaista, vaikka kaikki maataloustuet lakkautettaisiin Suomesta ????
Minulla kansalliset kotieläintuet 3,5 prossaa koko tukipotista, paljonkos sulla vastaava?
Ai sori en muistanutkaan sun matikkataitoja; tuotanto ei oo kasvanu, suhteellinen osuus pienentyný etelässä vain 4 prossaa, C2+ ei sisällä pohjoista suomea etc...

Vähän on enempi, se täytyy tunnustaa ....
Tosin minä en kyllä harrasta sivutoimista urakointia, maatalouteni on nimenomaan karjankasvatusta.
Minä todella sananmukaisesti "harrastan" urakointia, mutta sen osuus vajaa 10 prossaa liikevaihdosta, joten ei paljoa vaikuta kotimaisten tukien osuuteen liikevaihdosta. Jotenkin haiskahti vastauksesi taas saivartelulta..

Juu karjaa minäkin kasvatan ja päätoimisesti, enkä niinkään kotieläintukia..

Eli keskityt pinta-alojen hallintaan ja niiden tukien maksimoimiseen, esim. luomun kautta ....