Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rehu loppumassa tilalta  (Luettu 20166 kertaa)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lusmusakki...
Torstaina ajokilometrejä 530 km , 27 lehmää , joten pitkä päivä tuli tehtyä . Eilen pikkukeikka Somerolla , tänään verstas päivä .

Ihan uteliaisuuttani, eikä missään piruilumielessä kysyisin:
"Kumpi on parempaa tienestiä, sorkanhoito vai kilometrien ajaminen+yli 6 tunnin keikat vieraalla paikkakunnalla"?
Laskutan kilometreistä kiinteän 100 ekee jos matka on yhteen suuntaan yli 200 km . 150 ekee jos menee yli 400 km . Paremmin sorkista saa kuin ajamisesta , mutta pitää jaksaa myös tehdä . Pari pidempää keikkaa viikossa menee mukavasti .
Entäs osa- tai kokopäiväraha? Vai jääkö verot niin alas ettei kannata maksaa?

Päivärahat otetaan tilinpäätöksessä kuluna eli se on yksitekijä vähennyksinä , periaatteessa saisin osakeyhtiönä paremmat päiväraha poistot ja auton vähennykset kulukorvauksina , aika näyttää mihen päin mennään . Tänä vuonna ostos pitävät huolen ettei verotettavaa paljoa tule . 



Voithan sinä laskuttaa asiakkaalta ne päivärahat, näinhän isotkin firmat tekee ????

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Rehu loppumassa tilalta
Niin kai niin kai vois mutta minä laskutan kuten itse parhaaksi näen

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Rehu loppumassa tilalta
Niin kai niin kai vois mutta minä laskutan kuten itse parhaaksi näen
Joo, en minä ainakaan lähtisi laskuttamaan asiakkaalta päivärahoja. Kyllä niitten kanssa on vaan itse itselleen maksettava. Kilometreistä ja työstä vain kirjoitetaan lasku. Jos auto (ja kärry) yksityistalouden ajoneuvot niin niillekin saa maksettua verovapaat kilometrikorvaukset, pitkissä ajoissa aika kannattavaakin jos hyvä edullinen auto. Silloin ei tietenkään saa kuluja vähennyksiin.

dexta super

  • Vieras
Vs: Rehu loppumassa tilalta
Niin kai niin kai vois mutta minä laskutan kuten itse parhaaksi näen
Joo, en minä ainakaan lähtisi laskuttamaan asiakkaalta päivärahoja. Kyllä niitten kanssa on vaan itse itselleen maksettava. Kilometreistä ja työstä vain kirjoitetaan lasku. Jos auto (ja kärry) yksityistalouden ajoneuvot niin niillekin saa maksettua verovapaat kilometrikorvaukset, pitkissä ajoissa aika kannattavaakin jos hyvä edullinen auto. Silloin ei tietenkään saa kuluja vähennyksiin.

Kai ne päivärahat saa kuitenkin vähentää verotettavasta tulosta?
Niin, eihän niitä päivärahoja asiakkaan laskuun merkitä erikseen. Eikös yrittäjä, itse kukin kohdallaan, harkitse ne työn hintaan sisältyväksi? Vai eikai sitä sentään talkootyönä "vieraissa" käydä? ;)