Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Siirtykää valioon  (Luettu 7545 kertaa)

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Siirtykää valioon
Miks pitäis siirtyä sellaiseen firmaan joka maksaa 10% vähemmän maidosta? >:( Ei jummarra... ???
Jos arla maksaa tällä hetkellä vähän enemmän niin sehän on taktikointia.Se yrittää saada valiosta selkävoiton.Kuvitellaanpa tilanne,että valio lopettaa.Ei silloin Arlan tartte maksaa yhtään enempää,kuin se maksaa Ruotsissa ja Tanskassa.Älkää ihmeessä olko lyhytnäköisiä hölmöjä.Tässä ei ole enää senteistä kysymys,vaan maidontuotannon tulevaisuudesta.Tällä hetkellä tulevaisuus on tosi synkkä. Minä itse maksoin aikoinani sievoisen summan osuusmaksuja valiolle.sain korkoa joka vuosi ja lopetettuani joka osuusmaksu sentti kilahti tilille.Oma osuuskunta on turvallinen valinta.
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Siirtykää valioon
Josma Simmo mummeli keskittyisi nyt vuan perse pyllyssä kitkemääm sitä mansikkamaataan ja jättääsi asioitteen hoiroon niille jotka sen osaavat.
Saatana se on kyllä niin

Kiitos vinkistä,mutta kyllä minä aion edelleenkin pitää maidontuottajan puolia,vastaisuudessakin.En anna kirosanojen pelottaa itseäni. ::)

..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

jeep

  • Vieras
Vs: Siirtykää valioon
Ruotsista/Arlalta maito ja lomittajat Virosta  ????

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Siirtykää valioon
Ruotsista/Arlalta maito ja lomittajat Virosta  ????
Tämän hullummaksi ei voi enää mennä!!
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Siirtykää valioon
Ja siemennystilaus tanskasta!

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Siirtykää valioon
Miks pitäis siirtyä sellaiseen firmaan joka maksaa 10% vähemmän maidosta? >:( Ei jummarra... ???

ei sun tarvitse liittyä pysy vain poissa ;D niin emme tarvitse sua tai imme ym muita arla propakandisteja vaikka muut toista väittävätkin ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

George.B

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vs: Siirtykää valioon
Empä muista että valio olisi ollut maidonhinnan  suhteen koskaan niin altavastaajana kuin tällä hetkellä.

Jokainen valiolta pois muuttava vähentää pakko vientiä muualle ja korottaa näin valion tilityskykyä.
Optimi olisi että maidonhankintaosuus ja markkinaosuus kaupassa olisi lähellä toisiaan. Tällöin arla-ingmankaan ei varmaan tarvitsisisi tätä parjattua tuontimaitoa.

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Siirtykää valioon
..kaikki maidontuottajat.Tässä se nyt nähtiin tämä Arlan tulo Suomen makkinoille.Valio yritti maksaa vielä vuosi sitten huippuhintaa,mutta nyt siihen ei enää pystytty.Itse olen ollut Valiossa luottamushenkilönä ja tiedän varmasti,että siellä ajatellaan ensiksi maidontuottajan etua,koska se on heidän itsensä omistama.Miksi Ingmannilaiset sallivat Arlan tulon Suomen markkinoille?Nyt on sellainen tilanne,että konkurssien kautta tämä  käydään läpi,eivät kaikki tilat kestä tätä polkuhintaa.Viimeksi laajentaneet ovat suurimmassa vaarassa.Sen lisäksi työmotivaatio tiloilla laskee,ei tuolla hinnalla huvita tehdä likaista työtä seitsemänä päivänä viikossa.Tästä selviävät vain velattomat tilat.

Juu, valiolta on loikannu jo niinpal tuottajia satamaidolle, että ei meidän maidon enää kelvannu. Mitä ilmajoelle? Jos vanhatmerkit paikkansapitää, niin siä konkurssissa on laskettu hintaa samaan tahtiin valion kanssa. Vaika pitääs siä olla resursseja viel, kun tuo tuottajanhinta on ollut vuosikaudet 3-5snt alle muiden.
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Siirtykää valioon

Jokainen valiolta pois muuttava vähentää pakko vientiä muualle ja korottaa näin valion tilityskykyä.
Optimi olisi että maidonhankintaosuus ja markkinaosuus kaupassa olisi lähellä toisiaan. Tällöin arla-ingmankaan ei varmaan tarvitsisisi tätä parjattua tuontimaitoa.

 :D ;D

Jokainen Valiolta poistuva litra nostaa valiolaista tilityskykyä ja heikentää muiden, jotka joutuvat dumppaamaan litkunsa nesteinä kotimaan kauppoihin.


Pyrstö irtoaa, nokka tarttuu ja toisinkin päin. Ei ole maitomarkkinakuvio ihan yksinkertainen eikä arlalainen tuontikaan ole suomalaisten käsissä.

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Siirtykää valioon
juustoissa ja maitojauheessahan se kaikista surkein kate on. Purkkimaidolla se tili tehdään.
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

Hummer

  • Vieras
Vs: Siirtykää valioon
..kaikki maidontuottajat.Tässä se nyt nähtiin tämä Arlan tulo Suomen makkinoille.Valio yritti maksaa vielä vuosi sitten huippuhintaa,mutta nyt siihen ei enää pystytty.Itse olen ollut Valiossa luottamushenkilönä ja tiedän varmasti,että siellä ajatellaan ensiksi maidontuottajan etua,koska se on heidän itsensä omistama.Miksi Ingmannilaiset sallivat Arlan tulon Suomen markkinoille?Nyt on sellainen tilanne,että konkurssien kautta tämä  käydään läpi,eivät kaikki tilat kestä tätä polkuhintaa.Viimeksi laajentaneet ovat suurimmassa vaarassa.Sen lisäksi työmotivaatio tiloilla laskee,ei tuolla hinnalla huvita tehdä likaista työtä seitsemänä päivänä viikossa.Tästä selviävät vain velattomat tilat.
Simmoonhan pitii olla poiees täältä ja keskittyvä vaan mansikkamaahansa,ollen persees pyllyss oottaen ylkää tulevaksi. :P

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Siirtykää valioon
..kaikki maidontuottajat.Tässä se nyt nähtiin tämä Arlan tulo Suomen makkinoille.Valio yritti maksaa vielä vuosi sitten huippuhintaa,mutta nyt siihen ei enää pystytty.Itse olen ollut Valiossa luottamushenkilönä ja tiedän varmasti,että siellä ajatellaan ensiksi maidontuottajan etua,koska se on heidän itsensä omistama.Miksi Ingmannilaiset sallivat Arlan tulon Suomen markkinoille?Nyt on sellainen tilanne,että konkurssien kautta tämä  käydään läpi,eivät kaikki tilat kestä tätä polkuhintaa.Viimeksi laajentaneet ovat suurimmassa vaarassa.Sen lisäksi työmotivaatio tiloilla laskee,ei tuolla hinnalla huvita tehdä likaista työtä seitsemänä päivänä viikossa.Tästä selviävät vain velattomat tilat.

Velka? Onko se jotain syötävää?
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)