Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe claydon  (Luettu 353 kertaa)

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
claydon
uusimmassa käytännön maamiehessä juttua tuon virman ( farmin ) kylvömetoodista.   aika mielenkiintoista.   ja toimii kait aika hyin tietyissä oloissa..     ite miettinnä kuin kehittää tuota jukon kylvölannotinta josta nuo vantaat on poistettu   pitäs miettiä miten sais siemenet hieman tasasemmin kylvöön..   siis ei niin paljon pintaan.   vähän katellu nuita hanhenjalka vantaita joilla sais mullan kevyesti liikkeelle enne siemenen putoamista maahan..  ja siten peittymään mullan alle..

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: claydon
Pitääkö se laahavannaskin vielä keksiä uudestaan ? No Jukon vantaan toki olis vonut jättää keksimättä. Hae tumelta ja asenna Jukoon  ;D

Viljelijä evp

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Pojut ei taida koskaan kuullut nauhakylvökoneesta, oli joninlanen siipivannas ja kylvörivistä tuli n 10 cm levee. Jäi aikas pian pois markkinoilta.

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Pitääkö se laahavannaskin vielä keksiä uudestaan ? No Jukon vantaan toki olis vonut jättää keksimättä. Hae tumelta ja asenna Jukoon  ;D

Jos noita vanhoja romuja ajattelee niin kyllä mä jukon valitsisin. Tumessa oli parasta että tehdas on vieressä, osia löyty hyvin ja asennustyö oli halpaa. Tehtaalta sai osat halvemmalla asennettuna mitä keskon tiskiltä

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Jos noita vanhoja romuja ajattelee niin kyllä mä jukon valitsisin. Tumessa oli parasta että tehdas on vieressä, osia löyty hyvin ja asennustyö oli halpaa. Tehtaalta sai osat halvemmalla asennettuna mitä keskon tiskiltä

Oon kylvänyt 15-20 v elämästäni kelta kantisella nostolaite jukolla ja en kaipaa sitä aikaa takaisin. Syötöt oli kyllä hyvät ja helpposäätöiset mutta muuten kone oli lana. Silloin oppi hyppäämään aina päisteessä aukomaan lannoite vantaat. Toki helpotti kun poisti putket ja antoi lannoitteen tippua vaan pintaan. Kylvövantaat vähän paremmat tai ehkä kulumattomammat, mutta ei äkki pudotuksia. Sitten saman verran ehkä jo kylvänyt peltikantisella jyräkombilla. Itse kylvö on helppoa ja huoletonta. Syöttöjen ja kiertokokeiden paikkaansa pitävyyteen en ole tyytyväinen, mutta turha tarkkuus on noloutta.

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mulla siinä tumessa riepo tippuvat vantaat, korjaantui kyllä helpolla niksillä kun tehtaan miehet kävi korjaamassa. Toinen mikä oli jatkuva ongelma, siementen syöttöputket lähti pois paikoiltaan, ongelmahan on kyllä hyvin peittyi aina pensomisen jälkeen.