Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe korjaamoilla jonoa  (Luettu 3093 kertaa)

metsajussi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: korjaamoilla jonoa

Just hiljan kuulin kahdesta veljeksestä, jotka oli ostaneet molemmat samassa kaupassa lataus hypdidi volvon. Akku takuu oli muistaakseni aika pitkä olikohan jotain 150 000km. No toinen hajos rajan jälkeen ja toinen ennen. Enemmän ajatulle tuli kympin vahinko ja toisen korjas takuu. mutta ajallisesti rikkoontumisilla 2 viikon ero  ;D

Volvolla on kai noita ongelmia paljon. Kaverilla menee kanssa vielä takuuseen, kertoi että akuston osatkin ovat valmistajalla kiven alla kun varaosakysyntä on ylittänyt kapasiteetin. Tyyppivika siis eikä ihan pieni. Olikohan Volvolla vähän kiire päästä hybridimarkkinoille mukaan?

Akkua lukuunottamatta sähköpirssit ovat aika yksinkertaisia. Toki niihinkin vikaa voi tulla mutta enemmän olisin huolissani vaikka modernin dieselin vanhenemisesta. Ovat niin täynnä saastetekniikkaa, anturia, ureaa ja DPF:ää ja diesel-katalysaattoria että ongelmilta lienee mahdotonta välttyä.
Jarrupalaa ja puslaa nyt menee missä vaan vanhemmassa kulkineessa.

Itse olen ollut aina sitä mieltä että hybridit ovat liian monimutkaisia laitoksia; niissä on sekä perinteisen että sähkötekniikan painolasti ja vielä vähän päälle.
Mutta mun mielipiteelläni nyt ei taida olla mihinkään mitään vaikutusta :-) En kuitenkaan sellaista uskaltanut hankkia kun en ole niin varoissani, ja tykkään että auto ei seiso jatkuvasti korjaamolla, vaikka sitten takuuseenkin.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: korjaamoilla jonoa
kaks voimakonetta per auto on miusta kyllä masokismia..   joko tai ja silleen..