Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kasvinsuojeluruiskun testaaminen ?  (Luettu 4629 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Kasvinsuojeluruiskun testaaminen ?
Sanokaas...

Ruiskuissa on se paineensäätövekotin jolla säädetään paine sekä päätetään puomille menevän ja sekoituksen suhde.

Täytyykö testattavassa ruiskussa oikeasti olla sellainen? Vai voiko tuon osan tehdä itse tavallisesta palloventtiilistä  ::) Säätäisi paineet sitten kierroksilla ja tuota puomi/sekoitus suhdetta muuttamalla. Toimisi nimittäin niinkin, olen jo kokeillut.

(Ja juu. Paine ei pysy tasan 3.000 barissa, mutta ketä moinen tarkkuus edes kiinnostaa. Paitsi testaajaa)

Eihän tuo tehdastekoinen edes voi toimia. Ja ketä huvittaa uuden ostaminen  ??? :o Maksaa Hardiin vissiin ihan tarpeeksi..

(Ja juu. Ei ole jäätynyt rikki viime talvena. 30 vuotta ollut käytössä)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kasvinsuojeluruiskun testaaminen ?
Sanokaas...

Ruiskuissa on se paineensäätövekotin jolla säädetään paine sekä päätetään puomille menevän ja sekoituksen suhde.

Täytyykö testattavassa ruiskussa oikeasti olla sellainen? Vai voiko tuon osan tehdä itse tavallisesta palloventtiilistä  ::) Säätäisi paineet sitten kierroksilla ja tuota puomi/sekoitus suhdetta muuttamalla. Toimisi nimittäin niinkin, olen jo kokeillut.

(Ja juu. Paine ei pysy tasan 3.000 barissa, mutta ketä moinen tarkkuus edes kiinnostaa. Paitsi testaajaa)

Eihän tuo tehdastekoinen edes voi toimia. Ja ketä huvittaa uuden ostaminen  ??? :o Maksaa Hardiin vissiin ihan tarpeeksi..

(Ja juu. Ei ole jäätynyt rikki viime talvena. 30 vuotta ollut käytössä)
Sen venttiilin on täytynyt kulua väljäksi, jos kerran olet sillä 30 vuotta ruiskuttanut!  ;D  Helpolla kuluu jo viikon vuosittaisella käytölläkin kolmessakymmenessä vuodessa....

+250

  • Vieras
Vs: Kasvinsuojeluruiskun testaaminen ?
Sanokaas...

Ruiskuissa on se paineensäätövekotin jolla säädetään paine sekä päätetään puomille menevän ja sekoituksen suhde.

Täytyykö testattavassa ruiskussa oikeasti olla sellainen? Vai voiko tuon osan tehdä itse tavallisesta palloventtiilistä  ::) Säätäisi paineet sitten kierroksilla ja tuota puomi/sekoitus suhdetta muuttamalla. Toimisi nimittäin niinkin, olen jo kokeillut.

(Ja juu. Paine ei pysy tasan 3.000 barissa, mutta ketä moinen tarkkuus edes kiinnostaa. Paitsi testaajaa)

Eihän tuo tehdastekoinen edes voi toimia. Ja ketä huvittaa uuden ostaminen  ??? :o Maksaa Hardiin vissiin ihan tarpeeksi..

(Ja juu. Ei ole jäätynyt rikki viime talvena. 30 vuotta ollut käytössä)
Jääty kuitenki,huolimaton olet ollu ;D
Ei sitä tartte testata,lainaat vain testauspaperit ja ruiskututkinto todistuksen joltain naapurilta :D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kasvinsuojeluruiskun testaaminen ?
Ei voi lainata todistusta koska se on liimattu ruiskun kylkeen  :P

Ei ole jäätynyt. Sisällä olevat liikkuvat muoviosat ovat murusina sekaisin ko. osan sisällä. En aio edes yrittää korjata, epäonnistumisen todennäköisyys on kuitenkin liian korkea. Kyllä nuo myrkyt syövät muovia vuosikymmenten aikana.

Se on kiva tähän aikaan vuodesta etsiä tuollaista osaa ikivanhaan ruiskuun. Testaus torstaina ja kone palasina pihalla  :D. Olisi vaan pitänyt jättää omatoiminen korjaus voimaan, mutta nyt sekään ei enää onnistu.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kasvinsuojeluruiskun testaaminen ?
Mitä sitä turhaan yrität testata, "paperilla" ruiskutat naapurin ruiskulla!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kasvinsuojeluruiskun testaaminen ?
Mitä sitä turhaan yrität testata, "paperilla" ruiskutat naapurin ruiskulla!

Höh. Ei pidä mennä huijaamaan  :P ;D :P Ja mä luulen että naapurin ruisku on vielä huonompi  ;)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Kasvinsuojeluruiskun testaaminen ?
Ei sen mikään pakko oo hardin osa olla. Hommaat esim ahjocolta paineensäätöventtiilin ja ruuvaat kiinni!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kasvinsuojeluruiskun testaaminen ?
Ei sen mikään pakko oo hardin osa olla. Hommaat esim ahjocolta paineensäätöventtiilin ja ruuvaat kiinni!


Joo, täytyy etsiä jotain halvempaa vaihtoehtoa..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Kasvinsuojeluruiskun testaaminen ?
nimenomaan halvempaa!    ja eikä sitten keskolta!    ite ainakin oppinna! ::)

hogi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 374
Vs: Kasvinsuojeluruiskun testaaminen ?
Itsellä oli samantyyppisiä ongelmia vanhassa hinattavassa hardissa (vm 1968) pari vuotta sitten. Ratkaisin ongelman hommaamalla sähköventtiilistön Agropointista. Yllättävän halpa ja pelannut moitteetta. Traktorin takalasinkin saa nyt kiinni, mukavuutta sekin.

Onko muuten jollain vielä käytössä tuon ikäluokan ruiskua? 44. ruiskutusvuosi on jo avattu ja still going strong... Kertoo jotain Hardin laadusta.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kasvinsuojeluruiskun testaaminen ?
Saattaa myös kertoa isännän (isäntien) sitkeydestä tehdä remontteja :D

hogi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 374
Vs: Kasvinsuojeluruiskun testaaminen ?
Saattaa myös kertoa isännän (isäntien) sitkeydestä tehdä remontteja :D

Varsin vähän tuohon on joutunut remonttia tekemään, ollut uudesta asti talossa. Nyt pikkuhiljaa alkaa olemaan toinen puomisto ehtoopuolella. Mm. pumppu edelleen alkuperäinen, kalvoja vaihdeltu.

Teroman

Vs: Kasvinsuojeluruiskun testaaminen ?

Sullahan olikin Eurooppa Ruisku, eikä kotimainen Tekele,,,,,

HUH

ja Å,,,,,,,,,,,å