Riikka osti konkurssikypsän autotehtaan, jonka suurin asiakas nosti juuri kytkintä. Edelleen olen sitä mieltä, että rahaministerin kannattaisi lukea muitakin taloustieteen kirjoja kuin seiskaluokan köksänkirja. 
#rahaaon
Uudenkaupungin autotehdas, joka viime vuosikymmenet on tunnettu Valmet Automotivena, ei ole koskaan ollut hyvää liiketoimintaa. Silti valtio päätti hiljattain pelastaa tehtaan.
Valtio kasvatti omistuksensa 75 prosenttiin ja pääomitti yhtiötä 20 miljoonalla. Jo aiemmin valtion pääomasijoittaja Tesi omisti tehtaasta vajaan puolet.
Tiistaina Valmet Automotive ilmoitti aloittavansa muutosneuvottelut, joissa tavoitellaan yli tuhannen työpaikan vähentämistä. Yhtiöllä on Suomessa 1 300 työntekijää.
Autotehtaan tuotanto on siis käytännössä loppumassa. Miksi ihmeessä valtio silti päätti antaa elvytysruiskeen?
Patrian johto onkin kertonut kiinnostuksesta yhteistyöhön tehtaan kanssa. Se ei kuitenkaan riitä. Tehdas on viritetty nimenomaan kehittyneiden henkilöautojen tuotantoon. Toivottavasti tulossa on siis myös uusi autojen valmistussopimus. Jos sellaista ei kuulu, tehdas oli valtiolta todella outo ostos.
https://www.hs.fi/talous/art-2000011516015.html
Ontuva on myös lainaus hesarista.
Tuo on taloustoimittajan kommentti omalla ideologiallaan maustettuna. Boksin ulkopuolelta jos miettii, niin Suomen ylläpitämän taloustrendin vaikutukset viimeiseltä kahdeltakymmeneltä vuodelta ovat huonot. Radikaalit uudet suunnanmuutokset ovat kokeilemisen arvoisia. Aliurakoitsija-autotehdasta ei tosin pelasteta millään bulkkituotannolla.